Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

KL*

Jag är nervös :o Ska tävla fredag lördag och rida två nya program. Msv B:2 och msv B:4. Han gick jättebra på träningen igår så om jag bara rider som jag ska borde det gå bra.. Men iaf, ni som kan de programmen får gärna säg nått tips man kan tänka på? :idea: Eller det kanske inte är så svårt som jag tror.:p

Glöm inte bort galoppvolterna i msvb2, speciellt den andra, jag har inte lyckats med det själv men vet att andra gjort det:)

Du menar väll ändå lördag och söndag? Du skrämde slag på mig en kort stund där, trodde jag hade tagit fel på dag :rofl: (vilket iof hade varit bra...). Jag ska dit på lördagen. Såg att du startar på förmiddagen, så jag kommer inte kunna se dig. Hade varit roligt annars, såg ju er i Ljungby förra året.

Oj förlåt :p Lördag och söndag såklart! :) Jag tror jag red kl 11 på lördag, när startar du? :)

Anna-panna:
Tack! Jag brukar glömma saker och ting nu för tiden :o Får plugga extra mycket nu :D

Tror första starten var vid halv två och andra vid halv fem... Jävla skit, hade hellre haft det klart på förmiddagen ;).

..å jag vet vart han hamnar.. :angel: Kan garantera att han kommer få ett toppenhem! :laugh:

Vad skönt att höra:)! Det känns verkligen som att jag har hittat en riktigt bra köpare! Lovade mig själv att jag absolut inte skulle sälja om det inte kändes rätt. Jag hade kunnat behålla, det är ju inte katastrof. Men detta känns jättebra i magen och jag tror att hästen får alla möjligheter att bli så bra som han kan med nya ägaren:). Men det är samtidigt lite sorgligt förstås.

Idag har jag ridit i en flatback och fy faaaaan!! Jag fattar inte att jag satt och red så länge i min gamla hoppsadel! Det går ju inte!!! Provade en Leopold också idag, men helt meningslöt att köpa då en xxvid låg precis på millimetern. Har ingen aning om vad jag ska köpa:confused:. Här är dessutom rätt begränsat med möjlighet att prova sadlar. Skit. Hoppades verkligen på Leopolden, men xxvid var bara pyttelite vidare än min xvida New England.

Låter som om du hittat ett bra hem till din lille kille, skönt det måste kännas när man väl bestämt sig för att sälja. Håller också med dig angående sadel, red i min hoppsadel häromdagen och jag förstår inte att jag verkligen suttit och ridit dressyr i den, kändes ju helt fel!

Måste bara kläcka ur mig att jag precis läste resultatet från tävlingen vi var på och vi kom på 11:e plats av 35 starter :laugh: 9 placerade så precis utanför placering, åh vad kul det känns! Jag var livrädd att vi skulle hamna bland de sista, har ju bara tävlat hoppning innan!

KL

Igår åkte jag och träffade ponnyn för första gången sedan hon såldes då hon tävlade på nationella tävlingar i närheten. Nog för att jag visste att det skulle bli jobbigt, men när jag såg min fina gula på framridningen bröt jag ihop och grät så mycket att jag fick gå tillbaka till bilen och sätta mig en stund :(
Men efter en lång stunds tröstande från mamma behärskade jag mig och vi gick tillbaka för att kika på henne.

Hon såg fantastisk ut :love:

Mamma fångade ett par bilder på oss, kärlek!
32314839.jpg

32314837.jpg

Sen till dagens tabbe :rofl:

Ska tävla nästa helg och idag hade ryttarmeddelandet kommit ut och dessutom vilka domare som skulle döma klasserna. Studerar listan en stund och ser till min stora förargelse att distriktets värsta domare dömer min klass. Aldrig att jag utsätter mig för att rida för henne konstaterar jag och ringer och stryker mig i klassen. Ett par timmar går innan jag av okänd anledning bestämmer mig för att kika på ryttarmeddelandet igen.

Till min stora fasa upptäcker jag nu att jag har sett fel, denna domare hörde till en annan klass. Ringer den stackars tävlingsarrangören, ber på mina bara knän att hon ska strunta i min tidigare strykning och låsas som ingenting för jag vill tävla, men inte behöva betala efteranmälningsavgift för att jag av klantighet avanmält mig :angel:

Det löste sig till min fördel :D

hittade den här tråden nu,,, haha snacka om att vara blind!!!
Jag slänger mig in med huvudet före och hoppas på det bästa :D

Jag och pållen har varit och tränat markarbete i dag, det är himla roligt för både honom och mig. Så vi har faktiskt börjat med det varje måndag :laugh:

Kändes jätte fin på slutet vilket var skönt för han har varit lite trökig i två veckor nu. Han har jätte jobbigt med pälssättning och grejjer nu stackaren :( Törs man klippa honom nu för att hjälpa till lite tror ni?

Och hemska tanke så ska jag tävla på måndag... jag har inte tävlat på flera år och ärskitnervös :crazy:

*kl*
Lurar på om jag ska köpa Hööks Venetostövel... Dom är bruna med snörning och vansinnigt snygga. Men vet inte om det är korkatatt inte köpa svarta? Ska ju knappt tävla, blir kanske fyra tävlingar i år. Hmm, stora beslut:o:D!

Snygga...? Nu driver du med mig?!
Jag hade köpt svarta, helt plötsligt vill man kanske tävla - säger jag som har bruna krockodilstövlar... Haha. Men jag har både och iaf!

Förlåt men har du en elefant eller :rofl: man kan inte tro att din pålla är SÅ bred över ryggen :D

Hon ser ut som en ardenner över ryggen...! Funderar på att lägga en linjal tvärs över och fota så får ni se:p. På Prestigepinnen var hon mellan 36 och 37, och jag kontrollade med en ponny som har en utprovad och perfekt 35a och han var exakt 35 på pinnen. Så den stämmer iaf och då borde jag mätt rätt. Men jag kan ärligt säga att det inte direkt enbart handlar om muskler-det ligger en viss fetdepå där och, hmm, fine by me:p.

Men krisar det sig och jag ska tävla kan jag ju alltid dra på dom gamla. Men jag veeet inte! Usch och jag bara hatar när folk velar:p.

:o:bump:Jag hade lätt velat ha ett par bruna krokodil om de funnits i min strl:d
Jag hoppar lite grann också, då är de väl lagliga och till träning?:o

För övrigt är jag tok nöjd med min älskade hårboll i dag! Jag har blivitså feg i hoppning på äldre( nåja) dar. Men vi har börjat hoppträna i en lite grönare grupp. Och i dag hoppade vi en hel bana helt avslappnat och lugnt! Han tittade inte ens på vattenmattan (tittig vanligtvis)
:love::bump:
inte så dressyrigt kanske men jag ville så gärna berätta! Jag var så glad att jag hoppade av och pussade och kramade min häst full i glädjetårar, jag älskar verkligen den hästen!:love:

Det är inte han som gjort mig hopprädd för övrigt..

Kan hon ha prestige så är hon ju max knappa 100 grader bred. :p

Hööksstövlarna är helt enorma i vaderna. Jag hade fått plats med två ben i samma stövel!

Ja, alltså den Santa Cruzen jag provade såg tom smal ut trots att den var xxvid. Men ponnyn som har 35 i sin Prestige är helt platt över ryggen. Handlar ju lite om hur de ser ut bakom bogbladen och runt manken för bommens passform:). Jag blir ju dock jätteglad om hon kan ha Prestige!! Känns som om mitt liv blir ett snäpp bättre:p.

Har provat både Hööks dressyrstövel och Veneto, och de passar båda mig bra-så passformen är bättre:). (Eller så har mina vader blivit tjockare, men jag väljer att ignorera det alternativet:o).

Haha jag är bara avundsjuk på folk som kan köpa stövlar :rofl:
Jag har ett par Petrie Anky Elegance men de bor hos skomakaren, först lästade vi ut, lästade ut och lästade ut men det räckte inte på den jag inte fick på mig och den andra sprack. Så nu ska de opereras och få kilar isydda från där vaden börjar.
jag har mina pioneer bara för att jag var tvungen att köpa NÅGOT, jag fick dom BILLIGT och dom är ju fräna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar