Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit preliminära startlistor inför nästa helgs meeting. Jag veeet att de är preliminära men om de inte ändras drastiskt lär jag göra lite klassbyten.

Startar första klassen MSVC:1 kl 09.00.
Och andra klassen LA:3 kl 15.07.

Alltså … nääääe 🙈

Är du uppstallad på meetinget eller kör över dagen?

Har kommit preliminära startlistor inför nästa helgs meeting. Jag veeet att de är preliminära men om de inte ändras drastiskt lär jag göra lite klassbyten.

Startar första klassen MSVC:1 kl 09.00.
Och andra klassen LA:3 kl 15.07.

Alltså … nääääe 🙈
Du bör ju kunna få sen start i första klassen i a f? Och tidig i sista?

Är du uppstallad på meetinget eller kör över dagen?
Nej, jag har ca 1h med transport så vi åker två dagar.
Du bör ju kunna få sen start i första klassen i a f? Och tidig i sista?
Inte ens så har de lyckats lotta 🤣 startar först av alla kl 09 i MSVC sen typ som nr 3 i LA:3. Men skulle jag starta sist i msvC är det kl 09.50 så fortfarande 5h mellan klasserna.

Kl*
Hade velat rida MSV:C men är för snål för att stryka mig. Så kommer nog behöva rida LB:3 istället…

Alltså idag firar jag 20 ÅR som Fiorano här på buke🙈😅😁! Många hästar, diskussioner, bråka mm har det blivit under åren. Men kan verkligen säga att buke har breddat min kunskap enormt!
_SKD8450.webp

Vi var och tränade i torsdags. Ny tränare, nu ridbana och jag åkte själv med Mirre. Och plötsligt var han så vuxen. Jättesnäll i all hantering och jag kunde t.o.m. lasta själv trots att han var trött. Hoppas jag får tid att träna även denna vecka.

Mirre har gått ut på bete, men verkar inte så trött. Det syns i hagen att de ligger ner och sover. Får se hur han känns att rida, är han för trött ska han få gå in på nätterna. Annars får han gärna vara ute med flocken, de tar väl hand om varandra.

Vi var och tränade i torsdags. Ny tränare, nu ridbana och jag åkte själv med Mirre. Och plötsligt var han så vuxen. Jättesnäll i all hantering och jag kunde t.o.m. lasta själv trots att han var trött. Hoppas jag får tid att träna även denna vecka.

Mirre har gått ut på bete, men verkar inte så trött. Det syns i hagen att de ligger ner och sover. Får se hur han känns att rida, är han för trött ska han få gå in på nätterna. Annars får han gärna vara ute med flocken, de tar väl hand om varandra.
Hur var träningen då?
Kändes det bra?
Kul att du kommit igång igen.

Hur var träningen då?
Kändes det bra?
Kul att du kommit igång igen.
Det var kul! Mycket mer direkt och inte lika mkt instruktioner om hur exakt i detalj jag ska göra utan mer vad jag ska få igenom. Men jag har ganska bra grund i hur, så då kändes det inte så svårt. Sen var det ju ett lyxproblem att ha en häst som travar större än vad jag kan sitta i. Det var inte ens så att jag studsade i sadeln för jag kom inte ens ner i den :angel: nu ska jag lära mig att ha den traven annars också så han väljer att gå så naturligt.

Jag hoppas hinna träna på torsdag igen, men vi får se lite hur det går med jobb och sånt.

Haha, jag har sån träningsvärk idag :rofl: Red en kompis häst igår och det lilla lätta joggingpasset bet hårdare än en träning på min lilla häst 😅 Men, smärta till trots var det väldigt roligt, det var längesen jag red den hästen sist (var nog förra sommaren?) och han har precis kommit hem efter en period i utbildning, och det hade gjort honom väldigt gott - många polletter som trillat ner och han hade hittat hem i sin stora kropp och enorma galopp.
Ni vet hur många gånger man säger det, men tänk om man hade haft obegränsat med pengar... Då hade Fille fått en kompis :angel:

Fick till slut svar från SWB att det måste vara 3 domare i MSV A för att det ska vara giltigt kval. Synd att de inte kunde skriva ut det så hade jag kunnat planera säsongen efter det… nu får jag lite desperat försöka hitta kvalklasser. Ordnas 1 kvaltävling på rimligt avstånd men då är jag utomlands med familjen

Fick till slut svar från SWB att det måste vara 3 domare i MSV A för att det ska vara giltigt kval. Synd att de inte kunde skriva ut det så hade jag kunnat planera säsongen efter det… nu får jag lite desperat försöka hitta kvalklasser. Ordnas 1 kvaltävling på rimligt avstånd men då är jag utomlands med familjen

Vad tråkigt... Om de skriver att både 2* och 3* är godkända som kval och man får lov att arrangera MsvA på 2* med en domare borde det definitivt skrivas tydligt i reglerna om det krävs fler domare... Vet inte om reglerna har ändrats på något håll så de glömt att uppdatera regelverket? Men i vilket fall som, även om tanken var att de ville ha 3 domare på kval, om det inte är klart i reglerna när man löser deltagarbevis så borde du åtminstone kunna kräva tillbaka den avgiften (om du inte får räkna ditt kval och inte har möjlighet att starta fler)...

Vad tråkigt... Om de skriver att både 2* och 3* är godkända som kval och man får lov att arrangera MsvA på 2* med en domare borde det definitivt skrivas tydligt i reglerna om det krävs fler domare... Vet inte om reglerna har ändrats på något håll så de glömt att uppdatera regelverket? Men i vilket fall som, även om tanken var att de ville ha 3 domare på kval, om det inte är klart i reglerna när man löser deltagarbevis så borde du åtminstone kunna kräva tillbaka den avgiften (om du inte får räkna ditt kval och inte har möjlighet att starta fler)...
På andra ställen skrivs det ju tydligt ut att endast klasser som döms av 3 domare räknas som kval så jag bara utgick från att det inte var så här

Ni vet hur det är när jag känner mig peppad att träna?
IMG_4232.webp

Ja han är halt. Hovslagaren kommer på torsdag… men det är ju inte säkert att han är ohalt efter skoning så det blir till att boka av träning och glömma att tävla i helgen.

Zacke var på kliniken igår för lite koll då jag tycker mig haft ett aldrig så litet motstånd. Han såg absolut super ut! Stod som ett ljus när han böjdes även om det fanns en minimal reaktion höger bak. Eftersom jag ska öka belastningen på honom nu blev han behandlad båda bakknäna för att verkligen hjälpa honom så mycket vi kan. Detta är helt i samråd med både veterinär och hans ägare för att ge honom optimala förutsättningar att hålla ihop kroppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
579
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 848
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka