Smyger in här och presenterar mina båda: 13 årigt fuxsto efter Figaro R och en nytillkommen tre-åring efter Oban H. Jag har läst diskussionen om hästval och känner att jag tänkt gga rätt. Dock, i den bästa av världar skulle jag ha en rutinerad ringräv men vill köra på med min Loppa ( 13-åringen ) och jag vet inte om jag liksom kommit till insikt att jag är rätt nöjd med att träna på min lilla nivå ( msv:c-b) samt tävla lätt A-lätt B. Unghästen har jag valt för att vara sådär lagom och räcka till det lilla jag vill vilket iof många hästar hade gjort, men jag gillar halvblodet även om jag funderat och sneglat på andra raser..
Har också sett dom där som köper häst för att äntligen komma uppåt lite i klasserna och så går den varken lasta eller rida ut på.. Det skulle vara en fasa för mig och hur jag vill ha mina.
Jag rider kanske ut lite för mycket och borde fokusera mer på bana.
Nå..jag tänkte faktiskt rådfråga om man och svansvård
.
Himla ytligt
. Men vad gör ni för att svansen ska vara lätt att reda ut om man nu vill använda annat än pälsglans ( för det sliter väl)? Mina går ute länge/mycket och väder och vind trasslar till dem väldans.
Sen manens längd? Jag har ju två troll nu och skulle så gärna vilja lära mig göra sådana där bulliga flätor.
Finns det någon film? Eller någon som har pedagogiska tips?
Ska man rycka ur om den är väldigt tjock?