dressyr träns!

B

Billion99

Nu vill jag se på snygga dressyr träns, visa mig vad ni har för nått!:idea:

Berätta lite om dom och vart ni köpt/beställt dom ifrån,
märke m.m.

jag vill få lite insperation:bump::D

Sv: dressyr träns!

Jag har ett hansbo rundsytt träns. Är supernöjd med det! (köpt på tradera men helt nytt. Betalade 300 kr för det men vet att de såldes för 99 kr på Falsterbo).
Lädret är jättefint och håller sig mjukt och blankt utan så mkt puts.

Har även ett likadant kandar (satt ihop utav två träns och tagit bort snokremmen)

Nr2.jpg

Sen har jag även ett jacson leonardo träns (utbytt pannband) som jag tycker nosgrimman är jättesnygg på med spännena är lite för stora och klumpiga. Hade varit helt perfekt om de hade varit mindre. Kostade ca 400 kr har jag för mig.

M1.jpg

Senast ändrad:

har du ingen bild på det ihopplockade kandaret? :)

mina dressyrträns:

döbert classic med swarovski döbert pannband
239.07004_edited.jpg

hubertus rundsytt med specialgjord extra bred nosgrimma, använder ibland om kandar ibland som träns
arrow070804028_edited.jpg

med tew pannband
080407028.jpg

med original nosgrimman
nosgrimma3cm.jpg

hubertus rundsytt träns
IMG_0407.jpg

only träns med pannband av okänd märke
IMG_0253_edited-1.jpg

jag har inga bra bilder (o så har jag inte orkat lära mig hur man infogar dom :P ) men jag gillar jacson. dom är inte så dyra heller o bra kvalite (för det priset så att säga) mitt första kostade 300 o de jag har nu kostade nog 500 har jag för mig :)
man ser kanske lite på min avatar.

nuvarande hästen har ett sånt här likadant fast med svart/vita stenar på pannbandet (inte rätt häst på bilden dock :D)

117.jpg

Förra hästen hade ett hopplock på div olika träns och en döbert-nosgrimma.

mosslunda024.jpg

funderar på att lägga döbertnosgrimman på den nye också, han har ganska grovt huvud.

Feriante029.jpg

mmm ska prova tränsen på honom imorn med originalnosgrimma och med döbert så får ni vara smakråd :D

Dressyrträns, med lite strass på pannbandet. beställt från hööks.
21nov07008.jpg

Ihopplock. Stübben Diana i grunden, men utbytt pannpand (märke CH) o nosgrimma (okänt märke).
10047.jpg

10049.jpg

men jag vill införskaffa ett rundsytt hubertus :love: å en massa andra dressyrträns.. :d

Till dej och ni andra dressyrare:
Är det ok med V-format på dressyrträns? Jag tycker det är jättesnyggt och ska skaffa ett från hööks. Men jag är osäker på om det blir för blingigt och plottrigt på ett dressyrträns där det ska vara lite stilrent och smakfullt ;)
isf får jag sätta det på hopptränset ist. Vad tycker ni?

det som jag har tycker jag är helt ok, det är inte så extremt v-format + att "bling blingen" är hyfsat diskret.. typ :p

men jag gillar bling o riktigt v-format, borde vara lite mer friare i reglerna tkr jag :mad: blir lite roligare så :angel:

V-form och blingbling = :love: :D. Beställde sj 2st av de nya V-formade pannbanden från Hööks (ett svart och ett kastanjfärgat, båda stl Full), men båda var restnoterade när paketet kom hem till mig :cry:

Os-tränset var för stort! :( så vi har beställt ett nytt till honom och sålänge fick han ett fult tobaco-färgat globusträns :o

Mina träns
Var Fridas, men nu har Forsythia det istället
German Line-kandar i grunden, Hansbo-nosgrimma och ngt okänt märke på pannbandet, kostade bara 196kr.
Dbertkandaret016.jpg

OS-träns som jag beställt en ny 5cm bred OS-achennosgrimma till
ung.jpg

Rundsytt Hubertus Classic. Tillhör min D-ponny Victoria
16sept022.jpg

Mitt rundsydda Döbert-träns med 4,5cm bred nosgrimma, Frida går med nu, innan Forsythia
14aug017.jpg

Med OS-pannbandet
MathildaForsythia.jpg

Och rundsydda pannbandet

Mitt remontträns med OS-pannband
Frsommar07105.jpg

Riders Company med avplockat pannband
10april018.jpg

Knights
Vinter06-07208.jpg

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 653
Senast: Badger
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar