Drömhingst ?

Sv: Drömhingst ?

Nu "dissar" jag en häst som har 8 miljoner på kontot och som på mödernet kommer från Minervalinjen. :eek:

Trugg bli vid din läst!

Torvalds möderne är väl inte från Minerva-linjen, däremot är hans morfar en son till Minerva så han har Minerva på x-faktorn. Mödernet (stolinjen) går tillbaka på Princess Derby länk!
Jag hoppas verkligen att det dyker upp en bra avelshingst från detta möderne, behöver inte vara just via Minerva, men Nancy Hanks (Sophronia) linje i alla fall.

Jag skulle gärna vilja ha en avkomma till Varenne om man får drömma lite, även om han inte kommer från Nancy Hanks möderne!

Jag skulle gärna vilja ha en avkomma till Varenne om man får drömma lite, även om han inte kommer från Nancy Hanks möderne!

de skulle inte jag vilja ha (jo möjligtvis lie detector eller lord capar då).. dom jag har träffat har vart riktiga stolpskott :p

min drömhingst är Andover Hall :love: skulle även vilja ha en efter Striking Sahbra eller Lemon Dra..
Viking Kronos vet jag inte om jag vill ha nån mer.. har en det räcker.. han är ett heltidsjobb bara han :p

Det var just det här med Minerva stammen jag funderade lite på.... och trodde faktiskt att han därför kunde vara intressant för många. Själv så kan jag tänka mig att använda honom därför att mitt ena sto har fått fram bra avkommor med Alf P, men jag ville förnya lite utan att helt gå ifrån ett rätt vinnande koncept

Borde kanske lura kompisen att betäcka med Torvald, hennes sto har Minerva i 3;e led på mormors sida........... Dubbel Minerva, kan det ge pengar det?

Senast ändrad av en moderator:

Torvalds möderne är väl inte från Minerva-linjen, däremot är hans morfar en son till Minerva så han har Minerva på x-faktorn. Mödernet (stolinjen) går tillbaka på Princess Derby länk!
Jag hoppas verkligen att det dyker upp en bra avelshingst från detta möderne, behöver inte vara just via Minerva, men Nancy Hanks (Sophronia) linje i alla fall.

Va?:eek:

Bosse Fransson, jag lovar att läsa dina intressanta artiklar i vinternumrena bättre nästa gång!

Var så säker på att det var Torvald som stod med det året när bla Minervastammen avhandlades.

Jag säger ju att jag är kass!:p

Jag vet inte, jag vill inte ha för mycket franskt helt enkelt....

Palema hästarna har jag aldrig gillat, de avkommor jag har haft hand om efter Affe har varit väldigt speciella på ett negativt sätt och Gidde tycker jag inte heller om.

För mig skulle det behövas något mer för att jag ska tycka att en svensk hingst vore drömhingsten...

Glen Kronos däremot har jag snöat in mig på, vet inte varför :love:...

Men man kan ju konstatera att jag aldrig kommer att betäcka med en sådan hingst ändå, skulle helt enkelt inte lägga pengarna om jag hade dem, köper hellre än häst som jag vet har fyra ben i så fall än att vänta ett år för att sedan få fram en sak med ben som spretar åt fem olika håll:D

de skulle inte jag vilja ha (jo möjligtvis lie detector eller lord capar då).. dom jag har träffat har vart riktiga stolpskott :p

Jag har inte träffat någon efter varenne, har fått för mig att jag vill ha en endå! På vilket vis har de varit stolpskott? Ni har väl några efter Jag de Bellouet i stallet, hur är de?

Dubbelt Minerva borde kunna bli bra, men jag vet inte om marknaden söker det så intresset kanske inte är så stort bland köpare. Jag skulle gärna prova själv om jag tyckte att stamtavlan blir bra för övrigt också!

Mr Lavec kommer från Nancy Hanksmöderne om man vill prova att betäcka två individer från samma möderne, det finns några till men jag tror han är den på papperet bäste för dagen.

Toss Out är en avelshingst vars föräldrar kommer från samma möderne, då handlar det om Lady Ann Reed (det blir dock i mer modern tid än Nancy Hanks).

Varenne måste jag säga för hans prestationer. :bow:

Viking Kronos för han avkommor! :d

Juliano Star, en grov fux hingst med vita strumpor vill jag ha!!! :love::love:

Jag har inte träffat någon efter varenne, har fått för mig att jag vill ha en endå! På vilket vis har de varit stolpskott? Ni har väl några efter Jag de Bellouet i stallet, hur är de?

Dom varennarna vi har finns de visserligen lite kapacitet i men dom är inte så trevliga att köra kan man säga.. är väldigt hetsiga och rätt så lätta i baken :p

jaggarna är heller inte så mycket att hurra över.. dom har inte så mycket talang direkt och är väldigt lömska.. dom kan va jättelata och knappt röra sig framåt (bara det är ju inte så roligt :crazy: ) till att helt plötsligt få nåt psykbryt och skenat iväg :grin:

fast om jag skulle va tvungen att välja på en varenne och en jag så skulle jag ta varenne utan att tveka :p

Nyfiken på era tankar :cool: som vanligt alltså.... Vilken är er absoluta drömhingst att få ett föl efter, strunt samma om ni har ett sto eller inte, bara dröm lite..... Tala gärna om varför ni valt just den hingsten.

Själv är jag obeslutsam men Yankee Glide och General du Pommeau tillhör favoriterna till epitetet drömhingst just nu.... :love::love:

Going Kronos och Viking Kronos

jaggarna är heller inte så mycket att hurra över.. dom har inte så mycket talang direkt och är väldigt lömska.. dom kan va jättelata och knappt röra sig framåt (bara det är ju inte så roligt :crazy: ) till att helt plötsligt få nåt psykbryt och skenat iväg :grin:

Några sådana franskfödda Jaggar har jag också hört talas om som dessutom slagit när de dragit iväg!

Ni har väl någon/några efter Center Field och Love You också, hur är det med talang och humör på dem?

Några sådana franskfödda Jaggar har jag också hört talas om som dessutom slagit när de dragit iväg!

Ni har väl någon/några efter Center Field och Love You också, hur är det med talang och humör på dem?

center field-arna har vi bara 2-åringar så dom har inte kommit till mitt stall än så dom har jag ingen koll på..

den jag kan komma på att vi har efter love you är världens sötaste och snällaste :love:.. han blir nog inte nån riktig världsstjärna men han kan nog knata ihop några kronor bara han kommer på hur man travar och bantar bort lite mage först :D

vi har en efter Love You i stallet, en stor och snygg tjej. fast vääärldens pissmärr!! :crazy: har nog aldrig varit med om något värre.. lite humör har hon men egentligen är hon en snäll häst, bara det att hormonerna tar över..... minst sagt..... :p

Min drömhingst är inte godkänd i vårt land än.
Chocolatier samma mamma som sugar trader men annan pappa. =)
svart föl efter den vore inte helt fel.

Min drömhingsta är Viking Kronos...
Jag vill ha en fuxhuingst efter Viking Kronos med Mack Lobell som morfar....den ska heta Tre Ess.....det betyder Snygg, Stark , Snabb :D
Det finns en sån, men jag vet inte om det är en fux men mamman heter Toplady Ås och henne har jag haft som konvalecent :love:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Gabby_Ossi
·
Islandshäst Jag är så nyfiken på hur ni resonerar när ni väljer, för det finns ju så väldigt många hingstar att välja på! Nu förutsätter vi att...
Svar
4
· Visningar
1 811
Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar