Dricker dåligt

Tagliabue

Trådstartare
Russet mitt brukar inte vilja dricka något efter träning, och hon dricker inte något på dagen. Dock dricker hon bra på kvällen/natten.

Men, nu har jag börjat ge henne vatten med lite betfor och morötter i efter träning och då suger hon i sig allt vatten.

Men, min fundering är om det verkligen är så bra egentligen att göra så ? Några jag känner brukar ge sina travhästar melass utblandat med vatten före och efter träning och dom dricker med glädje upp allt .. Men har bara sett stora 50 kg (om jg minns rätt) dunkar och de känns onödigt att köpa en sådan stor dunk då jag kommer bara ha henne 1 år till, iofs vet jag ju inte hur länge den räcker men.

Vad säger ni ?

Sv: Dricker dåligt

Ljummet vatten spelar ingen roll.

Har börjat ge betfor i, som jag sa redan tidigare, då dricker hon. Funderade på om de kanske finns något bättre sätt att få henne dricka,

Sv: Dricker dåligt

När min häst drack dåligt gav jag honom extra salt i maten.. köp valigt grovsalt utan jod och blanda i ungefär en matsked.. funkade bra på min

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 983
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 760
Senast: Efwa
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: svea
·
  • Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 635
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka