Drar in i hagen.

T

TrollfotsMatte

Hjälp.
Vart ska jag börja?
Har en nordis av model stor.
VÄRLDEN snällaste, emot mig...
och nu kommer problemet, jag hyr stall plats av en kvinna som har svårt att lägga in honom i hagen, då han sliter sig in, han låtsas vara rädd för stängslet, vilket han verkligen inte är, för jag kan gå in med honom 10gånger i hagen utan att han bryr sig, och sen 11gången sliter han sig. men med henne gör han de i princip alltid. jag går med grimma och grimskaft utan problem, medans hon stackarn har testat allt, kedja spö ja allt, men inget fungerar, detta blir ju givetvis problem då jag är rädd att hon ska skada sig en dag och de vill ja verkligen inte, och jag känner mig så dum när han gör så här, och jag kan ju inte träna honom för han går ju så snällt in med mig. HJÄLP mig om ni har nå tips.

Sv: Drar in i hagen.

har haft lite samma problem, när jag var yngre och vekare. En tjej i mitt stall hade en jättestark tinker som sprang rakt igenom mej när jag skulle ta in honom. han hade Noll respekt för mej. jag tog upp det med ägaren men hon förstod inte att han gjorde så "han som var så snäll".

men vi bestämde oss i alla fall för att "träna" att gå in i stallet lungt - tillsammans. jag fick backa honom, få honom att gå i en mini volt, vända runt mej, gå förbi stallet och sen in (under ägarens övervakning)... det blev bättre, han var fortfarande stark men det gick i alla fall...

Men då använde jag varken spö eller kedja, din häst verkar vara lite slugare...

Sv: Drar in i hagen.

Lär hästen vända sig om och vänta på att få bli släppt. Ge en godisbit eller en morot innan du släpper hästen.
Så har jag lärt alla mina tre hästar och det fungerar jättebra.

Immer

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 341
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej! Jag behöver verkligen hjälp😣 Fick hem en ny häst här för några dagar sedan dom skulle vara guda snäll och trygg, tanken var att han...
Svar
8
· Visningar
1 869
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama