Drömhingst ?

K

Konie

Nyfiken på era tankar :cool: som vanligt alltså.... Vilken är er absoluta drömhingst att få ett föl efter, strunt samma om ni har ett sto eller inte, bara dröm lite..... Tala gärna om varför ni valt just den hingsten.

Själv är jag obeslutsam men Yankee Glide och General du Pommeau tillhör favoriterna till epitetet drömhingst just nu.... :love::love:

Sv: Drömhingst ?

Spotlite Lobell, helst en fux med den dära strimbläsen som han lämnar på en del.
lsz här på buke hade en sådan till salu men min plånbok var för liten ,så då köpte jag brodern e.Rite on Line istället,o den är inte fy skam heller :love:

Sen på kallis sidan är det Moe Odin, iofs så kan jag tillverka en sådan eftersom jag har märrar men det är inget jag tänker göra i nuläget.

Spotlite Lobell, helst en fux med den dära strimbläsen som han lämnar på en del.
lsz här på buke hade en sådan till salu men min plånbok var för liten ,så då köpte jag brodern e.Rite on Line istället,o den är inte fy skam heller :love:

Sen på kallis sidan är det Moe Odin, iofs så kan jag tillverka en sådan eftersom jag har märrar men det är inget jag tänker göra i nuläget.

vad heter din??

Windsongs Legancy, andower Hall eller Kadabra:d... De flesta av de här amerikanska topphingstarna skulle jag vilja betäcka med. ber om ursäkt om namnen är felstavade.

Ja, Viking Kronos blir det intressant att fortsatt följa i avelsboxen... Kommer han att ge något mer som uppnår den kapacitet rätt många av de nuvarade avkommorna har tror ni? 35 över halvmiljonen av 298 färdigreggade ser jag på travsport.se nu.... och ett antal riktiga "blänkare" bland dom...

Varför bara de amerikanska "storingarna" ?

Era tankar om Torvald Palemas avelsförtjänster då?

Av helt nostalgiska skäl skulle jag vilja ha en liten svart hingstunge efter Mr Drew.
*gömmer mig bakom soffan*

Han ska vara min hobbyhäst och jag vill ha honom innan det är för sent.

Vem vet, Quick Pay lämnade en rätt bra häst i den sista kullen!;)

Om jag fortsätter tänka med hjärtat så skulle jag även vilja ha en liten skimmelhingst efter Majesty of Rock "hemmavid"
Detta nästan uteslutande för färgens skull. Även om jag tycker mycket om "Rocke" och hans eviga kvastande!:love:

Hjärnan och sportsliga framgångar säger mig någonting helt annat!
Där ska det vara creme d´la creme oavsett om det är franskt, amerikanskt eller italienskt.

Torvald Palema tycker jag är för ojämn och stundtals för ovillig så han är för mig -som avelsokunnig- ointressant. Även för stammens skull!

Express It - oerhört imponerad av hans avkommor, de finska har hittils lyckast bäst på banan men de jag träffat i stallarna har varit så grymt trevliga, lugna & fina. Bla en bror till Express Merett, han stod påselad 1 timme innan värmning på gången, och sen efter värmning fram till start på samma sätt- och sov! en då 3 årig hingst, allt som allt stod han på gången 3,5 timme utan protest.
Jag är helt såld på Express It...

Torvald Palema- kan jag tyvärr inte betäcka med.. Min märr har ju samma moderstam. Honom har jag som en liten personlig favvo, sen min tid i Skåne.

Skulle jag få som jag vill, så skulle Indus återupplivas för att få en sista avkomma med Alice's mamma :laugh::p

Är som sagt avelsokunnig men känns inte Alf Palemahingstarna som lite kalla på avelsfronten?

Har även fått intrycket av att Torvald inte alltid har den löpvillighet och ärlighet som jag nog skulle önska. Men vad vet jag. Om ett par år kryllar det kanske av tejpade travare på banorna!;)

Nu "dissar" jag en häst som har 8 miljoner på kontot och som på mödernet kommer från Minervalinjen. :eek:

Trugg bli vid din läst!

Era tankar om Torvald Palemas avelsförtjänster då?

jag håller med Trygg helt och hållet..

.. jag vill inte ha någon efter Torvald, i så fall vill jag ha betalt :angel:
men visst, man ska väl aldrig säga aldrig, är ju inte lätt att veta innan han fått chansen.

jag skulle vilja ha en svart efter Dream Vacation :love:
en efter Victory Tilly skulle jag göra allt för!! :cry::cry::cry::angel:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Gabby_Ossi
·
Islandshäst Jag är så nyfiken på hur ni resonerar när ni väljer, för det finns ju så väldigt många hingstar att välja på! Nu förutsätter vi att...
Svar
4
· Visningar
1 811
Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar