Så nu är han betald mitt nya djur
! Kópé är alltså en valack, f-10, 177 goda cm och import från Ungern av alla ställen. Hans fader heter Kóppany och det är gammalt tyskt blod med Burggraf där bakom och så väldigt mycket fullblod. Det är en klubbkamrat till mig som tig in honom till Sverige i januari-17 och jag har alltså sett honom en hel del sen han kom till Sverige. Jag har gillat honom väldigt mycket från början då han rör sig väldigt trevligt men med sin storlek varit väldigt yvig och sett ut att vara otroligt svårbalanserad då han själv inte alls haft koll på sina jättelånga ben. Han har varit ute på lite tävlingar med klubbisens tränare och då varit så otroligt spänd att han inte alls kommit till sin rätt.
Fick prova honom en kort sväng i mars bara på lite kul, skrev tom om det här i tråden
. Blev verkligen helt förälskad i honom direkt! Ridkänslan var magisk med så mycket tryck och så himla känslig. Har har varit till salu rätt länge nu men de som provridit har inte riktigt rett ut honom. Fick frågan om jag ville starta honom på våra hemmatävlingar och det ledde till att jag nu fått köpa honom
! Jag är så otroligt lycklig och kan knappt tro att det är sant. Kommer inte ta hem honom än på två veckor då Barb ska starta i Gripen och jag vågar inte chansa med ny häst i stallet osv. Längtar otroligt efter att få hem honom och påbörja vår tid tillsammans
!