Dressyrsnack 15

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag tĂ€nkte ”20 Ă„r! Shit sĂ„ lĂ€nge!”
Sen gick jag in och kollade i min egen profil och sĂ„g att jag ocksĂ„ kommer ha 20-Ă„rs jubileum om nĂ„gra mĂ„naderđŸ€ȘđŸ€Ł
Samma dramatiska upptÀckt hÀr, visade det sig! :eek::D

Jag firar nÀsta Är i mars, men Àr förmodligen redan en 20-Äring. Mitt första nick var Clipsie, men jag bytte efter en liten tid.

Men jag hade uppehÄll ett par Är ocksÄ.

Oavsett, man hisnar!
20 Är.... en livstid, kÀnns det som.

Jag firar nÀsta Är i mars, men Àr förmodligen redan en 20-Äring. Mitt första nick var Clipsie, men jag bytte efter en liten tid.

Oavsett, man hisnar!
För visst kĂ€nner man sig inte som en dag Ă€ldre Ă€n 25. Konstig ekvation det dĂ€r. 😆

För visst kĂ€nner man sig inte som en dag Ă€ldre Ă€n 25. Konstig ekvation det dĂ€r. 😆
Jag kĂ€nner mig nog oftare som 125😅. I synnerhet nu nĂ€r min svanskota/lĂ€ndrygg tydligen tycker illa om att jag suttit lĂ€nge i Childericen.. Har sĂ„ otroligt ont efter att vi varit pĂ„ en par tvĂ„timmarsturer förra veckan.

Dio ser betydligt bĂ€ttre ut redan och ska börja promenera honom lite idag. Kollade honom pĂ„ lina igĂ„r och han blev bĂ€ttre allteftersom han rörde sig. SĂ„ det Ă€r nog en strĂ€ckning. Zacke och jag har trĂ€nat för @Mirtai och red igenom PsG. VĂ€ldigt tydligt att jag aldrig ridit pĂ„ den nivĂ„n för det Ă€r lite knepigt med hur jag ska förbereda mig in pĂ„ vissa linjer. Sen blir ju serierna obra Ă€ven om jag Ă€r rĂ€tt bra pĂ„ att rĂ€kna eftersom bakbenen inte inte hĂ€nger pĂ„. Men men, skit i det! Han jobbar pĂ„ fint tjocka gubben💙.

var med pĂ„ hopptrĂ€ning idag och haflingern var 100% supertaggad. Galopperade och gav byteshjĂ€lp vid lite tvĂ€rare varvbyte och hon bytte rent(!!) Ă„t bĂ„da hĂ„ll! Min trĂ€nare stod pĂ„ backen och hade koll😆 Poletten har trillat ner! KĂ€nns som att förutsĂ€ttningarna Ă€r helt ok! Ska trĂ€na dressyr nĂ€sta vecka och hoppas det kĂ€nns lika bra.
NĂ€r vi hoppade bana dĂ€remot hade hon inte tid med byten utan korsgalopp funkade utmĂ€rkt 😁

Oavsett, man hisnar!

Jag har typ 25 Är, fast med olika konton plus en livslÄng avstÀngning med nicket fio, sen krashade hela forumet och jag kunde ta tillbaka mitt anvÀndarnamn fio Är 2006.

Strök mej frĂ„n den tĂ€nkta tĂ€vlingen i juli dĂ„ hon inte var riktigt frĂ€sch pĂ„ sista tĂ€vlingen. Var inte sĂ€ker pĂ„ att det skulle gĂ„ över i tid och att vi skulle vara i form. Tur var ju det. För damen lyckades fĂ„ ett jĂ€kla insektsbett framför sadelgjorden som det naturligtvis skavde hĂ„l pĂ„ innan jag sĂ„g det :meh: sĂ„ hon har stĂ„tt i 4-5 dagar och jag har ridit barbacka sen i förra veckan nĂ„n gĂ„ng. Mest skritt men Ă€ven pyttelite trav. TĂ€vlingen vi skulle pĂ„ Ă€r nĂ€sta vecka och nu har sĂ„rskorpan slĂ€ppt sĂ„ jag kan ha sadel igen i morgon. Vi hade inte varit i form. TĂ€nkte Ă„ka pĂ„ en liten kvĂ€llstĂ€vling i stĂ€llet den 3e, bara för att kĂ€nna lite. Ligger vĂ€ldigt nĂ€ra dessutom sĂ„ vi behöver inte Ă„ka lĂ„ngt. Ska rida Lb1 och ev La1. Har inte ridit kortbana pĂ„ evigheter kĂ€nns det som. Och La1 har jag aldrig ridit heller 😅

NĂ€sta helg har vi dressyrtĂ€vlingar hemma och jag Ă€r som vanligt rosettansvarig😁. Ett uppdrag jag tar med stort allvar😅. SĂ„ hĂ€r ser vĂ„ra sponsorrosetter ut för cuper i LB, LA, MsvB, MsvA och FEI-ponny! Den lilla rosetten Ă€r för alla ponnyryttare som kommer runt sitt program i LC.
20230718_205400.webp

SjÀlv har jag nog lagt min StG-start pÄ hyllan och rider MsvB5 pÄ lördagen. Högerbytena har fungerat ganska bra senaste dagarna under WE-trÀningarna. SÄ med lite tur och bra skolor kanske vi kan krypa över 62%. BestÀmmer utifrÄn de vad jag rider pÄ söndagen.

Dio Àr fortsatt halt och ser faktiskt inte alls bra ut. Han blir bÀttre av rörelse men vi Äker till kliniken pÄ fredag för koll.

NĂ€sta helg har vi dressyrtĂ€vlingar hemma och jag Ă€r som vanligt rosettansvarig😁. Ett uppdrag jag tar med stort allvar😅. SĂ„ hĂ€r ser vĂ„ra sponsorrosetter ut för cuper i LB, LA, MsvB, MsvA och FEI-ponny! Den lilla rosetten Ă€r för alla ponnyryttare som kommer runt sitt program i LC.Visa bifogad fil 123861

SjÀlv har jag nog lagt min StG-start pÄ hyllan och rider MsvB5 pÄ lördagen. Högerbytena har fungerat ganska bra senaste dagarna under WE-trÀningarna. SÄ med lite tur och bra skolor kanske vi kan krypa över 62%. BestÀmmer utifrÄn de vad jag rider pÄ söndagen.

Dio Àr fortsatt halt och ser faktiskt inte alls bra ut. Han blir bÀttre av rörelse men vi Äker till kliniken pÄ fredag för koll.
Jag skulle behöva en rosett för de som överlever LB pÄ stor hÀst!

Roligt med fina rosetter, jag hoppas pÄ bra vÀder och bra flyt för jag ska dit pÄ lördagen. TrÄkigt med Dio! Hoppas att du fÄr hjÀlp pÄ kliniken

HjĂ€lp! Har nu löst ryttarlicens och anmĂ€lt mig till 3 dressyrtĂ€vlingar. TvĂ„ i LC:1 och en i LB:1 (LC:1 var full). Har ju bara ridit en P&R i LC:1 tidigare. Är det stor skillnad pĂ„ hur man bedömer i LC:1 och LB:1? Jaja, det Ă€r vĂ€l inte hela vĂ€rlden vilka poĂ€ng vi fĂ„r, det Ă€r sjĂ€lva erfarenheten vi vill ha.

SÄ vi klÀmmer till med en P&J 50 cm i morgonkvÀll ocksÄ. Var nog inte vid mina sinnes fulla bruk nÀr jag anmÀlde mig och har fÄtt hÄlla mig ifrÄn att kolla med min medryttare om inte hon kan följa med och rida istÀllet. Det Àr vÀl bara att Äka dit och ta det som det kommer.

Idag har jag varit ivÀg och trÀnat dressyr för första gÄngen pÄ typ ett Är. (hej Ä hÄ vad det gÄr bra med dressyrandet pÄ min dressyrhÀst...)

Vi var och hÀlsade pÄ hos @villhöver och trÀnade för hennes trÀnare, helt ny bekantskap för mig.

Det gick bra! Var en jÀttebra trÀning, Àven om det liksom inte var nÄt flashigt eller stora grejer vi gjorde sÄ var det skönt att komma ivÀg, skönt att ha nÄgon som hÄller koll pÄ en och skönt (erhum) med nÄgon som stÀller krav. T blev jÀttefin och trÀnaren var trevlig. Det gör vi nog om!

Imorgon ska vi pĂ„ meeting och rida 7-Ă„rsklasser och det har vĂ€l kĂ€nts sĂ„dĂ€r sista veckorna. Han Ă€r verkligen ingen sommarhĂ€st och blir alltid trött och trĂ„kig sommartid. idag kĂ€ndes det okej men det jag Ă€r mest stolt över Ă€r att sonen 9 Ă„r kunde skritta av honom och skritta runt pĂ„ egen hand utan problem. Det hade aldrig gĂ„tt för ett Ă„r sedan dĂ„ han var sĂ„ rĂ€dd för allt ❀
IMG_0809.webp

Och pyjamasbyxor och gympaskor Àr inte en bra klÀdsel men det var helt oplanerat, sonen brukar aldrig vilja rida i vanliga fall

Kul att se er @Elo :D

Jag trĂ€nade ocksĂ„ idag, och kollade lĂ€get inför helgen. Bra trĂ€ning men Fille glömde -mitt under trĂ€ningen- hur man gör travlĂ€ngningar pĂ„ diagonalen. LĂ„ngsidan gick bra men diagonalen gick minsann inte :cautious: jaja, han kanske kommer pĂ„ det igen inför helgen. Är ju Ă€ndĂ„ bara torsdag idag 🙈 ser fram emot helgen och tvĂ„ starter, lite synd bara att det ser ut att bli riktigt skitvĂ€der pĂ„ söndag.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

TÀvling Vad anvÀnder ni för nummerlappar pÄ tÀvling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fÀstet för kardborrband pÄ...
Svar
9
· Visningar
323
Senast: Blyger
·
Dressyr ApropĂ„ diskussionen om reaktiva hĂ€star (jag har ocksĂ„ haft en, det ÄR ganska mĂ€rkligt för Ă€ven om man Ă€r van vid reaktiva hundar sĂ„ Ă€r...
Svar
2
· Visningar
576
Dressyr Men hallÄ, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knÀet Àven om den Àr liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 844
Dressyr Är det nĂ„gon som anvĂ€nder balansplattor till sin hĂ€st och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 610

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka