Dressyr OS 08

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS 08

Självklart, den där startlistan är helt korrupt alltså och knappast "lottad" snacka om tanke bakom den listan :angel:

Dom fem bästa startar alltid sist men inte sjutton hade det varit spännande om Anky ridit som nr 11

Som sagt Kyra kan nog var lugn för sitt rökeri :rofl:

Men så är OS? (kanske inte bara OS btw) Intressant att ingen lägger in en protest.
Det handlar om politik och pengar.
Personligen tycker jag att man kan "lägga ner hela skiten".

KL
Jag skulle önska att någon annan skrällde, men det är väl redan uppgjort.

Men så är OS? (kanske inte bara OS btw) Intressant att ingen lägger in en protest.
Det handlar om politik och pengar.
Personligen tycker jag att man kan "lägga ner hela skiten".

KL
Jag skulle önska att någon annan skrällde, men det är väl redan uppgjort.

Men det var väl likadant i VM, vad jag minns? Eller var det inte?

Vem skulle "skrälla"? :cool: Det handlar ju inte bara om en enda glänsande uppvisning tycker jag i alla fall, om man tänker att det ska vara rättvisande för nivån - också?

ja ser typ bakgrunden inget är valbart alls :mad:
Skit!

Eller hurra efter ett par omladdningar av sidan hände det grejer.

Vem skulle "skrälla"? :cool: Det handlar ju inte bara om en enda glänsande uppvisning tycker jag i alla fall, om man tänker att det ska vara rättvisande för nivån - också?

Jag hoppas på Ravel men jag är glad om han får bronset och inte Heike

Börjar det alltså kl. 13.15 på Live 04? Svensk tid? Det står 11.10 på skärmen är väl mest troligt inte svensk tid.

Det står att tiden är GMT, i Sverige har vi GMT +2. Så tiden stämmer på så sätt att sändningen börjar 11.10 om man bor i London. :D

ja nu har jag äntligen lyckats få upp sidan. den verkar milt sagt ostabil! nu hoppas jag den fortsätter fungera och inte droppar ut kl 13.10....^^

Jag vet inte vad jag tror egentligen efter att jag såg dem i lördags då jag nog tyckte Isabell fick lite väl höga poäng. Tyckte nog Anky skulle haft högre än Isabell där:banana:

:eek::eek::eek::eek::eek:

Och jag tycker helt tvärtom. Tycker Anky helt klart blev uppdömd, det var bra men inte ens i närheten av vad hon kan göra. Isabell red nog på toppen av sin förmåga och presterade max, hon var vassare i alla rörelser och hade bättre tryck.

Jag hejar såklart på Isabell om det var någon som undrade:p

Ja, det var likadant, och det inträffar även på våran gräsrotsnivå.

Likt förbaskat är det ju inte okej.

Men jag menade OS som fenomen, i de allra flesta sporterna så är det för mycket politik och för lite sport som styr.
Ett ex är ju brottningen.
Ett annat är att mina i friidrotten får springa med bedövningssprutade ben.

Men visst VM för all del, vem minns inte Elofsson som var världsbäst, men som knäcktes mentalt och nu i efterhand visade det sig att han var den enda odopade i toppen, TROTS det så slog han ju flera vid mästerskap.

Men OS och hur värdländerna vinner och hur befolkningen får stå undan tillhör egentligen en annan debatt.

KL

Jag är väl inne på att Ravel kan skrälla, både Anky och Isabelle kan göra bort sig.

Personligen hejar jag på Isabelle, men Ankys kür från VM fick mig att grina floder för det var så vackert.

Håller med dej ang hela elitidrotten och hur det går till där, det är verkligen inte ok, samt detta med jättejippon som OS som får kosta vad som helst, oavsett. Alla pengar som läggs ner på detta, osv men det är en annan diskussion så det är väl bäst att sluta den annars låser moderatorn tråden:angel:

De som säger att politik och sport inte hör ihop måste ha haft några liv på antiken :cool: Numera är det ju ganska oundvikligt, vare sig man vill eller inte.

Så länge det är människor som styr sporten så kommer den vara orättvis... kanske är det tjusningen med hela saken?

:eek::eek::eek::eek::eek:

Och jag tycker helt tvärtom. Tycker Anky helt klart blev uppdömd, det var bra men inte ens i närheten av vad hon kan göra. Isabell red nog på toppen av sin förmåga och presterade max, hon var vassare i alla rörelser och hade bättre tryck.

Jag hejar såklart på Isabell om det var någon som undrade:p

Säger samma:rofl::eek: Men tvärtom då.....

Jag tycker inte heller att Anky var på toppen av sin förmåga, verkligen inte. Men Isabell hade ju problem med hästens mun genom hela programmet vilket borde givit mer utslag, tex. Hon red nog på toppen av sin förmåga under de förutsättningarna, att ändå rida trots de problemen, men jag tycker det var rätt platt och inte alls harmoniskt, såg t o m ut som hästen stod emot ibland. Som jag minns att intrycket var, men visst, inget av det var några toppritter.
Jag tycker dock Isabell var den som fick för höga poäng, men blev inte ett dugg förvånad över det, i o f s.

Jag tycker båda är värdiga vinnare utan tvekan men tycker Anky är snäppet bättre ändå.

Självklart, den där startlistan är helt korrupt alltså och knappast "lottad" snacka om tanke bakom den listan :angel:

Dom fem bästa startar alltid sist men inte sjutton hade det varit spännande om Anky ridit som nr 11

Som sagt Kyra kan nog var lugn för sitt rökeri :rofl:

Men jag tyckte det såg ut som att alla nationerna startade efter varandra, alla tyskar, alla svenskar alla.. osvosv därav flummigheten;D

NU BÖRJAR DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar