Dressyravel 2013

Sv: Dressyravel 2013

Vilka ston ni har, som bara får såna underbaringar!!! :love::love::love:

Kan inte vara lätt att hålla sig från att behålla varenda föl när de blir så fina. Vilka av dina unghästar kommer bli kvar hos er egentligen? Jag vet ju att två är sålda till riktigt duktiga bukeryttare.

Remis hade inte tagit sig med Dalwhinnie utan har idag seminerats om med honom.

Då vi har lite knöligt att få sperma till helgerna så har jag gjort en riktig chansning med Gabrielle på denna brunsten.. om det inte vill sig får vi försöka synka henne så hon också går till Dalwhinnie som var ursprungsplanen.

Grace är anmäld till championatet och tanken är som sagt Luxus där, men i år önskar jag att jag kunde klona henne då en av mina favoriter troligen har sitt sista år i avel nu och jag skulle vilja göra en sån också innan chansen helt är borta...

Remis hade inte tagit sig med Dalwhinnie utan har idag seminerats om med honom.

Då vi har lite knöligt att få sperma till helgerna så har jag gjort en riktig chansning med Gabrielle på denna brunsten.. om det inte vill sig får vi försöka synka henne så hon också går till Dalwhinnie som var ursprungsplanen.
Carro är seminerad med Negro och kollas på söndag.

Grace är anmäld till championatet och tanken är som sagt Luxus där, men i år önskar jag att jag kunde klona henne då en av mina favoriter troligen har sitt sista år i avel nu och jag skulle vilja göra en sån också innan chansen helt är borta... :(

KL*

Hoppas det går bra att jag hoppar in här! :) Ni verkar ha välfigt bra koll på hingstar och vilka som passar till olika ston. Jag är väldigt sugen på att bestäcka mitt sto nästa år (f.-11) och jag är nyfiken på vad ni tror passar henne? :)

Hon är e. Twiligt ue. Prestige - Master, Både hoppar bra och rör sig bra :) Hade varit kul att få ett föl när man har ett fint sto! Så hade varit roligt att höra vad ni tycker :D

*kl*
Och mitt Corrado WL sto är dräktig med For Romance. Aningen skillnad på modellen från Quaterback som det var tänkt från början men hoppas på en snygg och rörlig majbebis nästa år.

ja lite skillnad på modell:D

Har har vi dräktigt med Negro, Dalwhinnie och Ravell:love:

Ja, här finns det ju en till som är dräktig med Negro.;) Det är Carros treåriga dotter, Mi Calabria e: Florencio, som betäcktes lite hastigt och lustig och tog sig på första försöket precis som sin mamma.:)

Det blir hemskt spännande nästa år om allt fortsätter gå som det ska!:D

*kl*
Tack så mkt allihopa!! :love: :love: Är så otroligt nöjd med Furirhjärta att det för första gången blir ett helsyskon på gården nästa år =D! Fackellilja blev dräktig igen på en seminering på fölbrunsten med Dalwhinnie.
Och likaså Frida tog sig lika snabbt och enkelt - men med Luxus CML! Otroligt spänd på hur mycket tecken den kan tänkas få (eller så får den ingenting bara för att... ;) ).

_Zvea_: Haha ja det får man erkänna att det gör ;)! Men har hittills haft väldigt duktiga tävlingsryttare som spekulanter och då känns det som att det inte kan bli bättre :). Ser nu mkt fram emot när de kommer ut på tävlingsbanorna!

Vi har behållt Furirhjärtas äldre syster Flora Isadora (f.-12 (36)e.Sohn der Sonne - Topaasch - Don Primero - Tip Top), (henne önskade vi också göra ett helsyskon till, men tyvärr var inte Sohn der Sonne tillgänglig förra året) och Fjärilsviol (f.-11 (36)e.Connaisseur u.Frida ue.Tip Top).

Liten uppdatering!

Gabrielle var också dräktig på 90 dygn! Samt idag fick jag vet att hon är klar att höja till Elit, känns som en bra september :)*peppar peppar*

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Kropp & Själ jag tänker mkt på dethär med förhållanden -- eller bara tillfälliga partners. pga. långvarig ’psykisk ohälsa’ -- återkommande...
Svar
18
· Visningar
1 705
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama