Dressyr-VM i Herning

Men va är det sant? Gud vad oansvarigt. Märkligt att ingen reagerade före tävlingen.

Ja verkligen oansvarigt! Och även om han personligen hade tänkt att det var en bra idé att köra på är det märkligt att lagkaptenen tillåter det. Om en skiter i covid är en (farlig) sak, att dessutom skita i befintligt regelverk gör det ju dubbelt svårförståeligt.

Fattar heller inte varför han tyckte intervju med ansiktsmask men prisutdelning utan (om jag fattar rätt av bilderna) var rimligt och hur det fotot från prispallen går ihop med hans beskrivning att han hållit avstånd.

Förstår inte hur han resonerade, särskilt med tanke på att den här sortens frågor är så otroligt aktuell i UK just nu i och med Boris Johnson.
Prestation före hänsyn till medmänniskors hälsa?
Illa iaf. Hade fattat det mer om covid liksom inte längre varit någon grej men så ser det ju inte ut.

/Första dagen tillbaka efter semestern och möts av munskyddstvång på jobbet :meh:

Ja verkligen oansvarigt! Och även om han personligen hade tänkt att det var en bra idé att köra på är det märkligt att lagkaptenen tillåter det. Om en skiter i covid är en (farlig) sak, att dessutom skita i befintligt regelverk gör det ju dubbelt svårförståeligt.

Fattar heller inte varför han tyckte intervju med ansiktsmask men prisutdelning utan (om jag fattar rätt av bilderna) var rimligt och hur det fotot från prispallen går ihop med hans beskrivning att han hållit avstånd.
Nej och jag läste i artikeln i DN att han hade rört sig bland folk också.

"Något Hughes, som tävlade i lördags, inte gjorde. Han deltog i prisutdelningen och stod på prispallen tillsammans med övriga VM-medaljörer. Han ska även ha rört sig på framridningen och i pressrummet."

Nej och jag läste i artikeln i DN att han hade rört sig bland folk också.

"Något Hughes, som tävlade i lördags, inte gjorde. Han deltog i prisutdelningen och stod på prispallen tillsammans med övriga VM-medaljörer. Han ska även ha rört sig på framridningen och i pressrummet."
Precis. Medan samma artikel skriver att ”Brittens lagkamrater påpekade på presskonferensen att de testat negativt och att Hughes ska ha varit försiktig och hållit avstånd till andra.” vilket ju inte alls är sant med tanke på vad du citerade och fotot i artikeln visar.

Edit: alltså att han varit försiktig stämmer inte menar jag.

Precis. Medan samma artikel skriver att ”Brittens lagkamrater påpekade på presskonferensen att de testat negativt och att Hughes ska ha varit försiktig och hållit avstånd till andra.” vilket ju inte alls är sant med tanke på vad du citerade och fotot i artikeln visar.
Tycker folk sagt sånt genom hela pandemin. Liksom, han är ändå britt, hur mycket kroppskontakt hade han tänkt ha om det där är att hålla avstånd?

Hinner ju inte titta på all dressyr idag heller. När rider svenskarna? Och börjar de nu om på noll eller tar de med sig poängen från lagritten?

Och varför ens ta något test om man sedan inte bryr sig om resultatet? Jag förstår att det är surt att missa en VM-start men det är ju lika för alla...

Funkar för mig men har rätt kass bild, trots bra internet och hade inga bildproblem igår eller i lördags. Hoppas det går till sig.

Det är rätt snyggt utan vita ridbyxor också tänker jag nu när killen från Brasilien är inne.

För någon som inte är helt insatt eller ser de små detaljerna. Vad är det som gör att de iberiska hästarna förlorar mot halvbloden? Jag kan ju se att de stundvis blir korta i halsen och tappar ryggen, men det blir ju även många halvblod som får höga poäng, samt att längningarna inte är lika imponerande. Är det grundgångarterna som är för dåliga och taktmissar som gör att de inte riktigt räcker till? eller är det helt enkelt så att ingen av de riktigt bra ryttarna tävlar iberier och att de därför klarar sig sämre?

För någon som inte är helt insatt eller ser de små detaljerna. Vad är det som gör att de iberiska hästarna förlorar mot halvbloden? Jag kan ju se att de stundvis blir korta i halsen och tappar ryggen, men det blir ju även många halvblod som får höga poäng, samt att längningarna inte är lika imponerande. Är det grundgångarterna som är för dåliga och taktmissar som gör att de inte riktigt räcker till? eller är det helt enkelt så att ingen av de riktigt bra ryttarna tävlar iberier och att de därför klarar sig sämre?
Det är takten som är det svåra, deras bärmoment är ofta kortare. Sen är det ganska vanligt att de inte rör sig genom kroppen, att det ser ut som en häst fram som rör sig oberoende av bakdelen.

Den stora anledningen till lägre poäng är i mitt tycke att domare inte är vana vid deras rörelsemönster. Varmblod är ”norm”.

Måste man inte hälsa ordentligt på slutet nu för tiden? Skulle vara kul att veta vad som räknas som "halt-hälsning". Räcker det med att stå stå still och släppa tyglarna med ena handen.

Kan inte kolla just nu, är med er in spirit. Har publiken slutat applådera innan avslutad ritt? Och finns det nåt svar från FEI kring Hughes etc?

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråd