Dressyrsnack 16

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ja jag sĂ€ger inte att PK betett sig optimalt, verkligen inte 😅
Tolkar inlÀggen lite annorlunda Àn du, men jag tror att han genuint vill hÀstens bÀsta och tycker nog att Àgarnas inlÀgg Àr betydligt vÀrre.

PK skriver ju alltid ganska kÀnslosamma inlÀgg som inte formuleras sÄdÀr jÀttebra. Kan absolut tÀnka mig att han Àr en lite "dramapersonlighet" och tycker det lyser igenom hÀr. Men jag tror faktiskt det Àr vÀlvilja i grunden.
Tycker det Àr otroligt pinsamt och oproffsigt hanterat av bÄda sidor.
Patrik Ă€r vĂ€l alltid lite ”entitled” och har lite nĂ€ra till ”kolla vad andra gör fel mot mig”-attityd. Och försöker sen fronta en ”jag Ă€r sĂ„ positiv”-attityd.

Klart det finns flera gĂ„nger dĂ„ det varit tal om ”hemliga sidopengar” vid hĂ€staffĂ€rer. Men Ă€rligt talat Ă€r inte det ovanligt. Och har man det kontaktnĂ€tet sĂ„ vet man ju vilka som letar/kan vara intresserade och kan fĂ„ till en snabb affĂ€r. DĂ„ kan man ge sĂ€ljare önskat pris och en extra sudd Ă„t sig sjĂ€lv. VĂ€ldigt vanligt!
SD kan knappast bli förvÄnade isf om det sker.

Ja jag sĂ€ger inte att PK betett sig optimalt, verkligen inte 😅
Tolkar inlÀggen lite annorlunda Àn du, men jag tror att han genuint vill hÀstens bÀsta och tycker nog att Àgarnas inlÀgg Àr betydligt vÀrre.

PK skriver ju alltid ganska kÀnslosamma inlÀgg som inte formuleras sÄdÀr jÀttebra. Kan absolut tÀnka mig att han Àr en lite "dramapersonlighet" och tycker det lyser igenom hÀr. Men jag tror faktiskt det Àr vÀlvilja i grunden.
Ja jag tror helt klart att PK vill det bĂ€sta för hĂ€sten! Sen kommer vi aldrig fĂ„ veta sanningen i hela historien, utan vi kan vĂ€l mest spekulera. Det Ă€r onekligen stort underhĂ„llningsvĂ€rde nĂ€r det blĂ„ser upp sĂ„ hĂ€r och bĂ„da parter tramsar till sig i kĂ€nslornas hetta😅.

Ja jag tror helt klart att PK vill det bĂ€sta för hĂ€sten! Sen kommer vi aldrig fĂ„ veta sanningen i hela historien, utan vi kan vĂ€l mest spekulera. Det Ă€r onekligen stort underhĂ„llningsvĂ€rde nĂ€r det blĂ„ser upp sĂ„ hĂ€r och bĂ„da parter tramsar till sig i kĂ€nslornas hetta😅.
Verkligen! DokusÄpa pÄ instagram :rofl:

IgÄr trÀnade jag för @Fiorano och det var sÄ himla kul. Fager kÀnns finare Àn pÄ lÀnge och vi kan jobba pÄ med att förbÀttra piruetterna och Àven förbÀttra kvalitén i travarbetet. Han var sÄ duktig, och det Àr sÄ kul nÀr han bara vill mer, mer, mer hela tiden. Jag klagar ibland pÄ hans arbetsvilja men nÀr han Àr sÄ hÀr Àr det sÄ roligt att rida! Vinterns jobb Àr styrka, styrka och mer styrka
IMG_1516.webp

F1AAD277-CAE3-460F-8A55-F6B6016AB135.webp

Herr luddöra skrittar! Vi fick diagnos ekvin astma, den lindrigare av tvĂ„ varianter. Jag kĂ€nner mig skyldig som red honom med infektion i kroppen, men det var hemskt svĂ„rt att veta nĂ€r hĂ€sten inte hostat eller snorar. Trodde han var loj pga pĂ€lsbyte och vĂ€rme. Nu Ă€r det som det Ă€r iallafall! Han fĂ„r behandling just nu och ska sĂ€ttas igĂ„ng igen sen. Han Ă€r inte superskoj att skritta, har börjat skygga för grejer för att liva upp stĂ€mningen lite, nu blev det fruset dessutom sĂ„ mĂ„ste lösa brodd ocksÄ  😬

Visa bifogad fil 131106
Inhalatorn för övrigt! Den Ă€r inte överdrivet populĂ€r

Vilken 'spacead'! 😁
Den jag hade till min gamla hĂ€st var (sĂ„g) betydligt enklare och jag kunde stĂ„ i hagen med hĂ€sten lös och inhalera. 😆
Men hon var ocksÄ rÀtt foglig.

FortsÀtter vÀl med en liten uppdatering om oss.
Det har tammefan strulat till och frÄn sen i juli. StrÄlbölder, fÄngkÀnning, ryggvÀrk och nu sist hÀlta typ en dag var tredje vecka ungefÀr. Emellan, superfin att rida och vi red pÄ 66,48% för tvÄ helger sedan.
Åkte in igĂ„r och hittade en fraktur/ocd/gammalt trauma(?) pĂ„ en halskota.
Hon har stÄtt i mindre hage sÄ inte kunnat röra sig som vanligt och sÄklart samlat pÄ sig lite energi som pyst ut ibland = skruvat till halsen.
SÄ hon fick stötvÄg och ska hÄllas igÄng som vanligt (sÄklart inte halt pÄ kliniken, tur jag har en bra veterinÀr).
Skönt att veta vad som stÀllt till det.

Glömde fÄ satt citat in frÄn @Piaff
Har precis varit igenom samma behandling. Hennes vÀrden hade försÀmrats nÄgot sedan jag kollade för ca 2 Är sen. Den gÄngen fick jag dock skrÀmt livet ur henne med inhalatorn, inget problem att fÄ den i nÀsan men nÀr den sa klick gick hon i taket och jag kom aldrig i nÀrheten igen... :angel1: sÄ den hÀr gÄngen fick jag vÀpnat mig med tÄlamod och vi fick lÀrt det och kunde behandla i hagen de sista dagarna.
Idag hostade hon dock en gÄng igen nÀr jag satte i trav. :(

SvÄrt att helt styra över kvaliteten pÄ hösilaget som uppstallad.

Min trĂ€nare har mycket att göra och eftersom jag Ă€r den enda som rider för henne i stallet (plus att vi inte har ridhus sĂ„ nĂ€r det regnar för mycket kan banan inte ta allt vatten), sĂ„ blir jeg sĂ„klart nerprioriterad jĂ€mfört med stĂ€llen dĂ€r hon har flera ryttare. Över en mĂ„nad sedan det lyckades sist och hon har varit otroligt svĂ„r att fĂ„ tag i. Nu har jag köpt en pivo och hoppas jag kan fĂ„ den att fungera pĂ„ vĂ„r bana sĂ„ vi kanske kan köra nĂ„got online emellanĂ„t. Ska bara hitta ett bra stativ till den först.
AnmÀld till tÀvling den 11 men har gett upp hoppet om undervisning innan dess sÄ fÄr vÀl se hur det gÄr.

Vilken 'spacead'! 😁
Den jag hade till min gamla hĂ€st var (sĂ„g) betydligt enklare och jag kunde stĂ„ i hagen med hĂ€sten lös och inhalera. 😆
Men hon var ocksÄ rÀtt foglig.

FortsÀtter vÀl med en liten uppdatering om oss.
Det har tammefan strulat till och frÄn sen i juli. StrÄlbölder, fÄngkÀnning, ryggvÀrk och nu sist hÀlta typ en dag var tredje vecka ungefÀr. Emellan, superfin att rida och vi red pÄ 66,48% för tvÄ helger sedan.
Åkte in igĂ„r och hittade en fraktur/ocd/gammalt trauma(?) pĂ„ en halskota.
Hon har stÄtt i mindre hage sÄ inte kunnat röra sig som vanligt och sÄklart samlat pÄ sig lite energi som pyst ut ibland = skruvat till halsen.
SÄ hon fick stötvÄg och ska hÄllas igÄng som vanligt (sÄklart inte halt pÄ kliniken, tur jag har en bra veterinÀr).
Skönt att veta vad som stÀllt till det.
SÄ trÄkigt med sÄnt strul, hoppas det bÀttrar sig nu!

SÄ trÄkigt med sÄnt strul, hoppas det bÀttrar sig nu!
Ja verkligen! Det Ă€r ju sĂ„ sjukt hur tungt det Ă€r att ha skadad hĂ€st (och samtidigt vara under beh sjĂ€lv). Även om jag Ă€ndĂ„ har kunnat hĂ„lla igĂ„ng henne helt ok emellan allt sĂ„ gĂ„r man ju med en konstant oro och 'kĂ€nselspröten ute'.

Men alla bölder Àr borta för nu, hon Àr ute i sin stora hage med kompisarna, det finns inget grÀs och jag vet vad vi har att göra med (Àven om frakturen förmodligen aldrig hade hittats/gett bekymmer om inte allt det ovan hade hÀnt).

Hoppas pÄ en bra vinter sÄ vi kan trÀna pÄ och debutera MSVB:5 i vÄr.

Vad har ni andra för mÄl framöver?

Var och trÀnade för trÀnare igÄr och det gick jÀttebra.

Men.

Fick kommentaren att korta tyglarna hela tiden. KÀndes som om jag satt med hÀnderna i öronen pÄ hÀsten.

PÄ filmen syns tydligt att nÀr det kÀnns som jag sitter med kortkorta tyglar Àr de faktiskt ganska lÄnga...

SÄ att eh.... ja. Filma Àr bra och jag behöver stÀlla om min hjÀrna

Men.

Fick kommentaren att korta tyglarna hela tiden. KÀndes som om jag satt med hÀnderna i öronen pÄ hÀsten.

PÄ filmen syns tydligt att nÀr det kÀnns som jag sitter med kortkorta tyglar Àr de faktiskt ganska lÄnga...

Jag har samma problem! Men det blir bĂ€ttre nĂ€r man övar😅

• Haha
Reactions: Elo

Men.

+1 pĂ„ den. đŸ€Ł
Det Àr den vanligaste kommentaren frÄn min trÀnare... 'Nu Àr hÀsten 1 mil lÄng...'
Hur svÄrt ska det vara att hÄlla i tyglarna liksom??

Men.

HÀr Àr ett bildexempel (taget frÄn en film sÄ ursÀkta kvalitén... jag Àr ocksÄ medveten om att mina hÀnder Àr olika högt men det Àr en poÀng med vad vi gjorde just dÄ).

VideoCapture_20231103-073410.webp

Men liksom... jag tyckte jag hade skitkorta tyglar ...O_o

hm hmm..
NÀrmaste planen Àr att jobba vidare i vinter och fila vidare pÄ "allt" men framförallt jobba vidare med bytena och göra dem bÀttre.
Till vÄren/nÀsta Är sÄ Àr mÄlet att tÀvla igen och testa fler/andra MSVB-klasser pÄ godkÀnda och bra procent.

Jag vill kunna start MSV A /St George pÄ stabila resultat. I Är har resultaten svajjat ordentligt pga massor med missar och det vill jag komma Ät genom mer styrka och sÀkerhet i rörelserna,

Det stora mÄlet Àr att kunna starta intermediere 1 i slutet av sÀsongen

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Dressyr Dags för en ny trÄd!
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
182 054
Senast: Mineur
·
Dressyr ApropĂ„ diskussionen om reaktiva hĂ€star (jag har ocksĂ„ haft en, det ÄR ganska mĂ€rkligt för Ă€ven om man Ă€r van vid reaktiva hundar sĂ„ Ă€r...
Svar
2
· Visningar
775
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tÀvla utan nosgrimma (om han vill vara tÀvlingshÀst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 790
Senast: sweep
·
Dressyr Men hallÄ, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knÀet Àven om den Àr liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 399
Senast: ginnies
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar