Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Bra och bra ryttare vet jag inte, jag känner mig ganska kass på att rida för tillfället. Har inte tränat på nästan två år snart.

Men det är precis som du skriver man är gift med ett sätt att leva.

Det känns bara konstigt att inte ha en egen häst att lägga ner tid/träning på. Jag har ju alltid haft Stella.
Storm är ju bara en bebis och henne gör jag nästan ingenting med.

Utanför Kungsbacka. Och det är rätt svettigt att åka iväg med denna ja :devil:

IR, du har alltid haft ett oförtjänt dåligt självförtroende. Har sett mängder med fina kort på dig när du rider, så jag vet att du rider jättebra!

Ah, träningarna denna gången är ju därnere. Jag får tyvärr hålla mig norröver för att spara liiite tid iallafall -nästa vecka kommer ju andra hästen hem med så jag får hushålla med tiden lite.

Ha ha så söt !

Jaja men du får ju miljöträning bland alla hinder varje dag, inte alla som får det ;)

Jag och mörkgrå red ju ner till er idag för att hoppa.. det är skönt när västtrafiks bussar och långtradarna med släp dundrar förbi och han inte viftar på örat.. men sen blir rädd för en brevlåda eller en brunn ... det är logik det!

Haha den logiken har Calle med. Idag tex stod vi intill järnvägen när ett godståg passerade -inte ett vift, böjde lite på halsen bara. Sedan hade vi backträning innanför viltstängslet intill motorvägen och han rör inte en min. Men på hemvägen tvärnitar han vid en trädgård och börjar blåsa, jag kunde inte se nånting men fattade sen -de hade sågat ner ett träd, så det var just det, det var tomt!

Logik

eller hur ;)

Det blåste rätt bra idag så locken på brevlådorna fladdrade upp och ner..sådana där snygga i plåt och som är brukligt på landsbygden typ 5 brevlådor på raken..

Jodå, miljöträning på hemmaplan har vi gott om! Fast det roliga är att stallägarna anser att det är en skyddad verkstad... Vet inte om jag kan hålla med om det... :p

Din grå ser tämligen bombsäker ut där han promenerar på vägen. Ingen rolig väg att rida på precis.

Är väl annars iof rätt typiskt hästlogik . Alla mina har varit såna . Rida längsmed 70 väg där timmerbilar går förbi inga problem . Men eftersom ett glasspapper i dikesrenen däremot kan vara en grej och då får du ju timmerbilen lite jobbigt nära om de skuttar , så säker kan man ju inte direkt kalla dom .

För hopphästarna är det nog skyddad verkstad.. dom är ju trygga där med sina hinder, för dig är det ju annorlunda ;)

Ja , det är ju ännu värre att gå på den vägen så jag rider hellre.. Ibland går jag med hunden där och det känns livsfarligt :crazy:

Men nu ska dom ju gräva cykelväg och ridväg ändå från korset vid golfbanan till höglanda vilket blir ju kanon.. dom har varit och frågat om jag har hästarna på andra sidan vägen mkt för dom tänkte börja flytta upp staketen nu i dagarna.

Ja eftersom vi har mer långtradare på vägen än glasspapper i diket så är jag rätt glad för den logiken. Fast han är nog mer rädd för brevlådor och brunnar än glasspapper och plastpåsar som far runt i diket vilket är tur, brevlådorna kan man förutse men inte det andra..

Haha den logiken har Calle med. Idag tex stod vi intill järnvägen när ett godståg passerade -inte ett vift, böjde lite på halsen bara. Sedan hade vi backträning innanför viltstängslet intill motorvägen och han rör inte en min. Men på hemvägen tvärnitar han vid en trädgård och börjar blåsa, jag kunde inte se nånting men fattade sen -de hade sågat ner ett träd, så det var just det, det var tomt!

Logik

:rofl:
Ja det är riktig hästlogik, min är mycket bra på den sorten. :D Det kan vara mycket otäckt att något är - borta:eek:

Min häst är inte rädd för nästan någonting (han har tittat till på nånting kanske 3 gånger på 3 år...). Man kan möta rådjur, renar, älgar, skidåkare, tanter med spark, rävar, ja allt, men HÄSTAR som springer efter ridslingan, det är livsfarligt :eek:

Första gången vi mötte en häst ute på ridtur så höll han på att dö, det var det sjukaste som hade hänt i hans liv. Nu har han vant sig med det, men kommer en islandshäst i full tölt så är det nästan = döden.

Min är också rädd för andra hästar ute. Det mest otäcka verkar vara andra hästar som kommer bakifrån, när stallägaren körde om med sin travhäst blev det full fart på henne. Häromdan mötte vi en ryttare med pannlampa, otroligt märkligt enligt min dam!

kl
Har längtat efter helgens träningar men så blir de inställda då tränaren ramlat av en häst, men då fixar snälla fiorano in mig på träning för en annan tränare. Vad händer då, jo min chaufför får förhinder. Så efter att noga kollat så jag får köra pållan på mitt B-körkort så ska vi åka iväg alldeles själva på träning imorgon. Känns lite nervöst då detta bara är tredje gången jag är iväg med henne och andra gången jag tränar för en riktig dressyrtränare!

I fredags red jag ut och på hemvägen hade det börjat skymma. När vi paserade ett buskage började det prassla ordentligt därinne, det lät som två större fåglar som slogs. Jag hoppade till i sadeln, men hästen vred bara på ett öra och gick vidare.

Nej, och det var ju det som var komiskt...du som verkligen inte har skrivit mycket här blir föremålet för AB Påhopp...;)

Jag undrar också om Ponnyryttaren kan förtydliga lite, känns ju spännande att få reda mer specifikt innebörden av de 2 orden...

Har haft en härlig tur i skogen idag med min 08:a, hon känns jättefin efter sin vila när vi var i Florida. (Längtar förresten tillbaka till det tropiska vädret...hatar mörkret o allt grått här!) Verkar som om en hel del har hamnat på plats i hennes hjärna o kropp men ve o fasa, sadeln ligger inte optimalt längre...:o Hoppas att en omstoppning hjälper, tack o lov för ullstoppning!

Jag har läst om eran kamp och förstått att ni hade en speciell relation.

Jag är hemsk ledsen för din skull, hoppas fölet kan ge dig lite av vad Stella gav.

Mimus- så innerligt du skrev och beklagar din förlust.

Nu gråter jag själv bara när jag tänker på att jag också måste ta bort min älskade hund och häst en dag.

KL

Jahopp, jag fortsätter trenden med att 2012 är ett jävla skitår. I fredags fick mitt älskade allt somna in efter en felläkt senskada som inte ville bli bättre även efter många månaders rehab. Det känns tomt, hemskt, ofattbart och bara..... fel.

Bättre häst kommer aldrig finnas - älskade att arbeta och var en riktig naturbegåvning inom både hoppning, dressyr och fälttävlan. Satsade allt på banan, men var samtidigt så snäll så att min sambo som är supernybörjare kunde hoppa terränghinder med honom i full fläng.

Jag känner som du IW, hur fasen ska man kunna fortsätta med hästar nu, och hur fasen ska man kunna sluta med det? Det är likom 2-3 timmar/dag av mitt liv som nu är... tomt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka