Dryckestips

Nebraska

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på läskande drycker( med alkohol) inför sommaren. Öl,vin cider osv. spelar ingen roll. Bara det är gott :d.

@Nebraska: Mitt standardsvar på sommaren, Kiviks torr astrakan 4,5%. God på egen hand men passar till många lättare maträtter. Absolut ingen sliskcider. Jag tror den finns på vanliga affärer med 2,25% också.

ICA Selection torr päroncider. Alkoholsvag och enormt fräsch. Passar perfekt till sallader.

@Nebraska

Det här blir ca 2 liter:
10 cm färsk ingefära i skivor
Saften av 2 citroner
1 ½ dl socker
1 liter kokande vatten

• Blanda allt i en värmetålig stor kanna och rör tills sockret löst sig, låt stå att dra i minst 2 timmar.

Vid servering häller man på en lika stor del kolsyrat vatten.

Kopparberg Frozen Fruit Cider, beställningsvara på Systembolaget!
frozen-fruit-grass-optimised.jpg

Skulle vilja ha tips på läskande drycker( med alkohol) inför sommaren. Öl,vin cider osv. spelar ingen roll. Bara det är gott :d.

Jag har just beställt rosé så att jag ska ta mig igenom de närmaste helgerna. Jag får återkomma med recensioner allt eftersom jag betat av flaskorna. För övrigt så är Brewdogs Punk vårt husöl sedan förra sommaren. Helt nödvändigt till sillen.

Dugges Tropic Thunder
Dugges Tropic Sunrise
STHLM Brewing Hallon Sour

Tre mycket goda och lättdruckna öler med VÄLDIGT tydlig smak av frukt :)

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
430
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag kan faktiskt förstå den hypotetiska tanken på att betala för sex. Det där scenariot där man inte behöver ta hänsyn till någon annan...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
5 946
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar