Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Jag har ett par svarta som nästan ser mörkgrå ut med vita detaljer. vita sömmar etc. Annars får jag köra med dom vita. Kan nog knäppa dom ett tag till.

Ja det läste jag om för ngn dag sedan. Är lite mer..skeptiskt till att "lysa upp" tillvaron :D vitt är ju inte direkt drömfärgen just nu. Fast det kanske är mest jag som känner så. Man tänker nog mer på det själv kanske.

(Fast det är klart finast på tävling annars...)

Jag är i en liten svacka känner jag. Har varit lite slut ett tag pga mkt jobb.
Nu i fredags tog jag bort min älskade ponny som jag haft i 20 år. Han blev 30 år och fick somna in iom att jag inte ville att han skulle behöva bli dålig och han haft en så fin sommar.
Jag är glad att jag får minnas en välmående kompis.
Men det känns väldigt tungt!

Jag råkade dessutom spilla en dricka på min mobil samma dag. Den avled och med den de sista bilderna på mig och min ponny iom att jag inte hunnit lägga in de på datorn än.

Jag tog hästledigt några dagar och lät min andra häst gå på bete. När jag sen skulle börja rida honom så tycker jag inte han ser helt ok ut. Inte rent halt. Men ev lite kort i ena bak.
Vet trodde sträckning. Och det känns troligt iom lite regnigt på gräset och han är skodd runt om för några v sen för första gången.
Det har också släppts in lite nya hästar i hagen.
Så nu är det promenader..

Åh vad sorgligt, det måste vara jättetungt. Även om det är dags och allt det där. Vet hur det känns :cry:

*kl*

Fick lite inspiration efter att ha sett EM och red ett kort men intensivt dressyrpass. Försökte efterlikna Dujardin och Valegro men lyckades väl sådär med det :p Lyckades iaf göra fyra byten, lugna och utan katapulthopp, ett något språng efter hjälpen men ändå. Gjorde även trampförsök och lite passagetänk och fick till härlig energi och häng i traven några steg!

kl

Nu har jag tentat en hel termins heltidsstudier på 36 h, fått förlängd anställning på mitt extrajobb, tackat ja till ett helgjobb, håller på att få in pengar på en bostadsaffär, jobbat som ett as, och räknat och pillat med min studentbudget i typ månader. Och nu har jag hittat en apfin unghäst, som är precis vad jag haft i huvudet, och för nästan halva det priset jag tänkte mig.

Men jag vågar ändå inte slå till? Vad är det för FEL på mig?? :crazy:

Vad sorgligt tua...hoppas iaf att du får ut de sista bilderna på din ponny, måste ju finnas någon reparatör som kan hjälpa dig.

Jag är i en liten svacka känner jag. Har varit lite slut ett tag pga mkt jobb.
Nu i fredags tog jag bort min älskade ponny som jag haft i 20 år. Han blev 30 år och fick somna in iom att jag inte ville att han skulle behöva bli dålig och han haft en så fin sommar.
Jag är glad att jag får minnas en välmående kompis.
Men det känns väldigt tungt!

Jag råkade dessutom spilla en dricka på min mobil samma dag. Den avled och med den de sista bilderna på mig och min ponny iom att jag inte hunnit lägga in de på datorn än.

Jag tog hästledigt några dagar och lät min andra häst gå på bete. När jag sen skulle börja rida honom så tycker jag inte han ser helt ok ut. Inte rent halt. Men ev lite kort i ena bak.
Vet trodde sträckning. Och det känns troligt iom lite regnigt på gräset och han är skodd runt om för några v sen för första gången.
Det har också släppts in lite nya hästar i hagen.
Så nu är det promenader..
Stackars dig. Du har gjort rätt även om det är tungt just nu. Det blir lättare med tiden även om den inte läker alla sår.

Idag har vi haft genrep med Leia inför kvaliten. Hon har löshoppat 1.25 idag, lite i överkant vad en ponny behöver hoppa men vi vill inte att de högre höjderna ska komma som en överaskning på tävling

*KL

F*n.
Stallägaren planerar att betäcka Ninya. Det absolut sista som behövs är ett föl som sliter på henne. Och att hon ska gå och vara oridbar/dålig form länge.

Hoppas hoppas hoppas att hon ändrar sig eller att Ninya inte blir dräktig. Inte minst så orkar jag inte vara utan i typ ett halvår eller vad det nu blir...

Håller tummarna att det inte blir betäckning. Hur gammal är hon?

Hur hur alla Ni här det med sällskap när Ni rider ut? Rider Ni ut ensamma och trivs med det eller har Ni med Er sällskap? Själv så rider jag gärna ut själv och tvingas oftast nuförtiden att rida ensam på nya stället. Men jag kan verkligen sakna sällskapet ibland. Planerar en uteritt på söndag och önskar att jag hade sällskap. I ren desperation så funderar jag på att lasta hästen och köra iväg till någon jag känner och rida ut där istället.

Det borde inte vara ett problem där jag står nu då det finns en del hästar och fina möjligheter för uteritter men de flesta hästar har gått på bete och jag känner ingen än men det blir säkert bättre.

Suck...

19 är hon, har haft tre föl tidigare så rent teoretiskt är det inte så illa på så sätt (för övrigt har två av tre blivit bra ridskolehästar och dom växer ju inte på träd precis. Tredje fölet avlivades som två-åring). Men med hennes kropp så ser jag inte direkt något behov av ett föl som tynger ner ytterligare..

Jag trivs bra både med att rida ut ensam och med sällskap. Ridmässigt föredrar jag egentligen att rida ut ensam, får ut mer av det då när jag inte behöver anpassa tempo eller vägar (som i att kringelikroka fritt på vägarna utan att antingen vara ivägen eller så långt borta att jag är osocial). Men sällskap är givetvis trevligt och min kompis är "enkel" att rida ut med, så jag har verkligen inget emot det heller. Känns även alltid lite tryggare att inte vara helt ensam om något skulle hända ute.

Men har hon sagt om tanken är att hon ska sättas igång efter ev föl igen? Hon kanske tänkt pensionera henne från ridningen helt?

Det har jag ingen aning om. Och oavsett så tycker jag det är lika negativt ändå. Tror dock inte hon pensioneras så länge hon är hel och frisk.

(om du tänkte något i stil med att man kanske kan köpa loss henne då i så fall, så är jag rätt säker på att hon kan tänka sig sälja när som helst egentligen, men jag kan inte köpa.)

Om hon är hel och frisk och har haft tre föl tidigare så kommer hon inte må dåligt av att få ett föl. Om hon dessutom lämnar ungar som fungerar bra i verksamheten så förstår jag att ägaren vill ha ett till föl innan hon blir för gammal. Ninya kommer säkert bli helnöjd med att få en unge till. De flesta ston brukar älska att få bli mamma :)

*KL

F*n.
Stallägaren planerar att betäcka Ninya. Det absolut sista som behövs är ett föl som sliter på henne. Och att hon ska gå och vara oridbar/dålig form länge.

Hoppas hoppas hoppas att hon ändrar sig eller att Ninya inte blir dräktig. Inte minst så orkar jag inte vara utan i typ ett halvår eller vad det nu blir...

Guldläge för unghästköp om några år ju :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama