Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Vi valde ut föreställningarna med dressyr ;). Det är ju bara på fredag fm och kür på lör em.

Tanken är att vi kommer gå på mässan efter föreställningarna på fre och innan på lördag.

Biljetterna släppes ju igår, och det var inte mkt ledigt. Verkar som att de håller platserna till gruppbokningar. O_o.

Ja, vi bokar biljetter idag. Är ett gäng som brukar åka ihop, äter middag innan och så går vi på küren. Jag brukar sticka ner nån dag enbart för mässan så kan man gå där i lugn och ro, och på dagen med föreställningen kan man ta det lugnt och njuta + ta ett varv på mässan om man glömt nåt :p

Jag brukar inte åka in... bor nog för nära egentligen för att det ska vara intressant :D

Blir det något blir det någon hoppning.. gärna dom första 140.. dom är roligare att se för man ser hur ryttarna preppar sina hästar inför dom stora klasserna.. hialös ridning där en del av dom mosar in hästarna i hindren och tar med sig halva banan..

Haha, men nära är ju jättebra! Bästa året var nog när jag bodde ovanför Korsvägen och gick ner på 10-15 min :)
Brukar bli nån hoppklass med, kan vara roligt men jag blir så nervös ;)

Nej men jag har ju sprungit där sen jag var typ 12 år och det är 33 år sedan .. har liksom tröttnat för längesedan ;)

Ser hellre på TV :)

Jo du har nog rätt ;) soffan är inte fel alltså -nära till både kök och toalett, och waaay bekvämare än fällstolar i plast ;)

Ffa så ser man mkt bättre i soffan! Nu när dom dessutom sänder så mkt över nätet är soffan oslagbar tycker jag:).

Ja och den överlägset bästa hästaffären på mässan ligger ändå 5 minuter ifrån mig så inte ens det behöver jag tänka på :p

Ja, och tänk hur mycket extra man kan shoppa bara för biljettpriserna:p. Men men, det är ju tur att det drar mycket publik iaf så att vi kan ha dessa stortävlingar i Sverige:)!

Ja, som du säger så ser man bättre från soffan.

Jag har alltid åkt mer för mässan och med tanke på hur kass den varit de senaste åren så är det verkligen inte värt det. Sällan några bra erbjudanden och allt kan ju beställas på nätet, mkt bekvämare än att brottas med tusen andra som vill kolla på samma schabrak. :grin:

*KL* Nu har vi äntligen flyttat till Wallstanäs! Såå glad! :D

En trött kille efter en låång dag med mycket nya intryck :)

Idag hade jag en dyr gummiboll till häst:D
Jäklar vad jag älskar min lilla guldhäst ibland, typ som idag

Vi tränade på våra 2 läxor som vi fick av tränaren som var förvänd galopp och enkla byten.

Bytena åt vänster håll är jobbigare tycker jorunn som inte riktigt orkar hålla styrning på vänsterbogen.Så det gäller att hålla tungan rätt i munnen så man får till bogen för då gör hon fina fattningar.

Men det går frammåt hon blir starkare för var dag, förvända galoppen sitter också den bitvis riktigt bra även här gäller de att ha tungan rätt i munnen för mig.
Lilla minsta jag fuskar så tappar jag henne och de är vingligt värre och orent:)

Så jag har verkligen fått saker att jobba med så kuuuuuuul.

Man vill liksom inte sluta rida haha.. vill träna meeeera på våra läxor=)

Men men imorgon skall de tömköras inför inkörningen!

En dressyrpålle kan ibland även göra detta:D

Dålig bild från mobilkameran
Jorunns första hoppträning ever, gick förvånansvärt bra måste jag säga. tjejen som rider fick jobba en del på att få fart i Jounn ibörjan men sedan hittade hon ett bra tempo där Jorunn pinade på rätt bra självmant.

1234185_10152223095323998_421727831_n_zpse20aebbc.jpg

*KL*

Hoppade igår för första gången på 10 år. Skitkul var det!!! :) fick hjälp av tränare så det blev ett hoppass med roliga och mkt nyttiga övningar.

Mersmak!

KL

Kul för er! (Både malinsky och Niela).

Jag ska strax åka på träning med fuxtanten, tappade bara lite fart när jag tittade ut och såg att det verkligen var höst idag :( men, bara att sätta igång!

*KL*

Hoppade igår för första gången på 10 år. Skitkul var det!!! :) fick hjälp av tränare så det blev ett hoppass med roliga och mkt nyttiga övningar.

Mersmak!

Ja jag tror hoppning kan va bra komplement till dressyren.
Det är stärkande tror jag att köra lite markarbete små skutt då och då=)

Min häst behöver ju få mer ork i bakkärran och hoppningen tror jag är super för hennes rumpstump:D

Sedan att hästen tycks tycka detta är hur kul som helst gör ju bara det ännu roligare.
Sedan att matte Niela vägrar hoppa högre än 20 cm.
Säga som så, hinderbanan på bilden skulle jag aldrig i livet hoppa.
Huvaligen dödsångest av att bara titta:crazy:

Tur jag har denna lilla tjej som hoppar Jorunn åt mig:)

*kl*

När det står att ett ekipage får 0.000% vad innebär det? Uteslutning eller att de har styrkt sig från klassen?

Ja, jag såg bilden. :) duktig häst :) det kan vara skönt att leja bort ibland, men man kan göra mkt med markbom också. Jag vill att han ska få hoppa för styrkan men också som omväxling. Dessutombehöver jag det för min egen ridnings skull.

Senast ändrad:

Ja, jag såg bilden. :) duktig häst :) det kan vara skönt att leja bort ibland, men man kan göra mkt med markbom också. Jag vill att han ska få hoppa för styrkan men också som omväxling. Dessutombehöver jag det för min egen ridnings skull.

Ja markbommar sånt tycker vi om=):D

Kl

Idag tömkörde vi, första gången jag tömkörde på 13 år så ringrostog var man. Gjorde lite fel i början men efter ett tag fick jag fason på allt och de gick riktigt bra.
Ja Jorunn sköte sig exemplariskt bra, jag vevade med tömmarna överallt och gick rakt bakom och hon reagerade inget.
Helt cool var hon

lVi skrittade och travade lite och tränade på att stanna och komma igång och jag lägger alltid till kommandona som kommer gälla vid körningen.
Hauooo= Stopp
Smack= Öka
Proo.= sakta av
Sssss= Trav
Galopp= galopp=)

Här är hon.. första stadiet som körhäst:D
1385991_10152227910308998_1592509382_n_zpsdb755ce3.jpg

Och här är vi igång=)

1383359_10152227909453998_1091059865_n_zps3192a814.jpg

KL

I går sydde jag knopparna till tävling. Efter det går det ju aldrig mer att ha gummisnodd, blir ju jättesnyggt med sydda.:)

Men, både jag och hästen höll på att få psykbryt när jag skulle ta bort dom.

Hur mycket syr ni, och hur får ni bort dom?:banghead:

Jag syr alltid knopparna. Viker flätan och syr först en gång genom mankammen. Viker den sen dubbel och syr fram och tillbaka tre gånger. När jag tar bort dem tar jag en liten sax med spetsig topp, viker upp knoppen så jag ser tråden och klipper. Tar 5-10 minuter att ta bort samtliga.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
362
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur