Drive-Out Vagn

C

Cämz

Hejsan!

Är inne på att köpa en rockard från Drive Out! Någon som har någon erfarenhet av deras vagnar??? Den högbygda modellen jag ska ha i så fall...
Drive Out

Tacksam för alla svar! :bow:

MVH
Cämz

Sv: Drive-Out Vagn

Jag har frågat om deras vagnar innan här på forumet och fick mycket bra svar, använd sökfunktionen :)

Ja, jag tycker oxå att dom ser jättebra ut! :love:
Å till ett bra pris dessutom! :bump:

Tänkte bara fråga ifall någon vet nått om dem-alltid bra att höra från någon som har en (eller vet någon som har en), som då vet om dom är lika bra som dom ser ut!!! :D

OK!
Då ska jag göra de!!! :)
Tackar för tipset!!! :bow:

Men åke! (är det inte Barbro du heter eg?? :angel: )
Gammal tråd! :D
Fast visst dom vagnarna är bra! :)

Det är en jättekul vagn! Jag har en själv som används varje dag. Se till att du får rätt höjd på skacklarna bara...tänk på att byggaren själv envisas med att ha små feta gula hästar (fjordingar) ;)

Hihi, gammal tråd som sagt. Cämz har redan en DriveOut vagn om jag inte minns helt fel?!

Varför såldes den? Var det ngt som inte var bra? Blir lite orolig, ska ju precis åka å hämta min... :crazy:

//M

Nej jösses! Bli inte det!!! :eek: Den var helt underbar! Verkligen! :)
Men jag köpte en maratonvagn och insåg då att jag inte skulle använda den så mycket när jag hade en ny med 4 hjul och broms! :angel: :D
Tyckte det var hemskt onödigt att en så fin och knappt använd vagn skulle stå och bara samla damm så jag sålde den till en i klubben som precis kört in sin unghäst! Passade ju perfekt! :bump: Vagnen kommer till nytta-precis så som det ska vara!:banana:

Hoppas du blir lika nöjd med din fina Drive-Out vagn som jag var med min!!! :bump:
Vill gääärna se bilder så fort det bara går!!! :D

:p Lättnad! Vi ska lixom hämta 3 st vagnar från DO till vårat stall! :eek: :D Hinner förhoppningsvis provköra på torsdag el fredag. De andra två har ännu inte haft vagn på sig så vi får se när det blir dags för dem. :D Har ju skaffat en maratonvagn oxå (så fiin så :D ) men eftersom Snoffan inte är så gammal ännu så kör jag inte enbart med den då den är lite tyngre ju.

Skönt å höra att du inte var missnöjd iaf!! :D

//M

HIHI. Förstår din lättnad! :p Ingen hit å köpa dyra vagnar å sen få reda på, precis innan man ska hämta dom, att dom e usla! :eek: :D
Men jag var verkligen supernöjd med min! :bow:

Min pålle får dra maratonvagnen för matte känner sig säkrare med broms! *hihi*:angel: ;) Men den rullar lätt och väger nog eg. inte så mycket mer än Drive-Outen jag hade så... Å sen är det ju en viss skillnad att köra med 4 hjul om man jämför med 2! :smirk:

Då väntar vi bilder till helgen då kanske!? :banana:

Bilder till helgen förhoppningsvis! :D Åker om några timmar (märkligt vad tiden går sakta på jobbet...:angel: )...

Visst är det skillnad på maratonvagnen å rockarden! Å vad snabbt man vänjer sig! Blir jätteirriterad när jag famlar efter bromsen i rockarden å den inte finns där. :D Å Snoffan blir lat, hon tycker ju inte att hon ska behöva bromsa själv i backarna längre å det går med en rackarns fart tills hon kommer på att det är hon själv som måste "sätta" sig i bakselen när rockarden är på. :p

Blir lite nyfiken på vad du har för maratonvagn som inte väger så mkt mer än din rockard? Visserligen hade du ju bildäck på den men ändå. Jag tyckte maratonvagnen var toktung i början men nu verkar den inte bekomma henne nämnvärt längre.

//M

Min maratonvagn från Tidaholm väger inte så mkt när man kör den men den är tung om man lyfter den från marken. Vi använder den att köra in unghästarna med. (även Besk som är 8 får dra den;) )
Grattis igen förrästen. Kan du se bilden nu?

Bilder till helgen förhoppningsvis! :D Åker om några timmar (märkligt vad tiden går sakta på jobbet...:angel: )...

Huh ja! Dagarna tar aldrig slut! Speciellt inte när man har nått kul som väntar efter! :p

Visst är det skillnad på maratonvagnen å rockarden! Å vad snabbt man vänjer sig! Blir jätteirriterad när jag famlar efter bromsen i rockarden å den inte finns där. :D Å Snoffan blir lat, hon tycker ju inte att hon ska behöva bromsa själv i backarna längre å det går med en rackarns fart tills hon kommer på att det är hon själv som måste "sätta" sig i bakselen när rockarden är på. :p

Ja det är en väldig skillnad! Visste skulle det säkert bara kanonbra även för oss att skifta vagn men ja-jag inser att det inte skulle blivit så så därför sålde jag rockarden! :cool:

Blir lite nyfiken på vad du har för maratonvagn som inte väger så mkt mer än din rockard? Visserligen hade du ju bildäck på den men ändå. Jag tyckte maratonvagnen var toktung i början men nu verkar den inte bekomma henne nämnvärt längre.

Ja, alltså rockarden vägde säkert inte lika mycket som maratonen men den kändes tyngre att dra (drog den själv ner till anläggningen ibland för att spänna för hästen där) än vad maratonen gör faktiskt! Maratonvagnen rullar mycket lättare! Märktes även på hästen första gången vi körde med den! Han sprang på som tusan-precis som han inte hade någon tyngd alls bakom sig!:smirk:

Jag har en Troed Hansson tillverkad maratonvagn!
Maxi10.jpg

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
320
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 305
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix