Drotting Elizabeth II (utbruten från Vad gör vi CLXI)

Alltså HM måste ju dött knall fall? Visst hon hade ju uppnått en viss ålder men hon skakade ju hand med nya premiärministern i förrgår?! Jag har ändå sett en hel del personer dö av ålderdom och såhär snabbt blir man inte döende ala ligger i en säng och rosslar sina sista andetag. Tänker att Bettan måste fått en hjärtattack/stroke eller liknande? Gissningsvis var hon redan borta när släkten åkte dit. Iofs mkt skönt att hon slapp dö den "långsamma utdragna döden" <3
 
Från BBC: "Queen Elizabeth II's tenure as head of state spanned post-war austerity, the transition from empire to Commonwealth, the end of the Cold War and the UK's entry into - and withdrawal from - the European Union. Her reign spanned 15 prime ministers starting with Winston Churchill, born in 1874, and including Liz Truss, born 101 years later in 1975, and appointed by the Queen earlier this week."

Vilket jäkla CV ändå! :bow:
 
Alltså HM måste ju dött knall fall? Visst hon hade ju uppnått en viss ålder men hon skakade ju hand med nya premiärministern i förrgår?! Jag har ändå sett en hel del personer dö av ålderdom och såhär snabbt blir man inte döende ala ligger i en säng och rosslar sina sista andetag. Tänker att Bettan måste fått en hjärtattack/stroke eller liknande? Gissningsvis var hon redan borta när släkten åkte dit. Iofs mkt skönt att hon slapp dö den "långsamma utdragna döden" :heart
Det verkar ju så. Enligt de tidningar jag läst somnade hon in i eftermiddags.
 
Är ingen rojalist men drottning Elizabeth var något speciellt även för mig. Hon hade så många år i sitt ämbete. Inga ord räcker till för att beskriva denna superkvinna.

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer.” citat Alf Henriksson.
 
Alltså HM måste ju dött knall fall? Visst hon hade ju uppnått en viss ålder men hon skakade ju hand med nya premiärministern i förrgår?! Jag har ändå sett en hel del personer dö av ålderdom och såhär snabbt blir man inte döende ala ligger i en säng och rosslar sina sista andetag. Tänker att Bettan måste fått en hjärtattack/stroke eller liknande? Gissningsvis var hon redan borta när släkten åkte dit. Iofs mkt skönt att hon slapp dö den "långsamma utdragna döden" :heart
I och med att hon var kvar på slottet i Skottland så visste de nog att det inte fanns något att göra med mer avancerad vård.
Det var helt rätt för henne att inte ha någon period som "pensionär efter avslutad aktiv tjänst".

På något vis symboliskt att det sista hon gjorde var att utnämna en ny ledare. Men vilken uppgift att börja med att hantera landssorg och kunglig begravning.
 
I och med att hon var kvar på slottet i Skottland så visste de nog att det inte fanns något att göra med mer avancerad vård.
Det var helt rätt för henne att inte ha någon period som "pensionär efter avslutad aktiv tjänst".

På något vis symboliskt att det sista hon gjorde var att utnämna en ny ledare. Men vilken uppgift att börja med att hantera landssorg och kunglig begravning.

Jag tror inte att hon var ”sjuk” mer än gammal. Hon har ju varit lite krasslig senaste året. Men ngt måste tillstött efter tisdagen
 
Känns som en ovanligt bra kväll att påbörja denna serie, som jag i flera år har har sagt att jag ska se. Det här var tydligen den spark i baken jag behövde!

20220908_192139.webp
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Storbritanniens drottning Elizabeth II dog den 8 september hyllades hon på olika sätt över hela världen. Nu har en flygplats i...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
847
Senast: Sel
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 223
Senast: Krålus
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 248
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp