Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Va bra att du får lite hjälp :)

Vet precis hur det är med de där känslorna, är precis likadan! Försöker vara rationell men de går aldrig :p Hur gick det på pay and riden? :)

Pay and riden gick faktiskt riktigt bra. Ska ärligt erkänna att jag flyttade till sommarbete 25 maj, och har bara ridit ut sedan dess, och inga direkta dressyrpass ute heller, mer än att försöka slappna av och sänka sig. Dock var jag på dressyrträningsläger en helg mitt i juni.

Och igår flyttade jag då in på anläggningen och hann inte rida pga att lastningen tog aningens längre tid än jag tänkt.

Så idag, dressyrpremiär efter 2-3 månader, haha. Dessutom första passet i sadeln jag lånat hem, :p.

Själva programridningen såg väl inte vacker ut, men jag RED!!!! Ibland iaf! Normalt blir jag så blockad och stel som en pinne, och vi befinner oss på olika platser i världen känns det som. Men idag hittade vi varandra flera gånger!

Som sagt, det var ingen vacker ritt, men jag är jättenöjd att jag planerade mina vägar så väl, att jag tom kom ihåg att rida då och då :D

Fick som tips att rida program, typ varje dag (eller varje gång jag tränar på bana iaf). Åhhh, vad tråkigt. Varför gör jag detta egentligen, tycker att det är såååå tråkigt att rida program. Kanske mest för att jag är så kass på det :cautious:.

Helt klart en bra början på den här terminen, full med träningar :)

*kl*
Ahhhhhhh mina ridsår dödar mig :banghead: Tror jag måste operera in silikon i min bakdel, sittknölarna är enorma och gör hål på min hud, smärtan är outhärdlig :arghh:

c025.gif
Aj! Stackars dig :-(

Aaaaj :(
Själv skrek jag typ just i duschen när schampot hamnade på mina ben efter skav av stövlarna :banghead:

...och jag skrek när det kom vatten på ett annat ställe för att jag ridit i hoppsadeln idag:o. Buhu. Tur jag är singel:o:D.

Självplågeri att vara ryttare...

Inte ens Childeric hjälper mot mina ridsårsproblem. Provade gelesits en gång men fick då skav på samma ställe som Fiorano och grinade varje gång jag gick på toa i typ två dygn. Faktum är att Childericen ger värre skav än min gamla Passierplanka :crazy:

Men alltså just sadlar som är musdödare är rena mardrömmen. Jag har faktiskt haft mer problem med hoppsadlar än dressyrsadlar vad det gäller det. Stallägarens CWD hon hade var helt fruktansvärd!! Min fina Childeric har jag inte fått tillstymmelse av skav av nånstans:).

+ Fiorano
Det främre partiet brukar klara sig för det mesta (förutom med gelesitsen och med Prestige Dogen då...), men min bakdel...

Provat vadderade cykelbrallor, men vadderingen tar slut mitt under mina sittknölar och det var även en söm där = vansinnigt skav.

Härligt!
Bra att du faktiskt red de är inte så bara :) låter lovande :) hejja! :)

tack :D Jag är taggad :) Här ska det hända grejer!

sommarminne
La precis in ett inlägg i sadeltråden med en liten utvärdering :)

Ang ridsår, så är jag tacksam att jag sällan får det, mer än när jag rider barbacka :o. Blir liksom värmeskav mellan skinkorna :p

Men att childeric ger ridsår :eek:, alla säger ju att de är sååååå sköna för ryttaren?! Hur ser din rumpa ut feel??

Jag tror min rumpa är missbildad? Har stora sittben/knölar, efter ett pass i en sadel så är det märken i den efter sittbenen.

Hmm, du kan ju dela med dig lite till mig då :p, mina sittben är typ obefintliga. Kan känna dem om jag sitter på en stol och lutar mig lite fram.

Så du får det av alla sadlar? Både hopp och dressyr?
Stackare, måste vara himla besvärligt :(

Jag får skav av alla, mer eller mindre. Dock har faktiskt Childeric, Röösli och Butet gett mig mest skav hittills. Tror jag är den enda människan på jorden som lyckas få skav av Childeric för den är ju mjuk överallt.

Det var bättre när jag var gravid och halvåret efter, då vägde jag 10kg mer och var väl mer vadderad på baken :p

Då vet du vad du måste göra feel ;) ät grädde eller bli gravid så du kan rida utan skav ;) sen att de alternativen påverkar andra faktorer de hör ju inte till skavdisskussionen :p

Har kämpat som en galning för att gå ned till ursprungsvikten, borde kanske ha låtit bli det :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama