Sv: Du vill köpa en häst o säljaren bangar ur för att du har skulder, är de rätt ???
Jag kan förstå att man inte säljer ett djur, som man antagligen har känslomässiga band till, om man är minsta orolig för att det inte ska tas om hand om ordentligt. Så kan förstå att en kronofogdeskuld är ganska avskräckande eftersom att - som någon sa tidigare - man har väldigt nedsatt makt över sin ekonomi.
Däremot, så tycker jag att det är tråkigt att tänka att köparen måste ha stora marginaler i ekonomin, för let´s face it, inte många i har RÅD att skaffa häst. Det handlar ju om att prioritera.
Eller jag kan inte tänka mig att det finns folk därute (inte många iallafall) som bara går runt och undrar vad dom ska göra med de 10 000 extra varje månad
Jag kommer nog aldrig ha en stabil eller fantastisk ekonomi då jag ska utbilda mig till journalist och man vet ju hur mkt fasta och välbetalda jobb det finns i DEN branchen
Men om jag en dag får min efterlängtade häst så kommer jag alltid se till att den har allt den behöver, om det så innebär att jag får leva på nudlar och cykla flera mil om dagen i snöstorm!
Det måste ju finnas många (vuxna) därute som har samma inställning. Kan man inte se mer på personens ansvarskänsla och inställning?
En mindre bra ekonomi ska inte hindra från att få sin dröm uppfylld, tycker jag. Inte om man verkligen förstår ansvaret man tar på sig. Men en kronofogdeskuld kanske är att ta i lite eftersom man tappar makten över sina pengar, och inte kan ta lån om nåt skulle hända, hästen blir jättesjuk och du behöver punga ut med femsiffriga belopp. Det känns lite riskabelt.
Men jag hoppas att det finns människor därute som förstår att sälja sina hästar till såna som verkligen kommer att älska dom och ta hand om dom till varje pris, snarare än ser till personer som har tiotusen över varje månad, för i sådant fall kommer såna som jag aldrig få sin efterlängtade mule att pussa på..