Dressyrhingst som nedärver bra...

kopparberg

Trådstartare
...temperament? Och dessutom har ok talang i hoppning. Tex bra löshoppningspoäng på 3-årstest eller liknande. Ska inte heller ge små avkommor, alltså avkommor som ofta ligger under 165cm.

Tips?
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

...temperament? Och dessutom har ok talang i hoppning. Tex bra löshoppningspoäng på 3-årstest eller liknande. Ska inte heller ge små avkommor, alltså avkommor som ofta ligger under 165cm.

Tips?

Fürstenball är ett möjligt alternativ. Ger ett topptemperament, enligt vad jag förstår. Hur bra avkommorna hoppar ska jag låta vara lite osagt, men det är en riktigt bra häst om man önskar ridbarhet och ett gott psyke.
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Dalwhinnie, har träffat flera trevliga avkommor till honom. Hoppade 6 8 på bruksprovet.

Shooting Star har jag för mig har löshoppat 8 8, ger trevliga avkommor han med.
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Dalwhinnie får jag träffa en avkomma till i sommar! Den har inte kommit ut än, blir kul att se hur den blir! :)
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

En av anledningarna till att jag valde Dalhwinnie var ju tempramentet, förutom exteriör och ridbarhet ;). Är extremt nyfiken på hur resultatet kommer bli, men vi får vänta en stund till innan vi vet :p

/Lizzie
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Men nu är det ju inte långt kvar Lizzie! :)
Dessutom är ju din kuse "först ut" på BB! Jag kommer ha fullt schå med mitt mantra, "det är inte ditt föl, det är inte ditt föl" när mitt sto fölar! ;)
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

KL

Det ser ut som att jag måste förtydliga att det i denna tråd liksom i alla andra inte är tillåtet att länka till privata näringsidkare d v s hingstägares egna hemsidor. Man får däremot länka till avelsföreningar, webstamböcker, blup, språngrulla, blå basen och liknande.

Görel moderator på avel
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Det är kanske fler än du som behöver ett förtydligande.
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Inga problem, man kan fråga här sedan kan man gå in på olika hästforum på facebook och få tips om hemsidor och annat användbart som är "förbjudet" här på Buke! :)

Jag ville bara ha några namn av alla avelskunniga här på Buke, resten kan jag få hjälp med på facebook!
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Vilka grupper på fb är bra för avelsdiskussioner? Länka inte, för det får man väl inte, men namnen måste ju vara ok?
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Jag har inte hittat något facebook forum för enbart avel, men det allmänna hästforumet jag är med i är jättebra, och frågar man avel så kan man få svar på avel. Men det borde ju gå att starta ett avelsforum där också! ;)
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Ok, omformulering: Vilka allmänna hästgrupper på fb är bra för avelsdiskussioner? Det här forumet är ju väldigt hårt modererat, vilket vingklipper diskussionerna en hel del, så om det finns andra forum så är ju det toppen - avel är ju annars väldigt roligt att diskutera!
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Jag gillar ett forum som heter rätt och slätt "Hästforum" på FB. ;)
 
Sv: Dressyrhingst som nedärver bra...

Luxus bör väl också nämnas tycker jag. Han har startat både hoppning och fälttävlan så nog tar han sig över hinder på godkänt sätt. Verkar inte lämna smått hellr och har ett temperament av guld.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 066
Senast: Vicks
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 692
Senast: MML
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: super
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 092
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp