När jag opererade min för struppipning (snart 10 år sedan dock) var det första 6 veckorna som hon inte fick bli ansträngd. Efter återbesöket fick vi grönt ljus och jag vet att jag då frågade hur jag skulle sätta igång. Det var inget direkt fokus på att jag behövde ta det lugnt för operationens skull. Jag körde igång med mycket galoppintervaller, men till att börja med väldigt korta och sen succesivt stegrande under ett par veckors tid.Hon fick trava 10 min på töm igår. Idag uppsuttet och lite längre om hon verkar lugn.
Hon gick ut i sin vanliga hage med sina polare igår så hade egentligen tänkt att låta henne vara ett par dagar men med fri tillgång tror jag det är bra att hon rör sig. Hon har redan lagt på sig lite för många kilon...
Jag har återkollat henne med endoskop flera gånger efter operationen och allt ser kanon ut. Dock har hon fortfarande en del missljud vid högre ansträngning (och om hon är lite upphetsad) men det kommer bara från ärrvävnaden antagligen. I efterhand har jag funderat på om ärret hade blivit bättre om jag satt igång ännu lugnare, men det är säkert ingen sanning i det .