Dropi frá Midsitju

G

Gneisti

Hej!

Mitt sto är efter Dropi frá Midsitju.
Jag vet typ inget om han förutom att han har mkt man. ( vilket många säger att min häst fått efter han )
Jag vill veta mer om han!
Jag vet ju ens inte hur han ser ut!
Har du någon avkomma efter han? Eller vet nåt om han?
Gångarterna? Eller kanske som t.o.m har en bild :P :P

Tack på förhand :banana:

Sv: Dropi frá Midsitju

Hej.

Dropis bedömning är; 8.20, exteriör: 8.03, ridegenskaper: 8.32, (med 9 för pass)

Jag har en avkomma efter Dropi. Hon heter Spenna från Östra Greda och är född -95. Här är några bilder på henne:banana:

Vad heter din häst? Berätta lite om den...

Mvh Marie

Vad fin hon ee! :love:

Min häst heter Sunna från Skedlo, född 93.

Hon är fyrgångare och hennes trav är väl den bästa gångarten.

:P :P

Hej. har en valack efter Dropi, har själv sökt folk som har avkommer efter honom, vill veta lite hur dom ser ut, hur dom är i sina gångarter mm.

Min kille heter Gullfaxi från Sköttlund född -99
Han är rödblack med stjärnstrimbläs + snopp.
Han har kraftigt med man och svans och en pannlugg ner till den underbara nosen :D Mycket ljus man och svans, om han är ren (nästan vit)
Han är mycket kraftig, en riktig tjura nacke, men mycket snygg och reslig.
Hans gångarter sitter på plats, han har en mycket bra trav, tölten bara sitter där, kan jobbas mycket för att bli riktigt bra, men den är mycket behaglig och han töltar gärna.
Galoppen är väl inte den bästa, han är ganska lång, men vi har inte hunnit träna så mycket, han är sent tagen.
Passen är super redan, han är jätte lätt att lägga i pass.
han är mycket lättväxlad överhuvudtaget.
Hans psyke är sten hårt, han är riktigt tjurskallig och han tror att han är den som bestämmer, ger sig inte i första taget och tester väldigt mycket. Han är världens snällaste och totalt cool i alla lägen, men ett mycket stark psyke.
Men han har en sådan otrolig personlighet som jag aldrig möt på någon häst och han har en charm som får alla "töser" på fall.
Älskar min lilla kille:love:

Va roligt och se bilder på andra Dropi avkommer. Hoppas få se ännu flera.

Hej!

Mitt sto är efter Dropi frá Midsitju.
Jag vet typ inget om han förutom att han har mkt man. ( vilket många säger att min häst fått efter han )
Jag vill veta mer om han!
Jag vet ju ens inte hur han ser ut!
Har du någon avkomma efter han? Eller vet nåt om han?
Gångarterna? Eller kanske som t.o.m har en bild :P :P

Tack på förhand :banana:

Min äldsta dotter har longerat och fått jobba litet med honom när hon varit på Bärbys läger under somrarna för många år sedan.

En trevlig häst, har sett honom på tävlingsbanan då han var med en hel del på -90 talet.

Hej. har en valack efter Dropi, har själv sökt folk som har avkommer efter honom, vill veta lite hur dom ser ut, hur dom är i sina gångarter mm.

Min kille heter Gullfaxi från Sköttlund född -99
Han är rödblack med stjärnstrimbläs + snopp.
Han har kraftigt med man och svans och en pannlugg ner till den underbara nosen :D Mycket ljus man och svans, om han är ren (nästan vit)
Han är mycket kraftig, en riktig tjura nacke, men mycket snygg och reslig.
Hans gångarter sitter på plats, han har en mycket bra trav, tölten bara sitter där, kan jobbas mycket för att bli riktigt bra, men den är mycket behaglig och han töltar gärna.
Galoppen är väl inte den bästa, han är ganska lång, men vi har inte hunnit träna så mycket, han är sent tagen.
Passen är super redan, han är jätte lätt att lägga i pass.
han är mycket lättväxlad överhuvudtaget.
Hans psyke är sten hårt, han är riktigt tjurskallig och han tror att han är den som bestämmer, ger sig inte i första taget och tester väldigt mycket. Han är världens snällaste och totalt cool i alla lägen, men ett mycket stark psyke.
Men han har en sådan otrolig personlighet som jag aldrig möt på någon häst och han har en charm som får alla "töser" på fall.
Älskar min lilla kille:love:

Va roligt och se bilder på andra Dropi avkommer. Hoppas få se ännu flera.

Har du inga bilder du kan visa på din kille?? Mvh Marie

Jag är på Bärby jätteofta och jobbar där ibland. Mina 2 kompisar brukar rida Dropi ibland och dom säger att han e underbar att rida. Han e jättesnäll att hantera. Inte stökig eller bråkig. Kan stå inträngd mellan 2 ston utan att ens pipa.
Lägger in lite bilder som jag har fotat.

Sorry för många bilder:o :angel:

Åh, herre gud, vad Dropi e fin :D
Han e till manen en kopia utav Sunna.
Hon e också så, lätt i alla gångarter och riktigt envis men otroligt snäll och med mkt hjärna.

Ska snart lägga in några bilder :D :D :) :rofl:

Gud så vacker han är..:love: Jag har bara sett ett foto på honom innan, han är jätte lik min kille i ansiktet (dock inte färgen) men allt annat.. :D
Vart finns han någon stans?
Går han fortfarande i avel? Eller tävlas han?
Gud så roligt och se honom.. Ska försöka lägga in några bilder på min kille oxå..

Vad fin din tjej är Marie.. Ser riktigt trevlig ut.. :)
Hur är hon i lynnet?
Min kille är helt fantastiskt cool och super snäll, men totalt envis och riktigt tjurskallig i bland, kanske är något med Dropi avkommer att dom är starka i psyket??

Hej igen, jag tänkte bara säga att jag tyvärr inte fattar hur man lägger in bilder från pixbox till ett forum, för jag hittar inte där det står!
MVH Gneisti

Hej igen, jag tänkte bara säga att jag tyvärr inte fattar hur man lägger in bilder från pixbox till ett forum, för jag hittar inte där det står!
MVH Gneisti

Har du bilder uppladdade i pixbox? Då klickar du upp en av bilderna så den blir stor. Då står det till vänster; länka till den här bilden. Då klickar du på det. Då står det under bilden hur du gör. Jag valde då det mellersta alternativet. Kopierade den länken, gick in i mitt meddelande jag vill skriva här och klicka på klistra in. Då kommer bilden in. Hoppas du förstår...:bump:

Vad fin din tjej är Marie.. Ser riktigt trevlig ut.. :)
Hur är hon i lynnet?
Min kille är helt fantastiskt cool och super snäll, men totalt envis och riktigt tjurskallig i bland, kanske är något med Dropi avkommer att dom är starka i psyket??

Mitt sto är en genomsnäll häst med inget ont i. Men hon är speciell i psyket. När jag köpte henne var hon mycket reserverad och t ex svårfångad i hagen. Nu har hon blivit mycket mer social. Hon har en vilja som få...skulle kunna springa tills hon stupar....svårt att slappna av och därmed svårt att skritta. Men hennes vilja är positiv. Hon är aldrig sur eller tvär eller hittar aldrig på dumheter. Men hon är en enmanshäst pga sin känslighet, viktigt att hon litar på ryttaren. Vi har ett superbra "relation" nu och hon gör precis det jag ber henne om...även om hon tycker något är otäckt. Tror hennes mamma är lite liknande så jag vet ej vad som komer från pappa Dropi....hennes dåliga skritt i alla fall...han har bara 7.5 för skritt. Annars är hennes gångarter jättefina, tölten, traven, och passen är riktigt bra. Galoppen typiskt 5 gångare...tar för dig bra fram, men "springig" bak....hon är min drömhäst i alla fall...en riktig prinsessa....:love:

Min häst - med pålagringar i framknäna, halv blind, sadeltvång och exem. Nämnde jag att han inte kunde tölta heller... han kan nu men inte bra :(
Hoppas på triangelmärkning nu.

E: Dropi

http://i59.photobucket.com/albums/g291/Borkan1/Borkfin.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g291/Borkan1/B-huvud.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g291/Borkan1/PA050049.jpg

Ca 5år
Borkihagen.jpg

förra sommaren 7år
Bork.jpg

Han är rätt lik i manen va ;)

Jag är riktigt ledsen över alla hans problem för bortsett dem är han världens mest lätthanterliga och vänliga häst!

ps. förlåt för många bilder...:o

Senast ändrad av en moderator:

Fy vad tråkigt för dig och din kille:cry: .....han ser ju jättefin ut...och alla dessa problem och han är bara 8 år....

*kl*
PÅ ridskolan där jag jobbar har vi en Dropi-akomma. Han är en av de absolut trevligaste lektions/turhästarna.
Funkar i alla ämnen och alla älskar honom.
Han är otroligt kort i ryggen.

Helkroppsbild
Huvudbild

/Malin

*kl*
PÅ ridskolan där jag jobbar har vi en Dropi-akomma. Han är en av de absolut trevligaste lektions/turhästarna.
Funkar i alla ämnen och alla älskar honom.
Han är otroligt kort i ryggen.

Helkroppsbild
Huvudbild

/Malin

ååååå gimmstein!!!!! han var min absoluta favorit!!!:love: :love:
snäll som få:)

när jag var liten hade vi en avkomma efter dropi. mamma köpte honom när han var sutten på ca tio gånger.
han heter ari från björkskär, och är en rödblack vallack. jättesnäll och gosig (och tjock) men samtidigt jättejätte känslig. framför allt i ridningen. men känsligheten utvecklade sig till total lydnad, så han vart som en dröm att rida då man bara behövde tänka vad man skulle göra, och han gjorde det.
femgångare, medelaktion i alla gångarter, fin tölt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 792
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 349
Senast: Acto
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar