Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag gjorde det för knappt två år sedan skickade jag passet på måndagen och hade det igen på torsdagen - SH.Men @Fiorano vad spännande! Nu vill man ju veta allt om storhästen ! Hoppas det går som planerat, allt.
Själv ska vi iväg o titta på två ponnyer idag. Den ena vet jag inte jättemycket om då jag inte hittade något på TDB, den ska vara importerad ifrån Danmark. Finns något liknande register i Danmark att kolla resultat? Vet någon om det är komplicerat eller tar lång tid att tilläggsregistrera en häst om det nu inte är gjort?
Innan 2018 registrerades bara resultat från regional och uppåt. Lokala resultat finns men så måste man veta vilka tävlingar de varit på ☺.Hittade registret i Danmark, men inte ponnyn.
Jag letade upp brustabletterna och kollade på ordinationen... 15 per gång, två ggr/dag. Jiises... Men då var hon Riktigt dålig iofs. Hur mycket ger du?@Corax Vad för typ av hosta får hon? Barb har jag gett acetylcystein i hennes hostperioder. Det är bara slemlösande, men jag upplever det som att när slemmet löses upp så hostas et betydligt mindre och då retas i luftvägarna upp lika mycket.
Jag letade upp brustabletterna och kollade på ordinationen... 15 per gång, två ggr/dag. Jiises... Men då var hon Riktigt dålig iofs. Hur mycket ger du?
Den mystiska knölen var en skada på förstärkningsbandet till djupa böjsenan. En mycket liten skada, men ändock en senskada.
8 veckor skrittmotion i snöre . Oklart vem av oss som avskyr promenader mest, jag eller hästen. (jag har dock fått klartecken att tömköra ut ibland, brukar funka lite bättre).
Fy vad segt. Hoppas hästen läker bra!Den mystiska knölen var en skada på förstärkningsbandet till djupa böjsenan. En mycket liten skada, men ändock en senskada.
8 veckor skrittmotion i snöre . Oklart vem av oss som avskyr promenader mest, jag eller hästen. (jag har dock fått klartecken att tömköra ut ibland, brukar funka lite bättre).
Fy vad segt. Hoppas hästen läker bra!
Har för en stund sedan landat på Laholmsmeetinget där jag ska vara med en kompis tills på söndag. Olidligt varmt! (Och då är klockan ändå 18:30 nu, vågar knappt tänka på hur det blir imorgon när hon startar strax innan lunch).
Undra hur lite kläder man kan ha på sig innan folk börjar ta illa upp?
Bra riktmärke!Ja har sagt åt ungdomarna på vår klubb att man åtminstone måste täcka hela rumpan om man ska ha shorts
Tråkigt . En kompis häst hade samma symptom som din precis, och fick samma diagnos. Enligt veterinärerna berodde skadan troligen på denna extrema torka. Det är ju stenhårt överallt så det blir en överansträngning. Hoppas din häst piggar på sig snabbt!Den mystiska knölen var en skada på förstärkningsbandet till djupa böjsenan. En mycket liten skada, men ändock en senskada.
Jag kan konstatera att hästen inte vill bli av med sin hosta... Coff Less fick hon urtikaria av och efter det väntade jag några dagar och började sedan ge halv dos av Acetylcysteinet. Och det var väl tur det för efter två dagar hade hon stora lymfödem under magen och bukandades hastigt. Hej och hå...Jag kör på 1 tablett per 100kg 2 ggr/dag. Har löst upp det bra för oss och Barb brukar vara hostfri på 3-7 dagar med den dosen .
Jättegrattis!Så nu är han betald mitt nya djur ! Kópé är alltså en valack, f-10, 177 goda cm och import från Ungern av alla ställen. Hans fader heter Kóppany och det är gammalt tyskt blod med Burggraf där bakom och så väldigt mycket fullblod. Det är en klubbkamrat till mig som tig in honom till Sverige i januari-17 och jag har alltså sett honom en hel del sen han kom till Sverige. Jag har gillat honom väldigt mycket från början då han rör sig väldigt trevligt men med sin storlek varit väldigt yvig och sett ut att vara otroligt svårbalanserad då han själv inte alls haft koll på sina jättelånga ben. Han har varit ute på lite tävlingar med klubbisens tränare och då varit så otroligt spänd att han inte alls kommit till sin rätt.
Fick prova honom en kort sväng i mars bara på lite kul, skrev tom om det här i tråden . Blev verkligen helt förälskad i honom direkt! Ridkänslan var magisk med så mycket tryck och så himla känslig. Har har varit till salu rätt länge nu men de som provridit har inte riktigt rett ut honom. Fick frågan om jag ville starta honom på våra hemmatävlingar och det ledde till att jag nu fått köpa honom! Jag är så otroligt lycklig och kan knappt tro att det är sant. Kommer inte ta hem honom än på två veckor då Barb ska starta i Gripen och jag vågar inte chansa med ny häst i stallet osv. Längtar otroligt efter att få hem honom och påbörja vår tid tillsammans !