Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Årliga vaccinationen inföll i tisdags för pållen, och som alltid så står jag nu med en jättesjuk häst på febernedsättande och smärtstillande Tycker så synd om henne, känner mig så oerhört elak som utsätter henne för detta varje år.
Hög feber, svullen i halsen, böld vid sticket, hängig, har inte ätit sen tisdags (jo lite kraftfoder nu idag sedan hon fått medicin) och blir arg vid beröring. Hon som alltid är så kelsjuk.... Till och med chefen, som jobbat med hästar i över 30 år men hållit på med hästar mycket längre än så, säger att han "Har aldrig mött en häst som blir så dålig".
Olika tillverkare/märken har testats och spelar ingen roll om det är bara influensa eller en kombo med stelkramp också.
Fler som stöter på detta vid varje vaccination?
Min blir lika sjuk. Det är extremt obehagligt. Jag har provat 3 olika vaccin, första gången man byter så går det ganska bra, sedan blir det bara värre.
Viktigt är att den vet som vaccinerar anmäler biverkningarna till läkemedelsverket. Det är oerhört viktigt att det uppmärksammas att hästar blir så sjuka.