Vem har pratat om att vara stolt över hakpåse? Var snäll o lägg inte ord i annans mun! MIN erfarenhet är att kaniner, dvärgvädurar, visst får hakpåse, trots bra utfodring och UTAN att vara feta! Det är som sagt ärftligt, i hög grad dessutom.
Har haft honor från olika linjer/uppfödare både med och utan hakpåse likaså med egenuppfödda honor. Vissa får det direkt efter första kullen och går inte att ställa ut sen, andra får det inte alls.
Det är inte bara dumt att genast dra en massa slutsatser om andras sätt att föda upp kaniner och utfodring, det är väldigt omoget och snudd på oseriöst. Trots dina ibland väldigt bra svar härinne så undrar jag hur mycket erfarenhet du har egentligen? För i så fall hade du inte uttalat dig som du gör!
Hakpåse ÄR så vitt jag vet en slags fettreserv, hur stor eller liten den än är. Kaniner får hakpåsar utan att vara överviktiga eller felutfodrade. Så är det bara. Och det är starkt ärftligt. Förr hade nästan alla det, små som stora raser, men man har gjort rätt mycket för att avla bort det. Förr fick man inte heller avdrag/blev diskad på utställning för hakpåse.