Fast det var inte det viktigaste i mitt svar. Utan att det inte krävs varje år för adhd.Det är ju samma sak, i folkmun heter det "lämpen".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det var inte det viktigaste i mitt svar. Utan att det inte krävs varje år för adhd.Det är ju samma sak, i folkmun heter det "lämpen".
Jag fick lämna intyg varje år i typ tre år i början, sedan varannat år. Nu slipper jag lämna intyg. Har ADHD.Fast det var inte det viktigaste i mitt svar. Utan att det inte krävs varje år för adhd.
Fast det var inte det viktigaste i mitt svar. Utan att det inte krävs varje år för adhd.
Det görs en individuell bedömning som jag förstått det. Ingen jag känner med ADHD har behövt mer än till körkortstillståndet. Men beror säkerligen på graden och medicinering etc.Jag fick lämna intyg varje år i typ tre år i början, sedan varannat år. Nu slipper jag lämna intyg. Har ADHD.
Var himla omständligt.
Men ja, lite OT.
Ingen fara och tydligen hade jag inte heller helt rätt eftersom parellikusken fått göra det. Gick bara på egen erfarenhet av min bekantskapskrets.Aha, jag fattade inte den poängen *trög... Jag trodde du menade att det inte krävdes för k.tillståndet men för lämpen.... jaja, är trög om sagt
Det är vad jag vet inga sjukdomar som BE kräver intyg för som inte krävs för B-körkort också? Även om du kommer undan nu om läkaren missat att fråga om du har körkort när du fick din diagnos så kommer du ju få behöva intyg när du ska förnya B-kortet så jag förstår inte skillnaden där riktigt om jag ska vara ärlig.Räknat på det blir det ca 1000kr per år. Tar jag b96 slipper jag den kostnaden. (behåller jag vanligt b slipper jag också)
Det är vad jag vet inga sjukdomar som BE kräver intyg för som inte krävs för B-körkort också? Även om du kommer undan nu om läkaren missat att fråga om du har körkort när du fick din diagnos så kommer du ju få behöva intyg när du ska förnya B-kortet så jag förstår inte skillnaden där riktigt om jag ska vara ärlig.
Det är först vid C-kort och tyngre det blir hårdare medicinska krav och som läkare är man ju skyldig att rapportera in alla som får diagnoser som kan innebära att personen är olämplig att fortsätta ha körkort.
Just nu görs det faktiskt projekt i de nordiska länderna på elektroniska arvetsfordonJag tror vi får se en parallell utveckling där jordbruksmaskiner, militärfordon och arbetsfordon körs på biodiesel
Det är vad jag vet inga sjukdomar som BE kräver intyg för som inte krävs för B-körkort också? Även om du kommer undan nu om läkaren missat att fråga om du har körkort när du fick din diagnos så kommer du ju få behöva intyg när du ska förnya B-kortet så jag förstår inte skillnaden där riktigt om jag ska vara ärlig.
Det är först vid C-kort och tyngre det blir hårdare medicinska krav och som läkare är man ju skyldig att rapportera in alla som får diagnoser som kan innebära att personen är olämplig att fortsätta ha körkort.
Källa på ovan?Problemet är att dra långt. Åker man bara 10 min till och från ridhuset och ser till att ha full laddat batteri innan så går det bra. Ska man däremot åka på tävling och åka långt så kommer man inte så långt med en elbil, sedan måste man stå still på ett landningsställe i flera timmar i sommar värme med en häst i transporten är ju inte optimalt :/
Och inte bara hästsporten som drabbas, alla små företagare som som har bilar som måste klara tung last/dra släpp har samma problem, batterier pallar inte dra/tungt några längre sträckor.
Problemet är att dra långt. Åker man bara 10 min till och från ridhuset och ser till att ha full laddat batteri innan så går det bra. Ska man däremot åka på tävling och åka långt så kommer man inte så långt med en elbil, sedan måste man stå still på ett landningsställe i flera timmar i sommar värme med en häst i transporten är ju inte optimalt :/
Och inte bara hästsporten som drabbas, alla små företagare som som har bilar som måste klara tung last/dra släpp har samma problem, batterier pallar inte dra/tungt några längre sträckor.
En fulladdad elbil kommer ca 30 milKälla på ovan?
Lägger in lite riktiga siffror från de som faktiskt drar släp, både husvagn och hästsläp…En fulladdad elbil kommer ca 30 mil
Räckvidd för elbil - så långt kan du köra med elbilen | If
Med släpp ökade elförbrukningen med 80 - 90 %! = man får räkna med att laddning behöver ske dubbelt så ofta.
Kan elbilar dra husvagn eller släp? – EFUEL
Hmm vi får vår elbil om en månad och den har testräckvidd på över 50 mil, verklig på dryga 45...En fulladdad elbil kommer ca 30 mil
Räckvidd för elbil - så långt kan du köra med elbilen | If
Med släpp ökade elförbrukningen med 80 - 90 %! = man får räkna med att laddning behöver ske dubbelt så ofta.
Kan elbilar dra husvagn eller släp? – EFUEL
.... sedan måste man stå still på ett landningsställe i flera timmar i sommar värme med en häst i transporten är ju inte optimalt
Du verkar ha koll men skriver ändå för att spinna vidare… Återigen myter, man blandar ihop nattladdning med snabbladdning och blandar in blir med endast 1-FAS. Så sjukt trött på alla som vet hur det är utan att ha kört, eller som kört men inte kollat upp olika laddningstider, möjliga snabbladdare och vilka kopplingar som finns och då blir stående vid en snabbladdare där man endast har 1-FAS och får 3,7 kWh eller typ2 och kopplingen är CCS…. Klart man blir besviken då! Det är lite som att köra biogas i början… Långsamma pumpar, du var tvungen att bo eller jobba på rätt ställe men gjorde du det fungerade det toppen!Flera timmar? Det känner jag absolut inte igen, inte ens på väg ner genom europa med långa körsträckor.
Du verkar ha koll men skriver ändå för att spinna vidare… Återigen myter, man blandar ihop nattladdning med snabbladdning och blandar in blir med endast 1-FAS. Så sjukt trött på alla som vet hur det är utan att ha kört, eller som kört men inte kollat upp olika laddningstider, möjliga snabbladdare och vilka kopplingar som finns och då blir stående vid en snabbladdare där man endast har 1-FAS och får 3,7 kWh eller typ2 och kopplingen är CCS…. Klart man blir besviken då! Det är lite som att köra biogas i början… Långsamma pumpar, du var tvungen att bo eller jobba på rätt ställe men gjorde du det fungerade det toppen!
Jo precis! Det är ju fördelen att det finns olika alternativ beroende på vad man ska använda bilen till.Jag har två långsamladdare på gårdsplanen (Kangoo och i3 Rex) och en snabbladdande (S) och det är ju verkligen tre helt skilda fordron. Men var och en är bra till sitt.