Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Så har jag fått svar från Elin Lundgrens sporthorse. Hon rekommenderar bara de i Sverige pga att vi bor i Norrland... Importhingstar går bort dvs...

Tror banne mig vi provar Snap Shot... Då kanske det blir en Top Shot...
 
Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Lite trådlån
Någon som vet varför man ska akta sig för att dubbla Rubinsteinblodet? Skulle gärna dubbla Donnerhall på vårt sto e Dalwhinnie ( De Niro Rohdiamant)-Weltbürger.
Lekt med tanken på Bretton Woods men då blir det dubblering av De Niro och Rosenkavalier (tror jag)
 
Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Skulle nog misstänka rätt skarpt. Kolla in unghästbloggens första avelsråd...
 
Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Så har jag fått svar från Elin Lundgrens sporthorse. Hon rekommenderar bara de i Sverige pga att vi bor i Norrland... Importhingstar går bort dvs...

Tror banne mig vi provar Snap Shot... Då kanske det blir en Top Shot...

Inget som helst problem med importsemin till Norrland,vi skickar med DHL fungerar hur bra som helst!!!
Rubinstein blod är känt för att lämna OCD,skall därför helst inte dubbleras.
 
Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Rubinstein hade en defekt (pungbråck?), det är väl inte så lämpligt att linjeavla på det.
 
Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

Rubinstein och OCD kände jag inte alls till, tur man har buke:) Gällande pungbråck så undrar jag om han har ngr avkommor med den problematiken? Tänker främst på om där finns ngr godkända söner som också fått problem.

-trolltindra, skärpa har jag aldrig hört att rubinsteinblodet ger, snarare tvärtom:)
 
Sv: Dressyrhingst... men vem ska jag ta...

I en bok jag har om Hannoveraner-avelns hingstlinjer av Claus Schridde står det att Rubinsteins son Rotspon har lämnat påfallande många avkommor som är krubbitare.
 

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 857
Senast: pastejja
·
Avel Sitter och klurar på hingst till mitt sto e. Flemmingh-Shogun**-Aderlass. Stina behöver en hingst med en bra överlinje och stark, inte...
Svar
10
· Visningar
1 512
Senast: Retzina
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 741
Senast: athena
·
Avel Ja, nu närmar sig paniken. Två veckor kvar tills det är dags för mig att betäcka, och jag är fortfarande inte säker på vad jag ska ha...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 422
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp