Dressyrryttarnas sadlar

Sv: Dressyrryttarnas sadlar

Det låter ju helt perfekt. :D
Vilka hästar ligger dom bra på? Vad får man ge för en ny? Måttbeställs dom?
Berätta allt.... :angel:

*knapplån*

Finns det ngn hemsida till Childeric där man kan se de olika modellerna o pris? Har också hört av alla att de är helt outstanding men att de ligger runt 30 000!? :o :D

kl

Skakar lite liv i denna tråd igen då jag är på sadeljakt för tillfället...:D
På bruksprovet försökte jag kolla in de olika ryttarnas sadlar, bla Minnas såg lite islands-inspirerad ut. Gav ett bekvämt intryck. Ngn som vet mer??

Vet att endel islandsryttare har Childeric sadlar till sina islänningar. De måttbeställs väl? Perfekt när man har en häst med kort bred rygg.

kl

Skakar lite liv i denna tråd igen då jag är på sadeljakt för tillfället...:D
På bruksprovet försökte jag kolla in de olika ryttarnas sadlar, bla Minnas såg lite islands-inspirerad ut. Gav ett bekvämt intryck. Ngn som vet mer??

*lånar*

jag har prövat en childeric av en ja känner som rider islandshästar. den skulle säljas för den passade ingen av deras...
men ja gillade den inte..visst den va mjuk osv men ja satt betydligt bättre ii min Morris & nolan

Priset! De är väldigt dyra tycker jag...men å andra sidan är en måttbeställd Amerigo också väldigt dyr.

Jag hade en Childeric för några år sen men min häst gillade INTE singelkåpan, han tyckte nog att jag kom FÖR nära!

Priset! De är väldigt dyra tycker jag...men å andra sidan är en måttbeställd Amerigo också väldigt dyr.

Jag hade en Childeric för några år sen men min häst gillade INTE singelkåpan, han tyckte nog att jag kom FÖR nära!

Jag funderar på begagnad. SOm ett flera alternativ i o f s. Hur är bommen?

Jag såg Susanne Gielen rida i en, vad jag TROR är, en Bates Innova på Flyinge i förra veckan.

Många amerikaner rider i Custom saddlery - Steffen Peters, Leslie Morse, Sue Blinks, Hilda Gurney mfl. Och så europeer boende i USA - Mette Rosencrantz, Lars Petersen...

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 937
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 579
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka