Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6
Jag brukar ha en eller två filtar när jag skrittar och galopperar fram.
Jag brukar ha en eller två filtar när jag skrittar och galopperar fram.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Nu kommer nog en urdum fråga men hur använder ni filt på era hästar? Varför har man det istället för täcke?
hur skulle ni reagera om ni kom till stallet och såg att morgonfodraren tagit av eran häst innetäcket (som alltid ska sitta på) och hästen bara har utetäcket på sig och är därmed kall?
Jag skulle fråga personen varför man gjort så, om denne var i stallet när jag kom, annars skriva ett litet
"Obs. Glöm ej! Stella ska alltid ha kvar innetäcket under utetäcket i hagen! " på tavlan.
Jag skulle inte bli arg för hon kan ju ha missuppfattat, missat denna information och då blir det bara fel om man går fram med taggarna utåt och skäller på henne.
Men jag skulle säga åt henne att du kasnke är de jag som glömt sagt de men vilket som min häst ska alltid ha sitt innertäcke på sig så ta inte av de. Jag skriver en lapp vid hennes box så kan du ta till vana att titta på den om du är osäker..
Jag hade alltid ett täckesschema när jag stod i stall där fler tog in och ut supersmart.
Typ alltid innertäcke på oavsätt väder ute, men vid plussgrader de röda täcket och vid minus de röda täcket övanpå!
På så sätt slipper folk fundera på hmm hur var det nu igen hon ville ha??
Nu i mitt nuvarande stall är det alltid stallägaren som tar in och ut så bara å ge ny info till henne så blir de rätt=)
Så hade jag också gjort nu. För fem år sen hade jag blivit skogstokig. Numera är det standard att det är lite hejsan svejsan med vilka täcken hästen har på sig när det är stalljour på helgerna. Börjar bli härdad.