Dressyr-VM i Herning

Kan inte kolla just nu, är med er in spirit. Har publiken slutat applådera innan avslutad ritt? Och finns det nåt svar från FEI kring Hughes etc?
Det applåderades fortfarande i början i alla fall, och kommentatorerna pratade om att ryttarna kanske tycker det är trevligt med pepp :meh:

Kan inte kolla just nu, är med er in spirit. Har publiken slutat applådera innan avslutad ritt? Och finns det nåt svar från FEI kring Hughes etc?
Publiken fortsätter att klappa.
Jag tror Hughes får fortsätta och att FEI hänvisade till nationella regler för covid i Danmark.

Detta förbluffar mig genuint. Kan någon förklara hur en publik som består av hästmänniskor kan få för sig en sån sak?

Men ja, bra att det är lika i alla fall.
Nä jag fattar inte heller varför det görs så. I küren kan man ju ibland se ryttare som "ber" om det och vinkar upp takten i sista passagen tex. Men då är det ju lite mer action än jämfört med ett vanligt GP program eller hur jag nu ska säga, och då kanske domarna har lite mer överseende med det också i och med att uppridningen ofta består av mer uppvisningsrörelser än de obligatoriska, även om allt så klart bedöms. Men nä det är konstigt, bättre att spara på applåderna två sekunder tills hälsningen är gjord.

Detta förbluffar mig genuint. Kan någon förklara hur en publik som består av hästmänniskor kan få för sig en sån sak?

Alla ryttarna verkar ju inte störas. Såg att Therese uttalade sig i en intervju tex om att applåderna inte störde henne 😊

Alltså kan inte hästarna ta lite applåder så är man nog på fel ställe känner jag. De flesta bryr sig inte och det är väl som det ska vara. Påminner om när det gnälldes på blomsterarrangemang vid banan. 😂

Alltså kan inte hästarna ta lite applåder så är man nog på fel ställe känner jag. De flesta bryr sig inte och det är väl som det ska vara. Påminner om när det gnälldes på blomsterarrangemang vid banan. 😂
Okej, jag tycker det är skillnad på att applådera efteråt och att skapa ett plötsligt störningsmoment under tiden som någon försöker åstadkomma en världsprestation, särskilt tillsammans med ett flyktdjur. Men, vi kan agree to disagree.

Alltså jag blir uppriktigt upprörd över kommentatorerna som i princip säger att publiken ”måste bete sig som man ska”. Det är så oproffsigt att jag storknar. Man vet som ryttare att det är hög stämning på stora mästerskap och det är upp till en själv att förbereda hästen för det.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
617
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
583
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama