Ja men det är ju inte konstigt.Nej men till salu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men det är ju inte konstigt.Nej men till salu
Håller med. Just den delen är inte konstig, men det var ju trist att han som köpte bohemian lade ner sin satsning och ville sälja efter så kort tid. Nu vet man ju inte varför, kan ju ha hänt saker förstås.Jag är lite dåligt påläst om detaljerna kring Bohemian, men har förstått det som att han stått till salu hela tiden hos Patrik så jag förstår nog inte riktigt fjärde hemmet på kort tid-grejen, det har väl varit planen hela tiden?
Den som köpte hästen ska numera satsa på familjeföretaget och helt sluta med ridningen därför såldes hästarna så snart efter inköpet. Kanske någon släkting som gått bort eller så som gjort att den fått ta över företagetHåller med. Just den delen är inte konstig, men det var ju trist att han som köpte bohemian lade ner sin satsning och ville sälja efter så kort tid. Nu vet man ju inte varför, kan ju ha hänt saker förstås.
Ja jag läste det också. Oavsett så är det ju tråkigt för hästarna när de behöver säljas igen så snabbt. Men hästar är ju anpassningsbara som tur ärDen som köpte hästen ska numera satsa på familjeföretaget och helt sluta med ridningen därför såldes hästarna så snart efter inköpet. Kanske någon släkting som gått bort eller så som gjort att den fått ta över företaget
Fram med popcornen!Vilket drama det blev kring Bohemian
Ingen auktion men sura ägare som plockar hem hästen från Kittel och sen skriver 3 (!) jättelånga försvarstal på instagram. Dagisnivå
Jag är inte förvånad över att de blev sura efter Kittels två inlägg men att gå i försvar såhär känns ju lite väl..
Jo sålänge ingen är vårdslös lär det väl vara standard.Ett av sätten de försöker svartmåla Kittel är genom att säga att han ville att de skulle ”ge honom hästen gratis”, när hästen egentligen stod där för försäljning och att Kittel inte skulle vara ansvarig om nåt hände. Jag är kluven här, jag tänker att på den prisnivån lär inte hästen vara försäkrad, men brukar det inte vara lite ”lämna iväg hästen på egen risk” när man ställer dem för försäljning?
Och jag undrar om det inte ligger en hel del sanning i vad de skriver? Min känsla är att den sortens företag är måna om sitt rykte och att PK inte varit särskild snygg i sina kommentarer (en hel massa spyrmojis) gjorde nog att de verkligen ville förtydliga och försvara. Vad det gäller affärer tror jag att PK och AH har en del gemensamt... Just nu hoppas jag nog att Garai får behålla hästen. Han red väldigt trevligt på EM.Ett av sätten de försöker svartmåla Kittel är genom att säga att han ville att de skulle ”ge honom hästen gratis”, när hästen egentligen stod där för försäljning och att Kittel inte skulle vara ansvarig om nåt hände. Jag är kluven här, jag tänker att på den prisnivån lär inte hästen vara försäkrad, men brukar det inte vara lite ”lämna iväg hästen på egen risk” när man ställer dem för försäljning?
PK skriver ju alltid sådär, han är inte toppenbra på att formulera sig på instaOch jag undrar om det inte ligger en hel del sanning i vad de skriver? Min känsla är att den sortens företag är måna om sitt rykte och att PK inte varit särskild snygg i sina kommentarer (en hel massa spyrmojis) gjorde nog att de verkligen ville förtydliga och försvara. Vad det gäller affärer tror jag att PK och AH har en del gemensamt... Just nu hoppas jag nog att Garai får behålla hästen. Han red väldigt trevligt på EM.
Jo men vad är alternativet, att han får betala för att ha hästen i träning hos sig?Och jag undrar om det inte ligger en hel del sanning i vad de skriver? Min känsla är att den sortens företag är måna om sitt rykte och att PK inte varit särskild snygg i sina kommentarer (en hel massa spyrmojis) gjorde nog att de verkligen ville förtydliga och försvara. Vad det gäller affärer tror jag att PK och AH har en del gemensamt... Just nu hoppas jag nog att Garai får behålla hästen. Han red väldigt trevligt på EM.
Tror inte att det var att PK skulle betala för att ha hästen till salu, men om han skulle säkra hästen för sig själv behövdes det såklart betalas. De säger att Patrik inte ens lagt ett bud eller diskuterat pris. GS vill naturligtvis få hästen såld denna sidan nyår.Jo men vad är alternativet, att han får betala för att ha hästen i träning hos sig?
Sen förstörde ju PK hela alltet med sina instagramkommentarer så det är ingen som får mina sympatier i den här soppan
Ja absolut, tror också att Patrik försökte sig på en fördelaktig variant där hästen är kvar hos honom en längre tid, men fick känslan av att de ville få det till att de förväntades ge bort hästen och den versionen tror jag inte heller är helt sann. Så himla ovärdigt alltihop att köra öppet krig på Instagram.Tror inte att det var att PK skulle betala för att ha hästen till salu, men om han skulle säkra hästen för sig själv behövdes det såklart betalas. De säger att Patrik inte ens lagt ett bud eller diskuterat pris. GS vill naturligtvis få hästen såld denna sidan nyår.
Kittel har väl aldrig påstått att han själv vill köpa hästen? Bara att han föreslagit lösningar som gör att han stannar tills en köpare hittats.Tror inte att det var att PK skulle betala för att ha hästen till salu, men om han skulle säkra hästen för sig själv behövdes det såklart betalas. De säger att Patrik inte ens lagt ett bud eller diskuterat pris. GS vill naturligtvis få hästen såld denna sidan nyår.
Jag uppfattade det som att Patrik letat sponsorer för att kunna lösa hästen till sig själv, men att det inte ens lagts bud. Min spekulation är att Patrik försökte spela ur SG i some för att få behålla hästen med ett lite väl häftigt självförtroende. Istället blev det barnkalas och otroligt ovärdigt. Jämför med Gal när Totilas såldes. Det var ju otroligt tråkigt för honom, men han var helt värdig genom hela den affären.Kittel har väl aldrig påstått att han själv vill köpa hästen? Bara att han föreslagit lösningar som gör att han stannar tills en köpare hittats.
Jag inbillar mig att det tar tid att hitta köpare till den typen av häst. Det är ju enorma pengar det handlar om. 17 miljoner liksom
Jag tycker också att båda sidor beter sig som barnrumpor, men från min (naiva?) synpunkt känns det väl mer troligt att få hästen såld för stora summor när den står hos Kittel och presterar väldigt bra på tävling.
Ja jag säger inte att PK betett sig optimalt, verkligen inteJag uppfattade det som att Patrik letat sponsorer för att kunna lösa hästen till sig själv, men att det inte ens lagts bud. Min spekulation är att Patrik försökte spela ur SG i some för att få behålla hästen med ett lite väl häftigt självförtroende. Istället blev det barnkalas och otroligt ovärdigt. Jämför med Gal när Totilas såldes. Det var ju otroligt tråkigt för honom, men han var helt värdig genom hela den affären.