Dressyr & Hoppning

B

Butta

Jag är nog inte den enda som tycker att både dressyr och hoppning är lika kul :)
Jag älskar verkligen känskan när hästen går precis som den ska.
Och hoppningen, så underbart när man som häst och ryttare får in ett perfekt språng.
Problemet är nog bara att kombinera två tränare...
Jag vet att det är flera än jag som har mer än en tränare.
Hur gör ni för att kombinera båda tränarna?

Sv: Dressyr & Hoppning

är väl egentligen "bara" att leta ;D. själv är jag grymt kräsen och planerar att prova en massa dressyrtränare i sommar.

Nu förstår jag inte... det är väl bara att rida för en tränare i taget, som kan ge olika tips? Eller vill du ha en och samma tränare för hopp och dressyr?

Haha jag är korkad

Man tränar väl för en duktig dressyr tränare och en duktig hopp tränare. Eller så tränar man för olika och testar för det är bra att höra flera tränares komentarer.

Jag har den stora turen att ha en dressyrtränare och en hopptränare som har samma "tänk". Eftersom jag mest tävlar i hoppning så planeras dressyren utefter vad vi behöver stärka i hoppningen. I vintras låg fokus på att göra pållan mer reglerbar och stärka henne bak så hon bar sig bättre och inte sprang iväg och blev lång när vi hoppade. Därav låg fokus på det både i dressyren och hoppningen och det har gett stora resultat. Båda är dessutom superengagerade i samtliga "elever" oavsett nivå och jag kan ringa närsomhelst och få tips och råd om det kör ihop sig - guld värt!

Jag antar att du vill ha en hopptränare och en dressyrtränare med någorlunda lika tänk?
Det är bara att prova sig fram. Det är viktigt att dom har ungefär samma tänk för både dig och din hästs del.

Jag tycker också lika mycket om hoppning och dressyr, men tyvärr så har jag en och samma tränare i båda grenarna. Hon är väldigt bra men mest inriktad på dressyr, så det är väl det jag rider mest.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama