Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Victovie

Trådstartare
Som vi alla vet är dressyrfolket vida känt för att så gott som alltid rida med lindor :angel: - därför vill jag nu se era lindor! :D
Släng in bild, märke, pris, vad ni tycker om kvaliten o gärna var ni köpt dom :bump:!

Sv: Dressyrfolkets lindor-tråd! *Bildtråd*

Jag kan börja då :P

Fleecelindor av märket Basic, kostade 110kr i Falsterbo, minns inte vilken affär som hade dom. Gillar dom, känns bra i kvaliten, men är rättså tjocka vilket gör att de inte sitter lika _snyggt_ som tunnare fleecelindor. 4m långa. Bäst som stallbandage då (men köpta till att ridas med :angel: )
10-12aug019.jpg

Gröna Basiclindor, samma sak som de ovanför men kostade 90kr i en annan monter i Falsterbo.
Juli428.jpg

Beiga acryllindor som jag fått av Lancet, inkl. flertalet broddhål ala Midnight Dancer... :angel: Så tyvärr vet jag inget mer om dom.
15-20aug002.jpg

Orangea acryllindor, också från Lancet inkl. vissa broddhål som dock gått att laga :D
juli109.jpg

Bruna fleecelindor som jag tyvärr inte minns var de kommer ifrån. 3m ungefär.
Frsommar07098.jpg

Har 6 par lindor med olika nyanser av lila, alla från Lancet :D
Vr07106.jpg

Har ju bara bilder på en liten brökdel men kan visa dom.. :p Samtliga fleece, använder inget annat.

Vita från Kings
arrow070804054.jpg

Champagne från Equiline
140407022.jpg

Bruna Horseguard
IMG_0418.jpg

Bruna Equiline
080407027.jpg

Är dessa som används mest! Sen har jag massa blåa till min andra häst, men det är väl ridlindor vi behandlar här? A. har vita, blåa och bruna att ha i stall/hage.
Så har jag RÖDA som jag fick gratis av hippson, dom kommer jag nog ALDRIG använda. :devil:

Har faktiskt inte tänkt på om dte ksa vara bara ridlindor eller stall också, så släng in alla :D!

Hahha, förstår att de röda kommer få ligga när du har fux :angel:

Kan tillägga mina showmaster-lindor från Hööks, 99kr tror jag.
Tunnare variant som sitter snyggt! Sen har tyvärr kardborren inte den högsta kvaliten. Har kakigrön, ljusblå och beiga.
december203.jpg

ooh, vilken rolig tråd! jag måste nästan ut i stallet och knäppa kort på mina då ;)

Fast jag har inte så många med mig till nya stallet, o nästan inga schabrak som matchar till. Fast det var väl lindorna vi skulle kika på?
Får knäppa lite kort ;) fast de flesta kanske blir utan häst..:angel:

Ja, det är lindorna som gäller, shabraken är inte viktiga här inne :D.
Gör ingenting om de skulle var autan häst, bara det kommer fler bidrag! :bump:

Vita Classic lindor, kostade ca 159 kr på falsterbo, sådär i kvaliten.
IMG_0039.jpg

Blåa sjöhagen wear lindor, mkt bra!
IMG_6808.jpg

Vita sjöhagen wear lindor, också urbra
DSC08302.jpg

Beiga sjöhagen wear lindor:
IMG_5260.jpg

Mina limegröna lindor, köpta på ekohallen för en ca 200 tror jag.
IMG_2705.jpg

Svarta sjöhagen wear lindor
IMG_4387.jpg

Några ackryll lindor, beiga som victovie fått.
IMG_0317.jpg

Några gråa, vet ej var jag köpt, men hyffsad kvalite.
IMG_0030.jpg

Det var några....

Jag är ju dressyrfolk i själen även om jag saknar dressyrhäst :angel: Så jag slänger in mina lindor också :D

Neongult:love: Köpta i nån monter på Globen för flera år sen. Fleece
4656521.jpg

Lancet: ÄLSKAR de gröna!!!:love:

Hra ingen bild men kan säga att Jumptec som är fleece och elastiska, hälten/hälften är extremt snygga och sitter super bra. Blir itne tjocka korvar på benen
<3

Jag har tyvärr ingen bild på mina (bakläxa :p) men mina favvolindor kommer från Anky med vit fliece det första en och en halv metrarna och sedan ribbad akryl i blått :love:

wow! dina var ju helhäftiga! men kanske inte passar på en skimmel... :(

Jag har fleecelindor i massor. Olika märken, vissa mkt billiga, men som ändå hållt sig jättefina.

Varför jag skriver i denna tråd (fast jag inte har några bilder) är för att jag köpte ett par Eskadron lindor för ett par år sedan, svindyra. Efter en tvätt var dom super noppiga och såg ut som dom var flera år gamla. Urdålig kvalite, flera som inte ens kostat hälften av vad dessa kostade är mkt finare efter massor av tvättar :cool:. Ibland lönar det sig inte att köpa "kvalite" :devil:.

Äsh, en skimmel passar väl i allt :D Däremot var de inte jättesnygga på den bruna hästen jag köpte dem till:o

Kan tillägga mina showmaster-lindor från Hööks, 99kr tror jag.
Tunnare variant som sitter snyggt! Sen har tyvärr kardborren inte den högsta kvaliten. Har kakigrön, ljusblå och beiga.
december203.jpg

Har exakt likadana lindor, kardborren på alla fyra har trillat av...:angel: Fast så länge dom höll var dom snygga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 580
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 780
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar