Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter dagens pass, som var riktigt härligt Har jag fastslagit att det ganska smala, tredelade eggbettet är klar favorit enligt Ninya av de jag provat. Näst därefter kommer det vanliga tredelade med lösa ringar som hon haft sen ett år tillbaka. Provade ett tjockare tredelat eggbett igår, men näe, det var inte lika bra uppenbarligen.
Känns som att det är skarpare då det är ganska smalt (12-13 mm om jag minns rätt), eller iaf så blir Ninya både känsligare i handen och öht lite annan (positiv) känsla i hela kroppen. Baucherbettet jag provade var dock lika smalt som detta eggbett, och baucherbettet blev hon snarare tyngre på. Lite ologiskt (speciellt eftersom de båda betten i princip ska verka nästan likadant), men häst tycker som häst tycker
Baucherbettet hade dock platt mittendel och vägde mindre än "normalt" bett gör, kan hända att hon inte tyckte om det helt enkelt.
Det är inte okej att vem som helst går och byter bett till höger och vänster. Men jag har hyrt Ninya i fem år nu tror jag det är, ridläraren är okej med det och litar på att jag känner Ninya nog bra för det och heller inte skulle stoppa in vad som helst för den delen heller.
Hur var det nu, har du bytt tränare?
Vi har också börjat snusa på byten. Från vänster till höger gjorde vi flera rena byten igår när vi hoppade, men får inte till rena byten åt andra hållet. Men hon byter på hjälpen iaf.
Fast håll isär enkla byten och ett byte Annars blir det så förvirrande när man läser.
I ett enkelt byte så är det ju galopp - skritt - ny galopp. Annars byter man i språnget, vilket jag gissar är det ni tränar för? Kul att det går framåt! Det låter som om du har hittat ett bra träningskoncept nu!
Nä, det du kallar enkelt byte är bara ett galoppombyte. Ett enkelt byte är galopp -> 5-7 skrittsteg -> ny galopp. Iaf enligt dressyrprotokollens definitioner
Kul att du kommit på rätt vär med Jorunn, de nyare bilderna är enormt mycket mer harmoniska och trevliga!