Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja de är ju olika!Ja, jag försöker det, får se om jag lyckas
Jag har ju ändå ridit in och grundutbildat väldigt många hästar, men vissa är bara knepigare än andra. Jag vill ju lyckas med den här hästen.
Funderade på om man skulle låta en duktig ryttare rida henne några gånger och utifrån det komma med tips.
Hade någon önskat den dealen är det inte helt omöjligt men vet ingen som har det behovet och den möjligheten tyvärr@Waco så tråkigt att läsa. Det är inget alternativ att tex utbilda nåns unghäst mot uppstallning av din häst under ett år?
Vet du... Jag är så glad över 'dig och din gamla kamel'. För hade jag inte snappat upp dina beskrivningar ang honom under åren så hade jag fortfarande känt mig uppgiven gällande min egen.@sassiball min gamle är som sagt likadan. Är ett jävla jobb för att han inte ska gå som en kamel. Han är tvungen att gå rundare och lägre då han bara vill bli för hög och kort. Jag är skitglad för att han är 26 nu så jag slipper rida honom , han har en medryttare nu och går som en kamel så hon är nära ett psykbryt Vad ska jag säga... Good luck
Verkligen jättetråkigt!Här går det inte bra . Vi har varit på återbesök med Frans och han har inte svarat alls på behandlingen på högerfram. Fortfarande strålbenshälta på det benet. Diskuterade med veterinären vad mer man kan göra och svaret var MR för att se exakt vad som är skadat, troligtvis ett ligament eller infästningen för djupa böjsenan. Därifrån kunde man eventuellt se om en lång vila kan hjälpa. Att behandla mer just nu var inte aktuellt då man tydligen bara kan spruta området mer eller mindre på ett sätt och detta kunde inte göras för ofta. 3 veckor var tydligen för tätt inpå. Med tanke på hur Frans beteende varit tror vi att skadan funnits i minst 3 år. Syns bara på liten volt på asfalt och visar genom ovilja i ridningen.
Vi har valt att inte göra MR. För mig är det skitsamma var skadan sitter om det inte gör att behandlingen drastiskt ändras. Jag vägrar ha honom i liten sjukhage i ett års tid om det skulle bli rekommendationen. Det är inget liv för en ung häst. Får vi däremot fatt i en lösdrift som inte blir allt för dyr kan jag tänka mig låta honom gå där ett år för att se om han kan självläka. Tyvärr ser det mörkt ut med dagens foderbrist.
Det känns skit att behöva ta bort en ung häst som har livet framför sig när han verkar tillsynes nöjd och smärtfri med att gå i hage. Däremot han går absolut inte att rida på! Och kommer troligen aldrig att göra. Men jag vill ju rida och tävla. Och jag har egentligen inte råd att ha honom kvar som prydnadshäst nu när jag ska köpa ny. Samtidigt som jag vill ge honom chansen. Jag känner mig verkligen som världens mest genom ruttna människa som tänker på pengar när det handlar om ett liv!
Det känns som att det händer mig jämt! Är det inte hästen så är det jag. Förra sommaren fick jag ryggskott med lagom timing@MiniLi
Surt! Jag hade liknande upplevelse i våras. Dagen innan ägaren skulle åka bort var hästen lite ojämn i traven. Istället för trimma blev det skritt för hand.
Jag har faktiskt acetylcystein hemma sedan förra året då hon var akut dålig. Kan ju prova framöver.@Corax Vad för typ av hosta får hon? Barb har jag gett acetylcystein i hennes hostperioder. Det är bara slemlösande, men jag upplever det som att när slemmet löses upp så hostas et betydligt mindre och då retas i luftvägarna upp lika mycket.