Men nästan! Du har väl inte så långt till Kanada?Jag lyssnade pa BBC och horde nagon uttrycka att Drottning Elizabeth ar som hela "Britain's grandmother". Jag tyckte det var sa fint ... aven om jag inte hor till Britain sa blev jag riktigt rord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nästan! Du har väl inte så långt till Kanada?Jag lyssnade pa BBC och horde nagon uttrycka att Drottning Elizabeth ar som hela "Britain's grandmother". Jag tyckte det var sa fint ... aven om jag inte hor till Britain sa blev jag riktigt rord.
Men englands historia är ju minst sagt mörk? Men det kanske hänger ihop, britterna verkar inte heller skämmas så mycket för deras kolonialism..Elizabeth har ju suttit så enorm längre, mycket längre än hur många ens lever. Elizabeth är/ var ju en levande historia med sin plats på tronen.
Jag tycker detär hur häftigt som helst.
Sambo-maken är MYCKET noga med att påpeka detta för alla som (inte) vill lyssna!Såklart, stor skillnad på britter och britter
Jag tror att det är en kombination av det som @nullo-modo säger, att hon hängt i så enormt länge och klarat av sitt uppdrag längre än någon annan, och av att hon ofta ses bjuda på sig själv och liksom inte riktigt verkar ta sig själv på så stort allvar (nåja, i den mån det nu går när man är kunglig). Ta till exempel hennes entré på invigningsceremonin av OS i London 2012, eller den sprillans nya kortfilmen där hon dricker te med Paddington för att fira sitt 70-årsjubileum (den är UNDERBAR ).Varför är just Elizabeth så högt älskad? Jag kan väll tycka hon är (var?) lite små cool, men mest för hon var en gammal kvinna som bossade, men sen är väll inte kungahuset i england (eller något land) direkt änglar, speciellt när det kommer till historien och hon är väll ändå en del av den? Eller? Ni får gärna utbilda mig lite
Jag är förövrigt som du, gillar inte rojalism men tycker att just hon är cool.
Haha jag kan tänka mig det, om han är skotte…eller walesare…eller från NordirlandSambo-maken är MYCKET noga med att påpeka detta för alla som (inte) vill lyssna!
Hälften skotte och hälften andra generationens invandrare så konservativa britter, eller folk som kallar Storbritannien för England, är inte överdrivet populära här hemma om vi säger såHaha jag kan tänka mig det, om han är skotte…eller walesare…eller från Nordirland
Jag tycker inte drottning Elizabeth är eller ska vara bortom kritik, det ska ingen institution vara. Men jag upplever inte att kritiska röster saknas direkt? Storbritanniens position idag är ju väldigt annorlunda än den varit, precis som många andra länders genom historien.Men englands historia är ju minst sagt mörk? Men det kanske hänger ihop, britterna verkar inte heller skämmas så mycket för deras kolonialism..
Säger jag inte emot. Historia är i huvudsak vidrigt.Men englands historia är ju minst sagt mörk? Men det kanske hänger ihop, britterna verkar inte heller skämmas så mycket för deras kolonialism.