Dressyrsadlar igen....

Maoam

Trådstartare
Är på sadeljakt ännu och har kommit fram till att jag nog ska testa Prestige, Jaguar eller Amerigo. Skulle gissa att någon av dessa kan passa. Nu har pållen en gammal Jensen som ligger bra men den är inte optimal för mig även om den är ok och funkar i brist på bättre. Hästen har lite svängd, kort rygg.
De sadlar jag ridit i förr och gillat är Bates isabell, Bates Innova, Prestige D1. Vill ha en sadel med bra stöd och rymligt säte då jag har en väl tilltagen bakdel.
Vad säger ni om salarna ovan? Vill ha åsikter, råd och tips. Så klart måste det provas ordentligt men för att få ett hum om var man kan börja så vill jag ha lite omdömen till hjälp...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
2 026
Senast: Maoam
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 949
Dressyr Hoppas ni inte är för trötta på sånnt här. Ska nog ka och kolla på ny sadel på semestern. Vet inte om min innoa ligger optimalt...
Svar
9
· Visningar
2 173
Senast: __Stilett__
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
651 664
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp