Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Du måste ju förstå att det är en fälttävlanshäst du har :D

Eller hur Hedwig ;)

Jag vet att Hedwig älskar sådana här kommentarer om dressyrhästar ha ha ha

Haha eller hur, faktum är att hon faktiskt har tränat lite terräng och gått ett par startfälttävlan (jag har inte kunnat låta bli..) b.la. på Segersjös superfina bana. Hon är verkligen helt fantastiskt fin i terrängen, modig, storgalopperad och går på alla olika typhinder utan att tveka. MEN....hon är lite för fin dressyrhäst (och matte har blivit för gammal) för att göra en gedigen satsning, dessutom känns det som om det har dött ut lite grann sedan då jag höll på. Men jag tror mycket på att den varierande träningen och framförallt tycker jag att det är bra att de under unghäståren utbildas och skolas även i terrängen.

Men nu bor du ju granngårds så då kan du ju plocka med henne när du ändå åker, det hade hon garanterat gillat! :D

Senast ändrad:

KL

Idag kom nya från Danmark :love: 2012:a e. Glocks Romanov - Flamingo (helbror med Danny).

Ser han ut som storebrorsan eller vad?? :banana:

pic_52a739cc88e59d9ecba5575f.jpg

pic_52a739cee087c371957dbbe0.jpg

gos_52a0a4999606ee36b2ad59ad.jpg

Verkligen en miniatyrDanny! En av många fina unghästar här på Buke som ska bli spännande att följa:).

Jisses va lika dom är!! Hur söt som helst!! Grattis, du kommer ha hur kul som helst med denna!

otroligt att mamman prickade precis samma teckning!
Superfin, du har sett att det finns en tråd för 12or på avel också?

säger som övriga: jättefin unghäst verkligen!
läste din blogg och undrar som komplement: går den ensam i hage på eran anläggning? eller vad är upplägget runt den som 2 åring?

säger som övriga: jättefin unghäst verkligen!
läste din blogg och undrar som komplement: går den ensam i hage på eran anläggning? eller vad är upplägget runt den som 2 åring?

Han står på samma anläggning som Danny och kommer att stå uppstallad där fram till betet, men går ute mycket längre i hage (och går i helt annan typ av hage). Helst hade vi haft honom på lösdrift men det blev till slut ingen bra lösning. From söndag släpps han ihop med sina hästkompisar;)

Hur många helsyskon har dem? Har sett film på iaf två till och av dem att döma har du verkligen lyckats knipa guldkornen!:bow:

Intressant att se hur olika helsyskon kan bli.:) Hedwig hade en helbror (som tyvärr bröt benet för några år sedan) Den var fux och väldigt långbent. Inte ett dugg lik Heddan. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka