Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Gärna ;) Har du strl 36 i fot, 34 i vidd och 52 i höjd så postar jag dom imorgon, mina fötter gör ooooont :crazy:

Det är en nackdel med att ha minifötter, ingen som kan köpa mina sjukt osköna stövlar och inga begagnade sköna ingångna stövlar finns att köpa heller...

Undrar om inte dom "äkta" filtarna kostar runt 1700 , jag minns inte vad min hööks-filt kostade det var jättelängesedan jag köpte det. (det var inte jättebilligt heller) Min filt skiljer sig lite i den gula färgen mot täcket. Det kan hända att hööks numer tar in de äkta täckena.

Hursomhelst så är det ett snyggt täcke :)

Jag ska kolla i morgon vad det står på mitt golden stripe täcke, jag köpte det från Ingdams för 700 år sedan.

Senast ändrad:

Intressant hur det är svart tråd i kanten på din och ser ut att vara vit på filten på bilden. Tog det slut på rätt färg?

Undrar om inte dom "äkta" filtarna kostar runt 1700 , jag minns inte vad min hööks-filt kostade det var jättelängesedan jag köpte det. (det var inte jättebilligt heller) Min filt skiljer sig lite i den gula färgen mot täcket. Det kan hända att hööks numer tar in de äkta täckena.

Hursomhelst så är det ett snyggt täcke :)

Jag ska kolla i morgon vad det står på mitt golden stripe täcke, jag köpte det från Ingdams för 700 år sedan.

Hööks har inte haft dessa filtarna på en evighet och detta är bara en kampanj:). Kolla gärna märket, är lite nyfiken;)!

*kl*

*peppar peppar* Men det verkar som om jag fått Prestigen såld! Nu ska jag bara hitta en annan sadel... Har ev hittat en vega som jag iaf kan prova:). Men en Jensen med ställbar bom står nog högst på önskelistan.

Jag har en sån där filt, eller ja, mer skrittäcke aktigt i tjock ull, men min står det "Fal-Pro" på som märke...varm och mysig men har använt det väldigt sällan...vågar knappt ha den i stallet, mössen skulle älska den

Återförsäljare för horsewareprodukter sålde dessa filtar i globen såg jag. Jag är helt säker på att det var till ett mycket bra pris. Kommer inte ihåg exakt pris men kanske handlade dem där?:)

Fast HW har inte ull filtar utan fleece filtar. och det är inte till djur utan till hemmet. Sen har HW täcken i "tyska färger", blå och bruna.

Sen är det ursprungliga att golden stripe är gulrandiga saker....:idea:

Idag ringde de från bussgods och sa att jag hade ett paket att hämta. Trodde att det var två par Eskadronskydd som jag köpt över nätet, men det var bättre än så! Det var en julklapp från de som äger Barbieponnyn och jag är heeeelt överlycklig! En Golden Stripefilt:love::love:!! Har velat ha en sån hur länge som helst!
374606_2576113694037_1590181870_2263013_1597450139_n.jpg

Sweet

Jag köpte ett "golden stripe" täcke i Ullared i höstas. Var ute efter ett tjockt ylletäcke till Danne. Sen att färgen är klockren på min lille fux är ju en annan sak :love:

Fast HW har inte ull filtar utan fleece filtar. och det är inte till djur utan till hemmet. Sen har HW täcken i "tyska färger", blå och bruna.

Sen är det ursprungliga att golden stripe är gulrandiga saker....:idea:

Nej jag tror de filtarna de sålde i globen var med 80% ull och kostade runt 300 kanske. De var inte dyra iallfall. Men jättefina!:)

De äkta är i 100% väldigt tjock ull och stora, 180x210. Enda jag vet som säljer såna nu är Shires.

Jag har en som jag haft i 15 år, kostade den gången runt 1500 kr. Den kom från Hansbo men märket het Earl of Witneys eller något sånt.

Hästboden säljer från Shires i 100% ull för 1298:-, st 180x210.:)
Ungefär samma pris som filtarna från Hööks

Nej jag tror de filtarna de sålde i globen var med 80% ull och kostade runt 300 kanske. De var inte dyra iallfall. Men jättefina!:)

Det är inte möjligt då HW inte har ngt sådant i sitt sortiment.
Men fleece filt 140*160 såldes för ca 300 kr och finns i alla "newmarket" färgerna.

KL

Nu kommer nog en urdum fråga men hur använder ni filt på era hästar? Varför har man det istället för täcke?

Haha jag undrar samma sak. Är det när man har dom på gången efter ridning? Min häst skalar tillochmed av sig fleecetäcken i boxen när han är svettig, så filt är inte att tänka på.

Jag tycker vanliga filtar också är otroligt o-användar vänliga om vi pratar hästbruk.

jag gillar filt skritt täcken som är klippta som en vanlig fyrkantig filt, som man kan slänga på! Har en massa skritt täcken a la vanlig modell med kardborre knäppning och utskärning för sadel osv, men det jag använder mest är en märkeslös filt i skritt täcke format, helt fyrkantig, som jag slänger över sadeln och viker in under stiglädren på väg ut till ridhuset samt slänger på när jag skrittar av och sitter ovanpå den med framkanten vikt över mina egna lår. SÅ användbar och SÅ smidig!

Jag har en när jag skrittar fram/av när det är riktigt kallt. Har ländtäcke som jag har under hela passen men det är skönt med en filt till över innan vi kommit igång. Dessutom är den så stor att t.om. min gigantiska häst var täckt från öron till svans i den filten :) Samma sak med avskrittning, är skönt att ha en riktigt stor och bra filt att slänga på efter avslutat pass. Ull är ju super eftersom det både andas och håller värmen när det är fuktigt!

Jag vann min på en tävling för massor med år sedan, ett av de bästa hederspriserna jag fått! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka