Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Jag håller med om att clinicsen får för kort tid, så har de alltid varit. Jag minns när de gick in och avbröt Balkenhol, det var rent pinsamt...

Däremot gillar jag unghästarna. Har man följt flera från bruks, treårs och championaten så är det riktigt kul att se hur de utvecklas från år till år.
De år jag inte kunnat åka söderöver, så har ju möjligheten varit att se dem här.
Tycker att det gott kunde vara några till.

Lövstas cup var också kul att se. Framförallt som några av de unghästar man kunnat följa, nu visade upp sig i GP.

Ja precis, Balkenhol var ett exempel på det! Minns också det. Man hade velat se mycket mera. Det är precis det som blir problemet.
Ge clinicen längre tid i ett eget pass istället. Sen var som sagt värmningen med elitryttarna väldigt rolig att se också. Men helst en clinic på ett helt eget pass.

Jag tror att clinicen tappar besökare ( som Breccia skrev) pga att man har det upplägg man har. Lövsta kändes totalt meningslöst som evenemang på Globen för min del i alla fall, och det syntes att flera var av den meningen då större delen av publiken inte ens var på plats då. Unghästarna kan jag förstå och det är visst roligt att se dem, om clinicen inte läggs i samma pass.

Det måste ju vara en fråga om intäkter också kan jag tycka. Synd på intressanta tränare och ryttare som tappar publik pga dåligt upplägg. Tycker jag.

Senast ändrad:

Det märktes att väldigt många var mer intresserade av shopping än av Lövsta cupen och unghästarna.
Jag som var där för att titta, blev faktiskt rätt irriterad då det var folk som skulle in och ut hela tiden.
Sedan gick många även utan att komma tillbaka när det väl var dags för Patrik.

kl

Idag har jag hämtat hem mitt lilla <3 eller även kallad "ponnyhästen" (är 164cm men har lite ponnykaraktär :p ).
Hon har varit utlånad till avel sedan juni-11. Tog ett minipass på lina i ridhuset för att hon skulle få röra sig lite och hon var som en liten kanonkula :D

26208_1354383972.jpg

Va skönt att ha henne hemma igen!
Tänk va liten är lik sin mamma:love:

Har har varit hemska dygn då vårt föl med kompisar varit ute på äventyr. de är dock hemma igen och verkar vara oskadda!

Har nu inhandlat en Globus till Bixie samt ny gjord och nya läder. Vi har extremt mkt att göra i företaget så igångsättning planerar jag till efter jul. Ev börjar jag skritta henne liiite tidigare, får se hur det är med tid.

Jaa, jätteskönt ^^
Riktigt lika är de, och den lilla var så söööt -jättelitet fint huvud och allmänt urgullig. Fick rapport förut att hon hade tagit det med ro att mamma åkte iväg -och mammahäst verkade inte sörja heller.

Men ojdå, tur att ni fått in dem -smet de?

Vi vet inte hur de kom ut för staketen var hela och fyra ponnyföl borta.

Hästar kan ju vara skickliga på att ta sig ut om de vill men tre trådar och el har de överlistat..

jahaa, var det era det stod om bland nyheterna?
fy vad hemskt, men nu är alla på plats helskinnade?

En av dem är vår, hon har bara inte flyttat hem ännu då hon inte är avvand. Ja allt såg ut att vara bra med dem.

KL

Tog över 1000 bilder på dressyren, tänk så enkelt det är när man tar bilder på så fantastiska ekipage! :love:

Skitfina bilder!

KL

Är så nöjd, ridit två mycket fina hästar idag :D lilla fuxdamen var sjukt taggad och höll på att krypa ur skinnet i sin iver att göra ALLT samtidigt, men hon tyckte det var kul iallafall ;) stora svarta var lugn och kändes mjuk och fin. Så -bra dag!

kul att du verkligen lyckades fånga Antons mekanik! Den hästen är säkert nåt man lär se i toppen snart även när de bästa ekipagen är med!

Ja får hon bara lite mer aktion baktill också så blir den riktigt farlig på banorna!

Ja det behövs verkligen! Det är en jättefin häst hon har men jag fattar inte hennes procent faktiskt, det var en hel del missar och t o m segt med bakbenen emellanåt. Det är ökade traven som imponerar. Men jag trodde aldrig hon skulle slå Patrik. Det var riktigt upprörande tycker jag. Man får känslan att det var meningen att hon skulle slå honom :cool: Tycker faktiskt hon såg nästan generad ut själv när hon såg siffrorna.

fast vad var så exeptionellt med patrik denna gång? jag tycker iaf inte han var outstanding, iofs var jag väl besviken på nivån rent generellt. scandics piaff-passage-övergångar, sure, men i övrigt? jag vet inte, visst är dom kalasduktiga men inte all that and more, iaf inte då.

Jag tycker det är kul att Patrik ändrar sig i intervjuerna hela tiden. Först är han jättejättenöjd och sen ville han ha mer poäng osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka