Dressyrsnack nummer 18

Det är å andra sidan sällan hästarna är "rimliga" i sina skador. Mirre är JÄTTEPIGG och verkar inte alls tycka synd om sig själv. Men jag går under. Jag vet ju att han blir halt när han har travat av sig det värsta adrenalinet.
Jo så är det ju, men ändå värt att kolla om han blir bättre på vila och skritt först, känns det som.

Men kan det ändå inte vara något med sultrycket eller en klurig hovböld?
I och med att de sakerna (sprickan i ballarna och på det tidigare besöket) faktiskt synts tidigare på samma ben?

Diagnosen ligament verkar ju vara ”för att inget fel egentligen syns” tänker jag, och han är bättre redan, så jag skulle så här från sidan om tro att det här kan vara både okomplicerat och läka ut på egen hand 👍
Tummar!
Ja det är inte helt omöjligt det heller! Vi hittade dock inget när hovis drog skon och klämde igenom på kliniken, inget syntes på röntgen men det kan ju krypa fram något nåt vi skor nästa gång också.

Är han bara halt på böjt spår?
Platina hade en lindrig uttänjning av inre sidoligamentet o var 2-gradigt halt på volt i höger varv.
Inga böjprovsreaktioner, ohalt på rakt spår och i vänster varv.
Hon blev först feldiagnostiserad. Vilade helt i sex veckor o var sen ohalt på återbesöket. Satte igång henne o hon blev snabbt halt igen.
När jag väl fick rätt diagnos o en bra rehabplan tog det fem månader innan hon var helt ohalt i höger varv.
Jag red hela tiden men bara ut o på raka spår och i alla gångarter.
Har inte haft en reaktion fram eller varit halt fram sedan oktober -20.
Nej han är lite halt på rakt spår också, knappt en grad.

Jag tror att om han varit lika halt igår som han var förra veckan hade vi nog tänkt MR tidigare, men det var ganska väldigt mycket bättre, därav den här planen. Vi får väl se var vi hamnar! Jag är ju inte främmande för MR för det kanske behövs i slutändan ändå, men vi kollar först vad vi får av detta.

Jag är så glad!

Trodde jag hade hittat de perfekta betten till E, men så blev de med liten rulle förbjudet nu ju. Fagers Jacob har jag haft. Och blev ju tvungen att leta efter ett nytt.

Sagt å gjort köpte jag ett Fager Mary i titan. Och jag har iof bara ridit ett pass med det men utifrån de passet så är de iaf ännu bättre än de andra 😍🙌 sååå glad, trodde jag skulle få de jobbigare 😅

Ja det är inte helt omöjligt det heller! Vi hittade dock inget när hovis drog skon och klämde igenom på kliniken, inget syntes på röntgen men det kan ju krypa fram något nåt vi skor nästa gång också.
Det har jag varit med om. Syntes absolut inget på röntgen och hovis hittade inget heller, men det var en hovböld ändå.

Jag tror att om han varit lika halt igår som han var förra veckan hade vi nog tänkt MR tidigare, men det var ganska väldigt mycket bättre, därav den här planen. Vi får väl se var vi hamnar! Jag är ju inte främmande för MR för det kanske behövs i slutändan ändå, men vi kollar först vad vi får av detta.
På min förra häst hade jag ett skumt case där hon var halt, fräsch i 2 veckor, halt. Åkte in, trodde såklart hovböld. Hittade inget. Men veterinären bad hovslagaren karva lite mer i sulan ändå och då hittade vi en liten vass sten som gått in i sulan typ 1 cm, ingen böld och syntes såklart inte på röntgen. Vi tog bara ut den och sen var hästen hur fräsch som helst.

På min förra häst hade jag ett skumt case där hon var halt, fräsch i 2 veckor, halt. Åkte in, trodde såklart hovböld. Hittade inget. Men veterinären bad hovslagaren karva lite mer i sulan ändå och då hittade vi en liten vass sten som gått in i sulan typ 1 cm, ingen böld och syntes såklart inte på röntgen. Vi tog bara ut den och sen var hästen hur fräsch som helst.
Det ska faktiskt bli intressant att se hur det ser ut vid skoningen!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
501
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 582
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 720
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit