Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har samma problem, fast ändå inte. Jag älskar kaffe, verkligen älskar det. Däremot klarar jag inte av att dricka vin. Jag tycker det smakar fruktansvärt, detsamma med öl. Och vilken vuxen människa dricker inte vin (förutom nykterister då)?! Jag känner också att jag borde lära mig dricka vin, för det händer ju att man blir bjuden. Tänk om man är på dejt exempelvis, eller någon fin middag, och blir bjuden på vin, och så måste man säga att man inte tycker om det. Vuxenpoängen uteblir så att säga![]()
Det kan ju förvisso ha med hur kaffesörplande umgänge man har också. Min bostadsort är det inga som helst fel på. (Inte umgänget heller för den delen.)
Varför lära sig dricka någonting som man
1) tycker smakar vidrigt och
2) kommer bli beroende av?
kl
Ja många verkar då tycka att jag inte alls behöver lära mig dricka .. men som sagt det skulle underlätta socialt om man lärde sig. Ska följa tipset att ha mycket mjölk och/eller socker i så får vi se om jag får ner det![]()
Jag blir inte piggare av kaffe, får bara svårare att somna. Inte får jag abstinens heller trots att jag ibland druckit en hel arbetsvecka och sen inget alls på flera dagar.
Det där beroendet är ganska trevligt att ha, tycker jag. Det är ju helt ofarligt, och just därför att det är ett beroende, känns det lite extra mysigt/trevligt att dricka just kaffe jämfört med alla andra drycker. Ungefär som rökare kan bli lite uppmuntrade av att ta en cig, men kaffe är ju inte alls lika skadligt.
Äsch, jag dricker inte te heller. Såhär brukar det låta:
- Vill du ha kaffe?
- Nej tack, jag dricker inte kaffe.
- Jaha, men då fixar jag te!
- Nej tack, jag dricker inte te heller.
- Men vad dricker du då???!!!
Ptja, jag kan dricka saft, oboy, vatten, mjölk eller vad annat drickbart som nu finnsJag förstår inte att många ser det som ett stort problem. Det är nästan värre att inte dricka kaffe än att inte dricka alkohol
![]()
Äsch, jag dricker inte te heller. Såhär brukar det låta:
- Vill du ha kaffe?
- Nej tack, jag dricker inte kaffe.
- Jaha, men då fixar jag te!
- Nej tack, jag dricker inte te heller.
- Men vad dricker du då???!!!![]()
+1.Vad bra skrivet det där var, verkligen ett härligt sätt att se på saken! Det ska jag tänka på nästa gång jag bannar mig själv för mitt kaffeberoende, för det är ju trots allt rätt härligt ändå... Att få riktigt längta efter första koppen kaffe på frukostrasten på jobbet (dricker aldrig innan dess), och njutningen som sedan uppstår när man får ta den... Tusen gånger bättre än ett glas juice!