Drömhingst ?

Sv: Drömhingst ?

Min drömhingst är inte godkänd i vårt land än.
Chocolatier samma mamma som sugar trader men annan pappa. =)
svart föl efter den vore inte helt fel.

Han har dålig fertilitet. Därför har de inte ens bemödat sig om att få honom godkänd i Sverige, då hans fryssperma inte funkar bra för honom.

*KL*

:love::love:Flambeau des Pins:love::love:
För han var en så himla fin travare.

Civil Action för hans prestationer som 2åring och till äldre eliten.

Håller med, definitivt ljusbrun.

Själv skulle jag vilja ha avkomma efter:

Love You

Andover bröderna

Viking Kronos

Donato Hanover

Kadabra

Lite OT men tror ni man tjänar något på att fölen föds så tidigt på våra breddgrader?

Lite OT men tror ni man tjänar något på att fölen föds så tidigt på våra breddgrader?
Fortsätter lite OT och hoppas TS el. MOD inte misstycker.

Det finns en undersökning, kanske inte helt vetenskaplig, men klicka här för ett diagram. Visar en kruva för hur många föl som föds och en annan visar hur många som tjänat över 3 miljoner SEK. Alltså svenskfödda hästar.

Lite förklaring och kommentarer, klicka här.

Tillägg:
Malabar Circle Ås föddes 25 januari, men förmodligen i Kentucky (??) även om han är "svenskfödd".

Senast ändrad av en moderator:

Och föresten varför inte Self Possessed ;) ;)

Har haft en sådan och det räcker!
En riktig psykopat till häst även om han hade endel talang.
Kördes mycket i rygg eftersom han var mindre reglerbar.
Vid ett par tillfällen när jag hade honom bakom mig högg han tag i jackan och nästan lyfte mig ur vagnen!:eek:
Kan tillägga att han gjorde det i 1.30 tempo i backintervall.
En riktig gris!

Har haft en sådan och det räcker!
En riktig psykopat till häst även om han hade endel talang.
Kördes mycket i rygg eftersom han var mindre reglerbar.
Vid ett par tillfällen när jag hade honom bakom mig högg han tag i jackan och nästan lyfte mig ur vagnen!:eek:
Kan tillägga att han gjorde det i 1.30 tempo i backintervall.
En riktig gris!

Kan bara säga :rofl::rofl::rofl::rofl::love:

Sambon som körde "Monstret" tyckte också det var jättekul, skrattade så han höll på att kissa på sig.
Själv var jag måttligt road just då.:mad:
Så här i efterhand var det lite kul faktiskt.:D

Nyfiken på era tankar :cool: som vanligt alltså.... Vilken är er absoluta drömhingst att få ett föl efter, strunt samma om ni har ett sto eller inte, bara dröm lite..... Tala gärna om varför ni valt just den hingsten.

Själv är jag obeslutsam men Yankee Glide och General du Pommeau tillhör favoriterna till epitetet drömhingst just nu.... :love::love:

Mina Drömhingstar är:
Viking Kronos och Going Kronos

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Gabby_Ossi
·
Islandshäst Jag är så nyfiken på hur ni resonerar när ni väljer, för det finns ju så väldigt många hingstar att välja på! Nu förutsätter vi att...
Svar
4
· Visningar
1 811
Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar