Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...
Ja, jag tycker inte att Friendship stämmer in på de önskemål som du har skrivit här.
Svårt att hitta hingstar till stora ston, finns mycket mer att välja på till mindre och normalstora ston
Om man utgår från det du skrivit och vad stammen antyder så gissar jag att du behöver en hingst som är ganska normalstor/liten/lämnar smått, ädel (tror att du ska vara försiktig så att det inte blir mer massa?), har lätt för samling (tror att det också behöver tillföras?), har bra/snärtiga gångarter (eftersom du inte vill försämra det stoet redan har utan kanske vill få mer energi & elektricitet?) samt står i Sverige (så att det inte blir för dyrt/krångligt).
Tycker faktiskt att just Hermes, Bellman och Rambo är de som matchar ovanstående lista bäst rent tekniskt, men det ska kännas rätt i magen också. Tror att det är hingstar som ofta väljs bort för att de är "tråkfuxar".
Andra hingstar som är normalstora/små, vet dock inte vad de lämnar:
Shooting Star (hans lägst bedömda gångart är dock skritt)
Qurinell (känns som ett väldigt osäkert kort)
Clever Hill (faller inte mig alls i smaken, men alla tycker olika)
Zuidenwind (också lägst bedömd på skritten)
Angående Twiligt: Hans sämsta gångart verkar också vara skritt. Har ditt sto bra överlinje? Tycker ofta att Flemmingh-blodet ger långa/itudelade ryggar.