Ah okej. Hade varit intressant att veta.Jag vet inte om halten är ett eget moment i detta programmet eller om det blir några poäng från rörelserna innan? Eller om domarna är snälla och ger några poäng ändån.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah okej. Hade varit intressant att veta.Jag vet inte om halten är ett eget moment i detta programmet eller om det blir några poäng från rörelserna innan? Eller om domarna är snälla och ger några poäng ändån.
Det är inte många som rider på hög nivå i andra grenar. Den en enda jag kan komma på är Mark Todd, red han inte OS i hoppning?
Det är inte många som rider på hög nivå i andra grenar. Den en enda jag kan komma på är Mark Todd, red han inte OS i hoppning?
Ska erkänna att jag blir provocerad av denna idé att allt ska gå att träna bort! Så är tyvärr inte fallet, har man en riktigt spooky häst så kan man träna bäst man vill men hästen kan reagera ändå. Min utsätter jag för massa saker men han kan fortfarande kasta sig för ett löv på backen. Han både tömkörs och rids i skogen flera ggr/vecka samt har varit med på sådana där träningar med ballonger, lampor osv utan att reagera men det hjälps inte han är fortfarande lika fjantig.Men alltså, förlåt. TRÄNA era dressyrhästar att tåla saker.
Visst har du rätt att allt inte går att träna bort, men jag vill bara säga att ren exponering inte är samma sak som träning. Det vet du säkert, så menar inte just dig, och ni verkar ju ha tränat i kontrollerade miljöer Men många har den missuppfattningen så jag ville bara förtydliga att man inte kommer någon vart genom att bara "utsätta" hästen för saker.Ska erkänna att jag blir provocerad av denna idé att allt ska gå att träna bort! Så är tyvärr inte fallet, har man en riktigt spooky häst så kan man träna bäst man vill men hästen kan reagera ändå. Min utsätter jag för massa saker men han kan fortfarande kasta sig för ett löv på backen. Han både tömkörs och rids i skogen flera ggr/vecka samt har varit med på sådana där träningar med ballonger, lampor osv utan att reagera men det hjälps inte han är fortfarande lika fjantig.
Vad var det som hände? Var ute med hundarna.Men alltså, förlåt. TRÄNA era dressyrhästar att tåla saker.
Ska erkänna att jag blir provocerad av denna idé att allt ska gå att träna bort! Så är tyvärr inte fallet, har man en riktigt spooky häst så kan man träna bäst man vill men hästen kan reagera ändå. Min utsätter jag för massa saker men han kan fortfarande kasta sig för ett löv på backen. Han både tömkörs och rids i skogen flera ggr/vecka samt har varit med på sådana där träningar med ballonger, lampor osv utan att reagera men det hjälps inte han är fortfarande lika fjantig.
Fast jag tycker att hästar som tävlar i vm skall vara vana vid applåder. Fine om det springer en katt över banan eller en kamera skramlar till. Men applåder borde väl vara det första man vänjer dom vid. Jag hade fan ridit till random applåd-track på alla träningar om jag hade problem med det. Hade nog gjort det även om jag inte hade problem med det om jag ville tävla faktiskt.Ska erkänna att jag blir provocerad av denna idé att allt ska gå att träna bort! Så är tyvärr inte fallet, har man en riktigt spooky häst så kan man träna bäst man vill men hästen kan reagera ändå. Min utsätter jag för massa saker men han kan fortfarande kasta sig för ett löv på backen. Han både tömkörs och rids i skogen flera ggr/vecka samt har varit med på sådana där träningar med ballonger, lampor osv utan att reagera men det hjälps inte han är fortfarande lika fjantig.
Publiken applåderade på uppridningen på sista passagen fram till (det som skulle varit) halt.Vad var det som hände? Var ute med hundarna.
Jaha, jag kanske hann se det. Var det ett spanskt ekipage? Tyckte iofs att publiken borde ha vett att vänta till programmet är färdigridet innan de applåderar.Publiken applåderade på uppridningen på sista passagen fram till (det som skulle varit) halt.
Min sambo som är gravt ointresserad av allt som har med hästar och ridning kom och satte sig i soffan när Rammel red han sa att det såg ut som jag behövde lite stöd vet inte om det var min krampaktigt tumhållning eller något annat som avslöjade mig han brukar dock helst utrymma lägenheten när det är avgörande momenten i hoppning.
Fin ritt av Rammel och även av tysken nu!
Jaha, jag kanske hann se det. Var det ett spanskt ekipage? Tyckte iofs att publiken borde ha vett att vänta till programmet är färdigridet innan de applåderar.
Vi var som sagt med på en sk säker häst kurs och hästen kunde inte bry sig mindre om lampor, ballonger paraplyer etc men han reagerar fortfarande lika starkt i skogen eller på random ridbana. Jag fick till svar av kursledaren att dom tyvärr inte kunde hjälpa mig.. Det finns ju dessutom forskning på att dressyrstammade hästar är fegare än hoppstammade. Många av dom som anser att allt går att träna, upplever jag, har ofta inte stött på en riktigt spooky häst utan tror att alla hästar reagerar i stort sett likadant. Ska erkänna att jag trodde samma innan jag skaffade nuvarande då alla mina tidigare har gått att träna och blivit väldigt mycket säkrare. Men denna går jag tyvärr bet på så har fått lära mig den hårda vägen att det inte alltid är så enkelt.Visst har du rätt att allt inte går att träna bort, men jag vill bara säga att ren exponering inte är samma sak som träning. Det vet du säkert, så menar inte just dig, och ni verkar ju ha tränat i kontrollerade miljöer Men många har den missuppfattningen så jag ville bara förtydliga att man inte kommer någon vart genom att bara "utsätta" hästen för saker.