Drive-Out Vagn

Sv: Drive-Out Vagn

Min maratonvagn från Tidaholm väger inte så mkt när man kör den men den är tung om man lyfter den från marken. Vi använder den att köra in unghästarna med. (även Besk som är 8 får dra den;) )
Grattis igen förresten. Kan du se bilden nu?

Ser bild! Tack! :D :angel:
parlemo20060930.jpg

Är på väg in med bucklan så fort jag får lite tid över. Fotar å mailar dig sedan!

Vad väger din vagn om du ställer den på vågen så att säga? Är den för häst el ponny?

//M

Ja, alltså rockarden vägde säkert inte lika mycket som maratonen men den kändes tyngre att dra (drog den själv ner till anläggningen ibland för att spänna för hästen där) än vad maratonen gör faktiskt! Maratonvagnen rullar mycket lättare! Märktes även på hästen första gången vi körde med den! Han sprang på som tusan-precis som han inte hade någon tyngd alls bakom sig!:smirk:
Nu förstår jag vad du menar! Jisses vad rejäl DO'n var!! Håller med om att det känns som om maratonvagnen rullar lättare. Får se hur det känns när jag kör med den. Hade ingen aning om att den var SÅ rejäl/tung, trodde att den mer var åt Roslagsvagns hållet... Ska försöka åka iväg å väga den vid tillfälle. De trodde på DO att den vägde runt 80kg, å vi har inte bildäck på våra. Är iaf väldigt nyfiken på att få köra med den! :bump:

Jag har en Troed Hansson tillverkad maratonvagn!
Ha ha, den vagnen mailade jag med dem om när jag såg annaonsen. Visste ju att den var för stor men hoppades på ngt vis att den skulle passa ändå... :crazy: Men ibland kan inte tron försätta berg, hur mkt man än försöker! :D Kul att den känns bra för dig iaf, ser kanon ut helt klart! Vet du var den väger månne?

//M

Nu förstår jag vad du menar! Jisses vad rejäl DO'n var!! Håller med om att det känns som om maratonvagnen rullar lättare. Får se hur det känns när jag kör med den. Hade ingen aning om att den var SÅ rejäl/tung, trodde att den mer var åt Roslagsvagns hållet... Ska försöka åka iväg å väga den vid tillfälle. De trodde på DO att den vägde runt 80kg, å vi har inte bildäck på våra. Är iaf väldigt nyfiken på att få köra med den! :bump:

HIHI :D Det är inte nån klen vagn precis nä! :p

Ha ha, den vagnen mailade jag med dem om när jag såg annaonsen. Visste ju att den var för stor men hoppades på ngt vis att den skulle passa ändå... :crazy: Men ibland kan inte tron försätta berg, hur mkt man än försöker! :D Kul att den känns bra för dig iaf, ser kanon ut helt klart! Vet du var den väger månne?

jasså ja-där ser man! :) Den är superfin! Fick även höra från flera av dom i klubben som kör på högre nivå (och känner väl till den fd ägaren) att den ska vara i fint skick-alltid skönt att höra! :D
Troeds vagnar brukar väga mellan 150 och 170kg, inte mer iaf!

Om jag inte minns fel så vägde min engelska gigg (Bennigton Buccaner) 90 kg min lilla maratonvagn 125kg och den stora runt 200kg. Lätt rullade allihopa.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
320
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 305
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix