Dressyrträning?

Pernilla_

Trådstartare
Hej !Jag är helt inne på distans, även omjag ens aldrig startat en!:p
Men alla andra ridgrenar intresserar mig inte alls!
Så jag undrar bara,då dressyr är det tråkigaste som finns; Måste man träna dressyr ifall man håller på med distans?

Måste väl va bra nån gg...?

;)

Sv: Dressyrträning?

Det är alltid lättare att ha en mjuk o lydig häst. Så man kan inte bara strunta i vissa delar av dressyren.
Som ex;
Mycket underlättar om man kan samla upp en galopp istället för att bryta av inför en tvär sväng och fatta ny galopp igen. Att kunna fatta de olika galopperna när man vill är också en dressyrövning. Det är inte bra om hästen hela tiden väljer sin starka sida. Då kan skadorna komma.

Så jag anser att det finns mycket dressyr att hålla på med på en distanshäst även om man kanske inte tänker på det eller ens kallar det för dressyr.
// Linda

okej,tack!:)

Jo men såhär ökningar,minskningar och skänkelvikningar gör jag ju lite då&då,men det är min dressyr!:D

Jag mena bara om man måste hålla på med sån avancerad dressyr.

altså,typ värsta dressyrprogrammen,att hästen ska gå jättefint i form, framdelsvändningnar, öppna/sluta m.m.

Fast framdelsvändningar och öppna gör jag ibland,och skänkelvikningar samt ökningar och minskningar. Och lite volter då&då.

Nej men ojsan!;)Jag gör kanske en hel del dressyr ändå,fast nej,jag gör ju det ganska sällan:crazy:

hästen måste ju kunna gå i form! Det är en självklarhet att hästen måste bära sig bra, annars kommer den nog inte hålla.

jag tränar sällan dressyr bara, utan väver in det när jag rider ut emellanåt istället ;) det är roligare! *tips*

jag tror att dressyr behövs vad du än rider, i viss mån. dock kräver jag inte att Honey går i perfekt form jämt, men det ska vara samlat och mjukt så att det inte bara är "slafsa på".. men en snabb galopp i racerfart unnar vi oss allt ibland, för nöjes skull :D
men ja, dressyren behövs, i alla fall delar av den. Man behöver ju inte jobba piaff & passage (jag t.ex finner inget nöje i det och inte heller min häst) men man behöver det grundläggande om inte annat. en mjuk och följsam, lyhörd häst är grunden till all ridning!

men det är ju bra! för att de övningarna ska gå bra, måste ju hästen bära sig så ;)

Håller med ovan, jag tycker att dressyr i grund och botten är A och O i all träning med hästar.
Sen att den inte behöver utföras på bana hela tiden håller jag med om, jag tycker själv att man får en bättre framåtbjudning om man är ute, den kommer ju liksom gratis då.

Precis vad jag också menar ;) det är ju roligare för både häst & ryttare att vara ute, och distansen går ju sen också ute :D !

(får plötsligt upp skumt scenario i huvudet; 30 ekipage ska rida 5 mil distans CR i ridhuset... :eek: :rofl:)

hahaha:rofl:

Tack så jättemycket allihopa för hjälpen, om det nåt man undrar kan man alltid få svar här på buke!:banana::laugh:
Och ja,dressyr på en stubbåker är ju faktiskt kul!:eek::angel::rofl:
Hehe,jag red faktiskt dressyr idag,så framsteg görs det!;)

har hittat en jättefin och JÄTTESTOR nysködrad åker(=grön stubbåker) som man kan rida på hur mycket som helst! Där finns lång öppen plats förs race till stor plats för dressyr!:love::bow:

Red där idag,det gick faktiskt jättebra! Jag tror att han trampade under sig en hel del,kändes så iaf:D:banana:

ååh vad härligt :love: !!! själv får jag vänta på stubbarna till i höst, när vår grannbonde skördar sina åkrar..men den som väntar på nå't gott .. :grin:

har hittat en jättefin och JÄTTESTOR nysködrad åker(=grön stubbåker) som man kan rida på hur mycket som helst! Där finns lång öppen plats förs race till stor plats för dressyr!:love::bow:

Red där idag,det gick faktiskt jättebra! Jag tror att han trampade under sig en hel del,kändes så iaf:D:banana:

Spontant så där, det är nog inte spannmål som dom har tröskat i böjran på juni.:grin:
Snarare en nyskördad vall, där de förhoppningsvis kan ta ytterligare ett par tre skördar, om ingen rider sönder vallen tills dess.

angående att rida sönder..
du har frågat ägaren om du får rida där..??

(till TS)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 471
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna